To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Zawór EGR

rezon - 18-09-2013, 07:40

Zobacz sobie http://forum.mitsumaniaki...6f10d00d8624147
gregoryjan - 24-10-2013, 16:23

Problem zniknął po wymianie przepustnicy. Stara przepustnica miala wyciete zeby :) i zwęglona elektronikę stad te błedy. Kupile fabrycznie nowa, bo istnialo ryzyko ze uzywka bedzie w podobnym stanie lub podziala krotko. Koszt 680.00 brutto - Pierburga.
Auto znowu zyje. Teraz czeka mnie rozrzad ... tez juz czesci mam oryg vW + pompa oryg VW :lol:

[ Dodano: 24-10-2013, 16:24 ]
Dzieki wszystkim za podpowiedzi...

michu26 - 10-11-2013, 00:02

U mnie zdiagnozowali w serwisie niedziałający zawór EGR (na stałych obrotach samochód potrafił się przydławić na sekundę) koszt nowego w serwisie to 3600 + 2 roboczo godziny
ale od razu odesłali mnie do VW tam kosztuje 1600 pln a ja kupiłem NOWY za 780 pln internet
ale po 6 miesiącach problem wrócił , więc zajrzałem do starego zaworu bo coś mi nie grało z tym zaworem ,wyczyściłem sprawdziłem i założyłem sam to 3 śrubki i wszystko działa świetnie potem okazało się że te zawory mają jedną przypadłość ZACINAJĄ się gdy jest zadurzony nagaru z turbiny dodam że mam przejechane 82tyś km problem pojawił się przy 70 tyś km , wiec raz na 6 m wyciągam i czyszczę zawór EGR i nie ma problemu.
Kod błędy zaworu EGR jest taki sam jak Turbiny ale serwis zawsze zaczyna od najmniejszych kosztów a i tak zrobiłem sobie pełną diagnostykę Turbiny i silnika pod obciążeniem w servisie

lexus - 10-11-2013, 12:51

u mnie byłauszkodzona przepustnica a nie zawór egr ,ale dłuzszy czas jeżdziłem z odpiętą kostką i było ok ,ostatnio trafiłem przepustnice i wymieniłem jest też ok .Ale nawiasem skąd w aso takie ceny :x
kaammyyk - 20-03-2014, 20:17

Panowie, czy przepustnice wystarczy fizycznie wymienić , czy jeszcze coś trzeba po wymianie ustawić na komputerze auta?
lexus - 20-03-2014, 22:27

Wiem że mechanik podpinał pod kompa ale chyba tylko żeby sprawdzić i wykasować błąd
krolyaro - 26-03-2014, 19:22

przepustnica - zwana również klapą gaszącą . Problem - zacinanie się i zalanie elektroniki olejopodobnym mazidłem. Rozwiązanie : 3 godziny czasu , podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki (jak używać klucza torx, imbus :-) ) i troche samozaparcia . Demontujemy egr + przepustnica = czas 30 min. Potem pucowanie egr`a i czyszczenie przepustnicy. Potem podważamy obudowę elektroniki i tutaj uwaga - jest sprężyna która wystrzeli i ochlapie wszystko w promieniu 1 m. Umyć , wysuszyć, poskładać i skasować błąd. (całość sie powiedzie oczywiście jeśli mechanizm + silnik nie jest uszkodzony); polecam też sprawdzenie bezpiecznika od przepustnicy - często jest przepalony. Na koniec komputer diagnostyczny i skasowanie błędu. (niektórzy nawiercają w obudowie elektroniki przepustnicy otwór i osad sam wypływa na bieżaco)
jedrys - 14-06-2014, 19:28

Podłączę się do tematu. Outek II 2.0 z silnikiem VW.

Zaświeciła się kontrolka Check Engine, poświeciła, zgasła i tak znowu. Auto jeździło normalnie. Kod błędu wskazywał zawór EGR. Wyczyszczenie nie powiodło się, wymieniłem zawór. Wystarczyło na jeden dzień :) Co dalej? Sprawdzać/wymieniać przepustnicę? Szukać problemu gdzie indziej?

kaammyyk - 14-06-2014, 21:25

jedrys napisał/a:


. Kod błędu wskazywał zawór EGR.


Czyli jaki był nr kodu ?
Jeżeli P0487 - to wskazywał on u mnie przepustnicę.

jedrys - 14-06-2014, 21:45

kaammyyk napisał/a:


Czyli jaki był nr kodu ?
Jeżeli P0487 - to wskazywał on u mnie przepustnicę.


Numeru nie pamiętam, odczytał go mechanik w warsztacie. Książka kodów wskazała zawór EGR.

A w ogóle witam kolegę z Gdyni :)

kaammyyk - 14-06-2014, 21:57

Hej :lol:
Poczytaj to :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87140

jedrys - 14-06-2014, 22:11

kaammyyk napisał/a:
Hej :lol:
Poczytaj to :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87140


Przeczytałem. Dlatego właśnie nabrałem podejrzenia, że winna jest przepustnica.

[ Dodano: 18-06-2014, 11:25 ]
Jak się okazuje, trybiki w przepustnicy wyrobiły się i trzeba ją wymienić :(

leszek044 - 16-03-2015, 18:39

krolyaro napisał/a:
przepustnica - zwana również klapą gaszącą . Problem - zacinanie się i zalanie elektroniki olejopodobnym mazidłem. Rozwiązanie : 3 godziny czasu , podstawowa wiedza z dziedziny mechaniki (jak używać klucza torx, imbus :-) ) i troche samozaparcia . Demontujemy egr + przepustnica = czas 30 min. Potem pucowanie egr`a i czyszczenie przepustnicy. Potem podważamy obudowę elektroniki i tutaj uwaga - jest sprężyna która wystrzeli i ochlapie wszystko w promieniu 1 m. Umyć , wysuszyć, poskładać i skasować błąd. (całość sie powiedzie oczywiście jeśli mechanizm + silnik nie jest uszkodzony); polecam też sprawdzenie bezpiecznika od przepustnicy - często jest przepalony. Na koniec komputer diagnostyczny i skasowanie błędu. (niektórzy nawiercają w obudowie elektroniki przepustnicy otwór i osad sam wypływa na bieżaco)


Witam,a czy możesz podać nr bezpiecznika(lub fotka) bo w instrukcji nie znalazłem....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group