Outlander II Ogólne - Za twarde zawieszenie
Trik - 07-04-2013, 19:39
Komandor napisał/a: | Tyle że w moim O2 skrzypi i tył i przód |
Skrzypi na leżących policmajstrach, przy "wskakiwaniu" na krawężnik, przy jeździe po wertepach? Zdarza się, że delikatnie skrzypi przy skręcaniu na małej prędkości? Najlepiej słyszalne przy prędkościach do 30-40km/h? Ot TTTM.
Dobra myjka i odrobina cierpliwości, a powinien być spokój na jakiś czas. Przy okazji po zimie wypłuczesz solankę z nadkoli i podwozia.
loczek - 07-04-2013, 22:12
Panowie:
czyli ustalmy w punktach algorytm postepowania z naszymi Outlanderami. Co zrobić aby zawieszenie było bardziej miekki, czyli przyjemniejsze w jeżdzie. Pojade na przegląd i o co powienienem prosić mechaników na co maja szczególną uwagę zwrócić, co wymienić???
Rozpoczynam.
1 Kontrola ciśnienia w oponach.
2 Wymiana amortyzatorów na ..
3 ????
rezon - 08-04-2013, 12:41
1. zmiana kół na 16"
krzychu - 08-04-2013, 21:38
loczek - zmień te koła na 16. Sprzedajesz to co masz i raczej spokojnie kupujesz opony i felgi oryginalne 16 cali. Do tego wsadzasz max średnice opony jaką można. Ja po przesiadce z 16 na 15 odczuwam bardzo mocno. Od razu z twardego robi się kanapa.
loczek - 09-04-2013, 20:14
Czyli koledzy wskazujecie na konieczność głównie wymiany kół z 18 calowych na 16 calowe i to powinno poprawić miękkość zawieszenia
Czy dobrze rozumiem??
Lucas123w - 09-04-2013, 20:39
Na pewno poprawisz tłumienie samych dziur, oraz ulżysz trochę zawieszeniu. Z tym że właściwości jezdne mogą się delikatnie pogorszyć na większych balonach.
rezon - 10-04-2013, 13:20
Jak często jeździsz pow. 90km/h to zmianę prowadzenia samochodu odczujesz, jeśli jeździsz wolniej to odczujesz tylko poprawę komfortu.
Komandor - 12-04-2013, 08:38
Trik napisał/a: | Komandor napisał/a: | Tyle że w moim O2 skrzypi i tył i przód |
Skrzypi na leżących policmajstrach, przy "wskakiwaniu" na krawężnik, przy jeździe po wertepach? Zdarza się, że delikatnie skrzypi przy skręcaniu na małej prędkości? Najlepiej słyszalne przy prędkościach do 30-40km/h? Ot TTTM.
Dobra myjka i odrobina cierpliwości, a powinien być spokój na jakiś czas. Przy okazji po zimie wypłuczesz solankę z nadkoli i podwozia. |
skrzypi przy każdej prędkości ale do 50 km/h bardziej słychać, skręcanie kół nie ma tu żadnego znaczenia
krzychu - 12-04-2013, 08:46
loczek napisał/a: | Czyli koledzy wskazujecie na konieczność głównie wymiany kół z 18 calowych na 16 calowe i to powinno poprawić miękkość zawieszenia
|
Do komfortu będzie +10, do prowadzenia przy mocnym wietrze bocznym, omijaniu/wymijaniu przeszkód, stabilność przy wysokich prędkościach i precyzja układu kierowniczego -5.
Zawsze możesz kupić 17 cali i z kalkulatora wyliczyć ciut większą średnicę opony (tak +3/5%). Co i tak powinno być odczuwalne.
Ale to moim zdaniem całkowicie normalne. Jak zmienisz amory i sprężyny na jakieś miększe to i tak ucierpi na tym prowadzenie, oczywiście można wymienić stabilizatory na twardsze (zapobiegają przechyłom) ale to potem możesz mieć problemy ze zgraniem balansu więc opony wydaję się najlepszym wyjściem z sytuacji i jednocześnie najprostszym.
rezon - 13-04-2013, 08:50
wszystko się zgadza oprócz amortyzatorów. Mogą być po prostu lepiej tłumiące. W Superbie mam zupełnie inną pracę amortyzatorów - niewielkie nierówności tłumią jakby były miękkie, ale szybko gaszą. Samochód nie pływa, nie reaguje nadmiernie na wiatr nawet pow. 160km/h. Większe jakieś garbki to są z kolei twardsze. Mam wrażenie progresywnej pracy amortyzatorów - im więcej tym sztywniej. Tak samo miałem po zmianie na Excel G Kayaby kiedyś w Octavii 1, która na std. olejowych zachowywała się jak "fotel bujany". Dlatego pisałem o celowości wymiany na gazowe.
krzychu - 13-04-2013, 09:47
rezon - może, ale jednocześnie możesz mieć miększe sprzężny, a dużo sztywniejsze stabilizatory co w aucie nie pretendującym do SUV-a jest całkowicie normalne...
rezon - 13-04-2013, 12:59
Chodziło mi o to, że amorki zupełnie inaczej pracują. Czy są bardziej miękkie sprężyny - nie wiem, może tak może nie. Mam 4x4 które mają inne sprężyny i amorki, a dodatkowo pakiet na bezdroża - to jeszcze jakieś inne amorki. Na pewno jest twardszy niż zwykły Superb.
bonito - 13-04-2013, 15:02 Temat postu: Twardość zawieszenia w SUVach To może i ja coś wtrącę - "twarde" zawieszenie jest konstrukcyjną cechą SUVów - ponieważ są wyższe, a kierowcy w Europie oczekują niewielkich przechyłów na zakrętach i braku nurkowania przy hamowaniu, zawieszenie musi być tak ustawione. Jeżeli ktoś oczekuje komfortu osobówki, trzeba po prostu zmienić autko...
bonito
rezon - 13-04-2013, 18:35
bonito napisał/a: | Jeżeli ktoś oczekuje komfortu osobówki, trzeba po prostu zmienić autko... | co też uczyniłem z dużym bananem na twarzy
krzychu - 14-04-2013, 12:39
bonito - może mieć komfort w SUV-ie ale 2 rzeczy:
- duża masa resorowana czyli SUV, który ma 2t na pewno jest bardziej komfortowy od większości osobówek.
- robimy bulwarówkę na 16 calach i nie oczekujemy małych przechyłów na zakrętach oraz liczymy się z bujaniem podczas mocnego wiatru bocznego...
|
|
|