Sigma/Diamante Techniczne - słabe hamulce z tyłu
wojtas - 03-04-2014, 23:27
Przód od 0,3 do 0,9
Tył od 0,2 do 0,7.
[ Dodano: 04-04-2014, 02:58 ]
A tak na marginesie przecież można sprawdzić błędy ABSu. A jeśli tak mocno uważasz że to tył jest winowajcą, to co za problem sprawdzić tarcze miernikiem? Pamiętaj, diabeł tkwi w szczegółach.
VirMan - 04-04-2014, 08:29
ja sprzedam jeszcze jeden ból miśków - jak masz zużyte łożyska (ja tak miałem) to jest bicie, i tarcze lecą... nawet może nie być ich tak słychać ale jak są wyrobione to lipa. Po wymianie łożysk i przetoczeniu tarcz problem zniknął pomaga też przed startem docisnąć pedał hamulca na max żeby się wszystko poukładało - jak hamujesz delikatnie cały czas i na trasie też to zauważyłem większe bicie, niż jak mocniej podhamujesz. przynajmniej u mnie taki efekt był (i znów się zaczyna ale już 15k na tarczach jest i chyba znów lewe łożysko do zmiany niestety.. )
HermeS - 05-04-2014, 01:14
https://www.youtube.com/watch?v=GClT7iiLudA - FILMIK DLA FASCYNATÓW MARKI
[ Dodano: 05-04-2014, 01:19 ]
no szukałem dziś we wroc - tarcz i nic ;( padaka jakaś - nie ma dostępnych w car-zone - a byłem też w innych i tylko jakaś inna firma na zaporoskiej jest i nie zdążyłem - bo było po 17 - ale jeszcze u nich zapytam - co jak co unikat z tymi wszystkimi problemami - tylko kolejne pyt : jaka tolerancja z tymi czujnikami ABS powinna być - z zębami i czujnikiem to to ustawię na szczelinomierzu i będzie wiadomo ze to nie to ! ! ! że abs wreszcie sie uspokoił - bo na razie jest w rozsypce ;(
Od Lukasz12
Pozwoliłem sobie usnąć treści które raczej powinny iść na PW.
Natomiast Hermes doskonale wie jaki jest powód mojego zachowania w stosunku do niego. Będę konsekwentny. I wcale nie jest mi przykro z tego powodu.
mmatulek - 07-04-2014, 11:46
Właśnie skończyłem walkę z bijącymi hamulcami. Moja rada to cierpliwość i skrupulatność.
Pomierz jeszcze raz dokładnie wszystkie piasty i tarcze. Myślę, że wniosek nasunie się sam.
VirMan - 07-04-2014, 14:47
Mi po wymianie tarcz i klocków, łożyska, sworzni wahaczy i końcówek drążków oraz felg i opon na róniutkie bicie zniknęło forever.. ale mi zaciski się kończą :/
czy ktoś podjął by się gruntownej regeneracji "bardzo solidnej" zacisków hamulcowych - kompletu ? mam niby zapas i pasowało by mi zrobienie ich porządnie.
zaczęło mi tarczę lewą od środka mocniej zjadać...
mazda10000 - 07-04-2014, 15:31
Co masz na myśli pisząc o gruntownej regeneracji zacisku?
VirMan - 07-04-2014, 15:34
Bicie przy hamowaniu zaczyna się od nierównego zużycia tarczy albo od złej jakości tarczy która deformuje się od zmian temperaturowych... i ja nie chcę dopuścić żeby moje dobre tarcze się zepsuły więc chcę zaciski rozebrać do zera, wypiaskować , pomalować, dać im nowe uszczelnienia i smar oraz wszelkie inne gumki itd. po prostu od zera do bohatera.
mmatulek - 07-04-2014, 21:19
Czyli w sumie prościzna. Z tego najtrudniejsze jest odpowietrzenie.
VirMan - 07-04-2014, 21:22
taa - tylko prasa potrzebna i wiedzieć gdzie kupić kompletne zestawy naprawcze..
mmatulek - 07-04-2014, 21:30
Do zacisków prasa? Po co?
kpl. naprawcze są IC
VirMan - 08-04-2014, 08:34
A dobra - są - a zaciski zapieczone trzeba ruszyć Zobaczę jak to wygląda
Jackall - 16-04-2014, 16:26
VirMan napisał/a: | chcę zaciski rozebrać do zera, wypiaskować , pomalować | Pamiętaj żeby przed piaskowaniem dobrze zabezpieczyć gniazdo tłoczka, odpowietrznik i otwory pod prowadnice bo jak te miejsca wypiaskujesz (szczególnie gniazdo) to zacisk będzie do kosza bo nie będzie już szczelny.
IMO lepiej zamiast piaskowania przeczyścić zacisk szczotką drucianą, w razie potrzeby szczotką na wiertarkę.
wojtas - 16-04-2014, 17:33
Ja przy piaskowaniu zostawiłem tłoczki ze starymi uszczelnieniami. dodatkowo wkręciłem śruby w miejsca odpowietrzników i mocowań. Dzięki temu miejsca które nie powinny być piaskowane zostały nienaruszone. Ważne jest by dać odpowiedni podkład prze natryskiem proszku. Nie wszędzie się do tego stosują bo zwiększa to koszty.
bartek16 - 04-10-2017, 13:59 Temat postu: nie równomierna sila hamowania tyl witam ostatnio u siebie wymienilem zaciski z tylu poniewaz sie do niczego nie nadawyly juz kupilem uzywane w dobrym stanie i po przejechaniu jakis 300 km widze ze lewe kolo slabiej hamuje recznego w ogole nie ma co widac po tarczy prowadnice wyczyszczone na smarowane przewody sprawdzilem czy gdzie sie nie poca tloczek tez suchy klocki nowe tarcze nowe odpowietrzlyem dwa razy na wlaczonym silniku prawa strona idealnie hamuje a lewa duzo slabiej co moze byc przyczyna??
|
|
|