To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - O1 2.0T i tempomat

Haiku - 10-04-2014, 13:19

elektryk napisał/a:
W@sio napisał/a:
Tylko trzeba pamiętać, iż manetka do tempomatu, o ile dobrze się przyjrzałem, zamontowana jest w kolumnie kierownicy, a nie w samej kierownicy :) Nie mniej jednak mam nadzieję, że nie będzie trzeba dużo rzeźbić z tym, sama manetka od Pajero na allegro kosztuje coś około 30-50 zł
Ja też widziałem takie zdjęcia z manetką na kolumnie, jednak nie wydaje mi się że to jest rozwiązanie marki Mitsubishi tylko jakiś produkt innej firmy.


Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd.

elektryk - 10-04-2014, 14:22

Haiku napisał/a:
Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd.
Mówisz i masz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79501 wersja montowana NIE na kierownicy.
Haiku - 10-04-2014, 14:52

elektryk napisał/a:
Haiku napisał/a:
Dlatego aby rozwiać wszelkie wątpliwości trzeba dorwać kogoś z tempomatem, zdjąć mocowanie airbag'a i wykonać kilka zdjęć montażu/podłączenie kostki itd.
Mówisz i masz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79501 wersja montowana NIE na kierownicy.


Dzięki kolego ale chodziło mi o oryginał gdzie maneta znajduje się z prawej strony. W kierownicy jest zarezerwowane miejsce na montaż dwóch śrubek do takiej manetki.

qba1983 - 16-05-2014, 11:59

no i jak? jest ktos kto ma tempomat w kierownicy?
potrzebuje zdjecie otworu z zewnatrz i wewnatrz kierownicy na ten przełącznik i miejsce jego montarzu. mam juz ten przelacznik ale nie jestem pewny gdzie ciac kierownice zeby to wpasowac.

elektryk - 16-05-2014, 22:19

qba1983 napisał/a:
no i jak? jest ktos kto ma tempomat w kierownicy?
potrzebuje zdjecie otworu z zewnatrz i wewnatrz kierownicy na ten przełącznik i miejsce jego montarzu. mam juz ten przelacznik ale nie jestem pewny gdzie ciac kierownice zeby to wpasowac.
Zajrzyj do srodka kierownicy po prawej stronie, zobaczysz kołki w które się wkręca śrubki mocujące dźwignię.
Haiku - 07-06-2014, 22:46

qba1983, czy założyłeś już tempomat? podziel się wrażeniami
qba1983 - 09-06-2014, 23:03

narazie jeszcze nie, brak czasu. moze w lipcu przymierzę sie do tematu
Haiku - 19-08-2014, 11:14

Wykonałem ostatnio kilka zdjęć podłączenia tempomatu w kolumnie kierownicy w O1 2.4 automat, może się przydadzą.

Kolumna z tempomatem





Kolumna bez tempomatu


miron - 19-08-2014, 20:43

a czy ktoś widział tempomat do sprzedania?
Bzyk_R1 - 16-11-2017, 21:59

Panowie wykopuję temat z otchłani bo nie ukrywam że tempomat w O1T bardzo chciałbym mieć na pokładzie. Poczyniłem pewne starania i badania ale zanim zacznę działać chciałem zapytać czy ktoś z wcześniej zainteresowanych nadal myśli lub zrobił jakieś próby? W grę wchodzi montaż tempomatu niefabrycznego.
W@sio - 17-11-2017, 08:09

