To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ??

jawaldek - 04-10-2013, 09:38

diWhizZ napisał/a:
sprawdź przekaźnik dogrzewania świec ...
nie ma to jak manualny przycisk w kabinie kierowcy. W moim Miśku zaciął się i świece grzały cały czas aż do upalenia :twisted: co skutkowało szlifowaniem głowicy i regeneracją turbiny :shock:
Heilsberg napisał/a:
W starszych Pajero był ręczny gaz.
gorzej jak skubaniutka linka zacięła się .
Heilsberg napisał/a:
Robił nawet za pseudotempomat jak było trzeba.
Prawda, szczególnie na długich odcinkach z monotonną jazdą autostradową tylko działa w jedną stronę :) W 2,8 nie mam czegoś takiego, jest w 2,5 ale On z roku 92 :)
Piotrek_81 - 15-12-2013, 21:26
Temat postu: wysokie obroty po odpaleniu 2.8 td
Witam w moim misku 2.8 td ostatnio pojawily sie wysokie obroty po odpaleniu tak 1800 nawet czasem pod 2000 obr kojarzycie co sie moze dziac bo normalne to to nie jesst . Prosze o porady z gory dziekuje. Pozdrawiam
jawaldek - 16-12-2013, 12:19

Albo linka gazu "stoi" w pancerzu albo najnormalniej w świecie trzeba umyć wszystko co jest przy tejże tzn wszystkie ciegiełka może sprężyna odbijająca już siadła. Sorki prozaiczna sprawa :mrgreen: dywanik pod nogami się zawinął i blokuje pedał gazu :mrgreen:
Piotrek_81 - 16-12-2013, 22:22

Dzieki za odpowiedz. Dywanik nie wchodzi w gre he he :lol: a sprezynka odbijajaca gas jest peknieta ale to tez nie to bo nawet po odbiciu pedalu gazu nic sie nie zmienia. Dalem auto do sprawdzenia moze faktycznie trzeba tam poczyscic to wszystko. Jeszcze raz dzieki pozdrawiam.
muzzy - 21-10-2015, 05:42

Podłączam się pod temat 2.8 td tez mi na zimnym chodzu na 600 obrotach a pozniej na 900 idzie po 3-4 minutach, ten przyspiesznik się jakoś reguluje? naprawia? On bierze temp z płynu chłodzącego?
Lotnik1414 - 22-11-2018, 23:51

Hej podłącze się pod temat mi trzyma 2.8 1000/1050rpm jak to zrobić aby było mniej? Gdzie jest ten woskowy "dynks"
robal87 - 10-01-2019, 17:59

I ja się podpinam. Po dłuższym postoju po odpaleniu mam obroty na poziomie 600, również wpada w drgania. Kilka razy zdarzyło się, że auto zgasło i dopiero po pewnym czasie udało się odpalić (chyba pompowanie ręczne pompką na filtrze paliwa pomogło). Mam lekko spocony jeden wtryskiwacz.. Pytanie, czy obstawiać wtryskiwacz (2 miesiące temu regenerowany i znów się poci), czy raczej to będzie owy simmering na pompie? Podeśle ktoś też link do niego i jaki kłopot jest z jego wymianą?
szofer33 - 10-01-2019, 20:50

Temat stary jak Pajero z tym simeringiem czy inaczej uszczelniaczem w pompie. Mnie też to czeka ale na wiosne się za to wezme. Temat tymczasowo porannych czkawek itd. załatwił zawór zwrotny przed filtrem oraz dodatkowa popmpka elektryczna. Jednkaże widzę że rośnie mi poziom oleju w silniku wiec simering już mocno puszcza. Sam tego nie zrobie a przy okazji wyciagniecia pompy dam ja do ogólnego przeglądniecia czy wtryski Ok i inne uszczelnienia.
Troche w tym temacie jest wiecej na:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69387&postdays=0&postorder=asc&highlight=brak+mocy&start=30
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81161
Pozdrawiam.

