Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
słabe hamulce z tyłu
Autor Wiadomość
margac 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: polska
Wysłany: 10-07-2013, 17:52   słabe hamulce z tyłu

Witam,

czy ktoś ma pomysł, co może być przyczyną słabego hamowania tylnych kół? Tarcze wyglądają jakby nic po nich nie tarło. Lekki nalot i rdza. Sigma jakoś hamuje, ale to chyba nie jest normalne. Czy jest jakiś korektor, rozdzielacz itp? Coś trzeba wyczyścić, wyregulować. Elektronika nie ma tu chyba nic do rzeczy. Żade lampki się nie zapalają , ABS działa. Pozdrawiam
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-07-2013, 18:14   

Podjedź na stację diagnostyczną i sprawdź z jaką siłą hamuje tył. Najprawdopodobniej zacisk dopadły suchoty i rdza. W pierwszej kolejności do sprawdzenia miejsce prowadzenia klocka na jarzmie, 'śruby pływające' i tłoczek zacisku wraz z jego gumową osłoną. Wszystko ładnie masz opisane w serwisówce. Czyszczenie (naprawa) zacisków i jarzm powinna pomóc.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 10-07-2013, 21:00   

Jeżeli jest nalot i rdza na tarczach to zdecydowanie trzeba przeczyścić zaciski. Miśki tak mają. Ćwiczyłem to w Galu jak i Sigmie.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2013, 08:28   

ja ostatnio odkryłem dlaczego miałem z tyłu tarcze z jednej strony zajechanąa z drugiej nie .... prowadnice były zapieczone na amen i zacisk sie nie przesuwał... musiałem sobie dopomóc palnikiem żeby to rozebrac :D

tak więc, rozbierz, wyczysc, nasmaruj co nasmarowane ma być i bedzie git :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
margac 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: polska
Wysłany: 11-07-2013, 09:49   

Dzięki za pomoc, da radę zrobić to samemu przy użyciu tylko podnośnika? Trzeba potem odpowietrzać hamulce itp?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-07-2013, 10:16   

To zależy, jeśli tłoczki się nie zapiekły (poruszają się swobodnie), a ich osłony gumowe są całe to obejdzie się bez odpowietrzania. Jednakże warto zrobić kompleksowo naprawę łącznie z wymianą płynu hamulcowego
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
margac 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: polska
Wysłany: 11-07-2013, 11:06   

Płyn wymieniałem w zeszłym roku. Wszystko się okaże po rozebraniu. Wojtas piszesz o serwisówce, skąd ją mogę ściągnąć ?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-07-2013, 11:56   

http://www.e-elektron.pl/work/manuals/sigma95.htm
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
margac 
Forumowicz

Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: polska
Wysłany: 11-07-2013, 13:58   

Wielkie dzięki!
 
 
HermeS 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 24V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-04-2014, 19:48   

z racji że to bardzo podobny temat do mojego więc by nie zaśmiecać forum napiszę tutaj !

No i u mnie problem dziwnej natury ! ! ! Już kolejny raz go przerabiam : czyli
- nierównomierne ścieranie się tarcz tylnych co powoduje przerażające wibracje na kierownicy podczas hamowania z 100 i więcej km/h i przy mniejszych też prędkościach

To co już było zrobione :
- wymienione tarcze tylne (na pocz historii wymieniłem z 3 kpl przednich łacznie z zmianą zwrotnic bo myślałem że są źle łożyska osadzone czyli jakoś koślawo co powoduje taki efekt jak w/w drżenia kierownicy podczas hamowania okazało się to bezcelowe a ostatnią możliwością były tarcze tylne .... Fakt jak zerknałem na nie od str koła NIC - od wewnątrz masakra ... jak by jakieś critersy wygryzły połowę tarcz - mając zapasowe auto w wersji ang zmieniłem na tamte w bardzo dobrym stanie)
- wymienione zaciski na sprawne z angola
- przesmarowane śruby pływające w zaciskach - gumki wszystkie szczelne
- zaciski - tłoki - chodziły bez oporów jak je wsuwałem do zacisków by założyć nowe klocki
- profilaktycznie odpowietrzone

I po pewnym czasie znów to samo - znów bicie na kierownicy przy hamowaniu ;(

Co tu jest nie tak ?? Czy ABS może mieć coś z tym wspólnego ? Gdyż cały czas zapalona jest lampka alarmu ABS na desce ! Jak na mój rozum to ABS chyba się wyłącza kiedy czyta błąd więc nie powinien powodować nierównomiernego zużywania tarcz tylnych ! Autem nigdy nie było uderzone jakoś bokiem kołem w krawężnik by się skrzywiło cokolwiek - z resztą przy jeździe nie ma żadnego wyczuwalnego bicia czy wibracji ! Tylko podczas hamowania a jak już wspomniałem po wymianie tarcz na równe z angola wszystko się super uspokoiło i chodziło bardzo dobrze - auto też nie ma przestojów jakiś długich bo max 3 dni pod chmurką to jeszcze nie czas na przezarcie ich przez rdzę do takiego stopnia.
 
