To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Carisma] Serwis klimatyzacji - co jest co

apg2312 - 11-06-2014, 07:28

mateelv napisał/a:

Dodatkowo mam jedno małe pytanie... co może być powodem spadania obrotów przy włączanej klimie, tak że auto przy wbijaniu sprzęgła/hamowania do zera łapie trzęsawkę?

Włączony układ klimatyzacji dość mocno obciąża silnik. W ubiegłym roku, gdy zakładałeś ten temat, to w końcu nie byłeś na sprawdzeniu układu klimatyzacji ?

mateelv - 11-06-2014, 10:18

rasiak1980 napisał/a:
Filtr osuszacz klimy próba szczelności na podcisnieniu nabicie na nowo czynnikiem + olej do tego czyszczenie parownika i wymiana filtra kabinowego, też niebawem będę przerabiać to samo.

Jeśli chodzi o czynnik - jaką ilość mogą maksymalnie zaaplikować?

apg2312 napisał/a:
mateelv napisał/a:

Dodatkowo mam jedno małe pytanie... co może być powodem spadania obrotów przy włączanej klimie, tak że auto przy wbijaniu sprzęgła/hamowania do zera łapie trzęsawkę?

Włączony układ klimatyzacji dość mocno obciąża silnik. W ubiegłym roku, gdy zakładałeś ten temat, to w końcu nie byłeś na sprawdzeniu układu klimatyzacji ?

Obciąża, to pewne, ale to chyba nie jest normalne, by auto dławiło się przy hamowaniu , zmianie biegu.
Niestety jakoś tak wyszło, że były inne wydatki.

apg2312 - 11-06-2014, 11:13

Najgorsza możliwość, to że będziesz miał zatarty, lub na skraju zatarcia kompresor, dlatego są takie opory. Z czynnikiem chłodzącym w obiegu jest olej, który smaruje sprężarkę.
mateelv - 11-06-2014, 12:08

Aha, rozumiem.

To zdjęcie gadżetów schowanych za moim schowkiem. W tej skrzynce powinienem coś znaleźć? :P po prawej stronie już nic nie było.

Centosz - 11-06-2014, 18:58

Ilość czynnika powinna być między 680 a 720 gram.
Co do fotki to za dużo nie widać.Możesz trochę oddalić aparat i "opuścić schowek bardziej na dół?Powinna być taka prostokątna niby zaślepka.Jak jest tylko "obrys" tej zaślepki to nie masz filtra kabinowego.Swoją drogą jak go nie masz to możesz sobie zamontować.Dużo roboty z tym nie ma.Zresztą jest gdzieś na forum opisane jak samodzielne zamontować filtr.

mateelv - 11-06-2014, 19:13

Centosz napisał/a:
Ilość czynnika powinna być między 680 a 720 gram.
Co do fotki to za dużo nie widać.Możesz trochę oddalić aparat i "opuścić schowek bardziej na dół?Powinna być taka prostokątna niby zaślepka.Jak jest tylko "obrys" tej zaślepki to nie masz filtra kabinowego.Swoją drogą jak go nie masz to możesz sobie zamontować.Dużo roboty z tym nie ma.Zresztą jest gdzieś na forum opisane jak samodzielne zamontować filtr.

które to ten filtr?

Centosz - 11-06-2014, 19:24

Nie masz kolego filtra.
Tu masz temat o filtrze kabinowym http://forum.mitsumaniaki...=filtr+kabinowy

mateelv - 11-06-2014, 19:39

To nie zdjęcie z mojego autka. Właśnie zajrzałem tam z aparatem, ale nie wiedziałem jak ten schowek odkręcić, żeby nic nie urwać :P

Tutaj fotki:



Pytanie: co zrobić by zdjąć schowek i jak dostać się do tego "czegoś" by wyjąć możliwy syf?
http://img89.imageshack.us/img89/1059/nvo4.jpg - zdjecie z innego tematu. brud mógł zebrać się tam gdzie ten otworek po prawo?

eve1988 - 11-06-2014, 21:22

bardzo łatwy temat. na tej listwie co trzyma schowek odkręcasz po prawej stronie wkrety i opuszczasz ją do dołu prawą stroną nic sie nie urwie.
wykręcasz rezystor ta biała kostka i najlepiej odkurzaczem z plaską końcówka wyciągasz smieci.
ja plaskiej koncowki nie miałem więc dłubałem tam patykiem i szczoteczka do zębów czyściłem siatkę.
jesli nikt tam nie zaglądał nie zdziw sie dwoma garściami liści :)

mateelv - 12-06-2014, 14:53

eve1988 napisał/a:
bardzo łatwy temat. na tej listwie co trzyma schowek odkręcasz po prawej stronie wkrety i opuszczasz ją do dołu prawą stroną nic sie nie urwie.
wykręcasz rezystor ta biała kostka i najlepiej odkurzaczem z plaską końcówka wyciągasz smieci.
ja plaskiej koncowki nie miałem więc dłubałem tam patykiem i szczoteczka do zębów czyściłem siatkę.
jesli nikt tam nie zaglądał nie zdziw sie dwoma garściami liści :)

Dzięki za instrukcję ;) Poniżej to, co ukazało się moim oczom:



Czy tą siatkę można jakoś wyjąć, by ją dokładnie wyczyścić?
Czy już po zabiegu usuwania syfu mogę śmiało lecieć na nabijanie klimy? :P

eve1988 - 12-06-2014, 15:46

u mnie bylo wiecej smieci :)
ja probowalem rozebrac ta puche co jest w niej ta siatka ale cos mi nie szlo i zrezygnowalem. za malo miejsca na operowanie wkretakiem.
mysle ze mozesz nabic.

mateelv - 13-06-2014, 02:40

a więc czy taka oferta promocyjna będzie ok?

"Oferta obejmuje odgrzybianie, napełnianie czynnikiem chłodzącym (100 gramów) i sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji w samochodach osobowych i busach.
Możliwość zakupu dodatkowych 100 gramów czynnika w cenie 10 zł" - 59zł za całość.

apg2312 - 13-06-2014, 03:10

Spokojnie. Cena jest całkiem niezła :)
mateelv - 14-06-2014, 13:40

apg2312 napisał/a:
Spokojnie. Cena jest całkiem niezła :)

Też tak myślę, więc się skuszę.

Taka mała ciekawostka. Po usunięciu śmieci, kurzu, liści i innego szlamu osadzonego przy siatce, oprócz zniknięcia nieprzyjemnego zapachu z klimy, przepadły także wszelkie spadki obrotów. Niezmiernie cieszy mnie ten fakt! :wink:

Teraz tylko nabić i będzie śmigać jak ta lala.

A tutaj przed i po:

sekret_84 - 19-06-2017, 12:43

mam pytanko jak zamontować filtr kabinowy jak nie mam go. podobno da się to zrobić mam pod schowkiem taką zaślepkę plastikową


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group