robal87 - 04-02-2019, 18:06

Oddałem auto do dieselarza, pompa ponoć jest szczelna, podłączył przezroczyste wężyki i problem zapowietrzania jest wcześniej. Obstawia na tą chwilę elektrozawór pompy...
Niestety są 2 problemy:
1. W większości przypadków odpala bez problemu, jakieś 30% przypadków kończą się gaśnięciem i dławieniem.
2. Nigdzie nie można dostać tego elektrozaworu - w InterCars dopiero dostępny jest na lipiec. Szukając używek wszyscy chcą mi sprzedać całą pompę. Kojarzycie może czy można z czegoś innego taki zawór założyć?

jawaldek - 04-02-2019, 18:34

robal87 napisał/a:
w InterCars dopiero dostępny jest na lipiec.
zapytaj w https://e-pajero.pl/
szofer33 - 04-02-2019, 21:05

Nie bardzo wiem o jaki zawór kolego chodzi? Chyba że coś montowane na samej pompie ale nie słyszałem o tym jeszcze. Podłączył wężyki przeźroczyste twój mechanik i co stwierdził że nie lecą bąbelki powietrza?
Mogą nie lecieć ale zobacz po nocy czy w przewodach jest nadal paliwo.

robal87 - 05-02-2019, 17:42

Tak, elektrozawór montowany na pompie bezpośrednio.
A co do mechanika, to podłączył wężyki - najpierw było powietrze, więc wymienił na nowe, jednak nic nie pomogło. Wg niego nic nie wskazuje na to, żeby pompa zapowietrzała, więc wyklucza simmering. Po podłączeniu nowych wężyków niby nie widać powietrza. Problem w tym, że zdarza się to (gaśnie po odpaleniu i pracy kilkudziesięciu sekund) może 1-2 razy w tygodniu (choć czasem 2 dni pod rząd), stąd ciężko to zdiagnozować.
Dlatego też przypuszcza, że może to być elektrozawór, który raz na jakiś czas się zacina. Macie jakieś inne pomysły?

jawaldek - 05-02-2019, 18:05

robal87 napisał/a:
Po podłączeniu nowych wężyków niby nie widać powietrza.
robal87 napisał/a:
A co do mechanika
zmień mechanika :) Też przerabiałem temat :-X Zaworki zwrotne,wężyki itp. itd. Wymiana simeringa za 20zł i problem w 100% zniknął. Masz jeszcze jedną próbę ->> paliwo bezpośrednio z baniaka/kanistra przed 1) filtrem 2) za filtrem. Ale obstawiam że to simering w pompie.
robal87 - 05-02-2019, 20:04

No trochę naczytałem się forum i sam od początku na to stawiałem, jednak mechanik zapewnia mnie w 100%, że pompa jest dobra.
Obstawia elektrozawór, ponieważ dzieje się to losowo (że niby elektryka płata figle), a raczej rzadziej niż częściej. Czy miałeś też takie objawy, że w większości przypadków było ok, a tylko wtedy kiedy potrzebowałeś auto właśnie wtedy miał kaprys?

Druga sprawa, czy simmering rownież może być przyczyną braku ssania i obrotów na poziomie 600 po odpaleniu?

jawaldek - 06-02-2019, 08:53

robal87 napisał/a:
Czy miałeś też takie objawy, że w większości przypadków było ok, a tylko wtedy kiedy potrzebowałeś auto właśnie wtedy miał kaprys?
oj tak :)
robal87 napisał/a:
Druga sprawa, czy simmering rownież może być przyczyną braku ssania i obrotów na poziomie 600 po odpaleniu?
Może tak być ->> ??? Jak pojechałem do warsztatu na wymianę simeringu,polecił bym Ci go ale jest w okolicach Tarnowa,po wyjęciu pompy było tyle syfu w pompie że cud że działała. W trakcie prób ogarnięcia tematu miałem założoną na zasileniu przy baku pompkę elektryczną->> wtedy było OK. Nie pytaj jaka pompka bo to już prehistoria :)
robal87 napisał/a:
jednak mechanik zapewnia mnie w 100%, że pompa jest dobra.
pompa tak a jednak ->>> ?????. Sama wymiana,simering, jest prosta ale wyjęcie i montaż,pompy, dość kłopotliwy i może mechanik tego sie obawia ????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group