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 01-04-2014, 20:22   

wyczyść prowadnice i przejrzyj zaciski moga sie blokowac klocki .
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
HermeS 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 24V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2014, 19:49   

I jest jeszcze gorzej - i nie chcę kląć ale cisną mi się na usta wszelkie możliwe epitety -

DZIŚ po 3 godzinach :
- wymienione koła na letnie 18''
-przy okazji przegląd hamulców ;) tylne tarcze bez zastrzeżeń w pojęciu oględzin
- przód mnie lekko zaskoczył - tarcza prawa dziwnie bardzo dziwnie zjechana - a klocki jak by je pogryzły jakieś termity okładzinowe lub zaszła jakaś próchnica okładzin - więc wymieniłem - skoro tak to wygladało to obie tarcze przód wymieniłem na te z angola w niemal idealnym stanie
- przesmarowałem śruby "ślizgające się"
- tłoczki zacisków bez najmniejszych oporów weszły z powrotem w swoje gniazda - rdzy tam zero pod uszczelkami
- zmontowane wszystko

przejażdżka na początku z rogalem na twarzy do pierwszego kontaktu stopy z hamulcem ;( KOSZMAR jest gorzej niż było - kierownica tak szarpie jak bym wjechał na jakiś tor testowy czy kocie łby ale te łby to były nie kocie a słoniowe i gęsto posadzone obok siebie - KOSZMAR - ABS dalej sie świeci jako błąd - poruszałem czujnikiem - przeczyściłem te "zębiska abs pod tarczami " szczotką drucianą niemal na wysoki połysk (bład nie znikną ) będę jeszcze patrzył tak jak gdzieś na forum z wtyczki zczytam który czujnik jest uwalony

ostatnia brzytwa której się chwyciłem - to wyjęcie bezpieczników obu pod maską w skrzynce i dalej nic telepie kierownicą jak w/w bynajmniej jest gorzej niż było na zimówkach i bez ruszania tematu ;( ZAŁAMANY JESTEM - z racji czasu i pozytywnych emocji jakie zainwestowałem a dalej to samo - czyli klapa po całości a nawet pogorszenie zjawiska z telepaniem - A CO DZIWNE ! ! ! to telepanie znika jak maleje prędkość ok 20 km przy 80 jest koszmar ;(
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-04-2014, 20:21   

co do bicia kół,na pewno tarcze masz pokrzywione stad te nie miłe zjawisko.Wymien tarcze,oczywiscie na lepsze i problem zniknie.Wymianę przeprowadz zgodnie z instrukcją,to też jest ważne,co do abs-u,jeśli czujniki masz sprawne i odległość wyregulowana to sprawdz na krótko czy działa pompa abs[po dłuższym postoju potrafi się zaciąć]
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 03-04-2014, 20:25   

Proponuję zacząć od sprawdzenia oscylacji bocznej piast miernikiem zegarowym, tzw "bicia". Wynik nie może przekraczać 0,02mm dla piast i 0,05mm dla tarcz. Potem można działać dalej.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
HermeS 
Nowy Forumowicz


Auto: SIGMA 24V DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2014, 21:42   

No to szanowni Panowie :

sprawdzałem bicie - miernikiem - przy mocnym dokręceniu śrub tak by tarcza ściśle przylegała do reszty - wg mnie TYŁ jest winowajcą - albo coś z ABS - to ostatnie jest dla mnie zagadką - bo o ile można to bicie sprawdzić i można by powiedzieć ze przetoczyłem tarcze że jest niemal 0 na mierniku z przodu - to zostaje TYŁ - i jak ostatnio zmieniłem tarcze tylne z angola niemal idealne - problem znikł - ale dlaczego znów się pojawił - TO JEST ZAGADKA ! ! ! szczęki pływają z tyłu bo ruszałem nimi bez problemu więc się nie zawieszają a nawet gdyby - to dlaczego nie równo je zbiera i potem jest efekt taki że : tył jest nie równy i bicie bierze się z nie równej tarczy z tyłu - a że ukłąd jest zamknięty hydrauliczny to na przód działa to jak pompa impulsowa bo z tyłu tłoczki są odbijane spowrotem do szczęk i wbijają do pompy płyn a to działa na przód - kiedy został przesmarowany się nasilił dziś ! ! ! Zostaje temat otwarty - ale z zaznaczeneim ze zmienię kolejny raz tarcze z TYŁU i zobaczymy - ale mniemam że się wszystko uspokoi - i kolejne pyt dlaczego znów to nastąpi - to jest zagadka dla sherlocka homlesa ;( - NIESTETY ! ! !

[ Dodano: 03-04-2014, 21:47 ]
Slaw napisał/a:
co do bicia kół,na pewno tarcze masz pokrzywione stad te nie miłe zjawisko.Wymien tarcze,oczywiscie na lepsze i problem zniknie.Wymianę przeprowadz zgodnie z instrukcją,to też jest ważne,co do abs-u,jeśli czujniki masz sprawne i odległość wyregulowana to sprawdz na krótko czy działa pompa abs[po dłuższym postoju potrafi się zaciąć]


Gdyby się zacieła to był bym szczesliwy - bo to by był jeden punkt z mojej listy nie wiadomych na odhaczenie - czyli juz nie istniejący - bo by nie działała więc nie biła by po hamulcach czyli nie było by impulsowego hamowania - a jest obecnie tak ze po "na oko oczywiście' jest tych uderzeń w kierownicę teraz po 5-10 na sek - jak by ABS działał tylko na jedną str przodu ;(

[ Dodano: 03-04-2014, 22:01 ]
pyt zasadnicze ile powinny wynosić tolerancje dla czujników przodu i tyłu - bo wydaje mi sie ze mam sprawne wszystkei czujniki - ale odległości od tych "zębów" mogą być nie zachowane ;( - tak więc łopatologicznie co też sam pojmę ile na szczelinomierzu powinno być od czujnika do zębów z przodu i z tyłu - no chyba że to jest jedna cyfra to taką ustawię - ale nadal zostaje - kwestia sprawdzeniu błędu który czyta ABS i się swieci kontrolka - moze to faktycznie pompa i rzuca niefortunnie tylko impulsowe hamowanie na jedno z kół z przodu ? co było by wtedy oczywiste ze kierownica lata jak oszalała ! !!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.