Zainteresowany współpracą :D
Bzyk_R1 - 17-11-2017, 16:34

Dobra piszę co ustaliłem.
Jak mówiłem, interesuje mnie montaż tempomatu uniwersalnego, bo po pierwsze nigdy nie widziałem oem w O1t a tym bardziej żeby ktoś miał do sprzedania. Z produktów które mnie zainteresowały to Waeco Magic Speed MS.50 który steruje pracą linki za pomocą pompy pneumatycznej a drugi to wyrób LiteOn niegdyś słynnego producenta nagrywarek oraz sprzętu komputerowego model AP-500 którego elementem wykonawczym jest silnik krokowy.
Jak napisał Piotrek przepustnica w O1T jest elektroniczna jednak sygnał dociera najpierw z potencjometru sterowanego linką gazu. Wymusza to na nas dołożenie urządzenia które pociągnie za linkę za nas podczas gdy my wyciągniemy wygodnie kopyta :-D
Jedziemy dalej. Uruchomiłem swój wywiad w celu zorientowania się czy trudno jest zamontować to ustrojstwo samemu i wcale nie jest to trudne. Najważniejsze to skąd wziąć sygnały. Najbardziej interesowało mnie skąd wziąć sygnał prędkości. Okazuje się że super miejscem jest pin numer 14 w gnieździe OBD. Przewód koloru biało-niebieskiego załatwi sprawę. Czujniki nacisku hamulca i sprzęgła wpina sie bezpośrednio przy podałach. Dostępne są kostki plug&play z dodatkowym wyjściem sygnału. Nie wiem czy przy pedale sprzęgła są jakieś przewody i czujnik, muszę to sprawdzić. Ale to tylko względy bezpieczeństwa bo w sumie wystarczy jeden czujnik odłączający tempomat.
Koszty: Jeżeli chodzi o Waeco kupimy go na allegro i w zasadzie w wielu innych miejscach. Kosztuje około 600zł. Z forum camperowiczów wyczytałem że sprawuje się dobrze jednak pneumatyczna pompa powoduje delikatny lag w działaniu, jest plastikowa i duża więc w gorącej komorze O1T może mieć ciekawie chociaż to moje domysły.
Produkt LiteOn to duży koszt niestety ale działanie silnika krokowego jest gwarancją płynnego przyspieszania. Chłopaki z tempomaty.pl cenią sobie produkt na 1490zł :-( obiecali mi instrukcję montażu na maila oraz fotorelację z montażu gdyż podobno zrobili kiedyś O1. Niestety na razie cisza. Są oni jedynym importerem AP 500 w Polsce ale znalazłem ten produkt u naszych południowych sąsiadów. Zarówno w SK jak i CZ można kupić AP 500 sporo taniej. Na Słowacji znalazłem sklep z ceną 950zł a w Czechach nie przeliczyłem koron na nasze :-D
Chłopaki w Warszawie chcą za montaż 300zł ale sugerują żeby zrobić to samemu gdyż dla nich to 3h pracy a dla amatorów drugie tyle.

Forum camperowców warto przeczytać:
http://www.camperteam.pl/...cbbf8adc8ed196d

Tempomaty PL i produkty serii AP:
https://tempomaty.pl/oferta-tempomat/

Waeco Magic Speed:
http://allegro.pl/tempoma...ars_rule_id=201

W@sio i jak się podoba? Jedziemy z tematem? :-D

W@sio - 17-11-2017, 17:51

Bzyk_R1 napisał/a:

Jak napisał Piotrek przepustnica w O1T jest elektroniczna jednak sygnał dociera najpierw z potencjometru sterowanego linką gazu. Wymusza to na nas dołożenie urządzenia które pociągnie za linkę za nas podczas gdy my wyciągniemy wygodnie kopyta


To prawda, choć podejrzewam, że w USDMowym outku jest to inaczej rozwiązane. Stawiam na to, że jest dodaktowy moduł podłączony do etacs a wszystko jest sterowane elektronicznie na zasadzie oszukania czujnika pedału przyspieszenia.

Myślę, że jeśli chodzi o liteon to ap900 bedzie jednak lepsze

Bzyk_R1 - 17-11-2017, 19:09

Podobno mają dostęp do serwisówek fabrycznych i robią to profesjonalnie. W sumie mógłbym zainwestować to 300zł za dobry montaż z modyfikacją etacsa. Camperowcy dostali rabat może gdyby więcej zestawów zakupił to też byśmy dostali. Trzech chętnych już mamy :-D
tokyo - 18-11-2017, 01:31

Ja tak się wtrącę ale mi się wydaje z tego co dawno temu robiłem ze Out T ma ta funkcje uruchomiona fabrycznie tylko brak kabli
Może najpierw sprawdzić czy się zal tempomat a może później szukac zamienników



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group