[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Panewki główne w galancie 2.5
dorianps2 - 08-10-2013, 15:16
Moi drodzy, dziękuję za rady, ale jak już pisałem potrzebuje zakupić panewki główne 1 szlif. Silnik ten który mam zostaje. Macie jakieś namiary na zakup ?
Owczar - 08-10-2013, 16:38
dorianps2 napisał/a: | Moi drodzy, dziękuję za rady, |
Jak sam widzisz, z panewkami jest problem. Jeśli chcesz zrobić dobrze to tylko ori! Dostępne pewnie w ASO albo i nie... Może Japaneze coś załatwi:
apaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Email: japaneze@o2.pl
GG: 1027199
Ale tak czy inaczej to już nie będzie jak fabryczne spasowanie. Jeśli panewki słychać, tzn, że cały silnik już dostał... Jeśli się dba to można na tym silniku zrobić nawet >400kkm. Ale ważny jest dobry olej. Tutaj pewnie ktoś pożałował i zalał coś gęstego, albo jeździł z niskim poziomem oleju. Więc rady kolegów żeby w tym wypadku zmienić silnik są jak najbardziej zasadne. Tym bardziej, że za grosze możesz wyrwać silnik.
Przyjrzyj się jeszcze pozostałym elementom silnika i jeśli rzeczywiście tylko panewki to zadzwoń do ASO i zapytaj za ile i czy mają.
MATTNATTS - 08-10-2013, 20:53
Owczar jak kolega pójdzie do Aso i spyta o panewkę to szybko zrozumie nas
Wydaje mi się że tańsze będzie wymienienie silnika.
Dorian poszukaj jakiegos anglika przed rozebraniem,tak abyś mógł się przejechać się i osłuchać motorownie...
Owczar - 08-10-2013, 20:58
Niekoniecznie, na rosyjskiej stronie są po 10euro za komplet na jeden korbowód.
Matejko - 08-10-2013, 23:13
jest sieciowka cer motor - maja tylko czesci do silnikow, korby, panewki, waly i walki, akurat reanimuje dci z laguny w primerze po obrocie panewki i komplet panewek walu i na korby to niecale 100zł
polaff - 09-10-2013, 04:32
Owczar napisał/a: | Jeśli się dba to można na tym silniku zrobić nawet >400kkm | może się mylę ale to żaden wyczyn mój ma jż prawie 400kkm i nic mu nie jest. Co prawda nie hamowałem go więc nie wiem jak tam stadnina się trzyma ale oliwy nie bierze więc z kondycją chyba nie jest źle. Myślę że do 500-600spokojnie dolata.
nickname - 24-08-2016, 08:26
Ponieważ ostatnim czasy dobyłem kilka przydatnych informacji, postanowiłem się nimi podzielić na forum. W tym tygodniu powinny do mnie przyjść dorobione panewki z Pruszcza Gdańskiego, koszt około 600zł. Ciut taniej niż w ASO, gdzie i tak nie są osiągalne. W łódzkim satalu powiedzieli, że dostawa do europejskiego magazynu planowana jest na koniec października.
Kilka przydatnych informacji o 6A13:
- nominalna średnica czopa wału korbowego - 50,95mm (bywa, że w w miejscach, gdzie remontują silniki rozkładają ręce, mówiąc że w ich katalogach jest 50mm)
- w Pruszczu potwierdzili zmierzoną średnicę czopa wału
- para panewek w serwisie, to koszt 125zł, dorabianych ~ 100zł
- przekopałem katalogu kilku producentów panewek, 6A13 nigdzie nie występował, poświęciłem na to dobrych kilka godzin, wniosek albo ASO, albo dorabianie.
Owczar - 26-08-2016, 12:08
Akurat w przypadku tego trwałego silnika wszelkie remonty mijają się z celem. Bardzo łatwo można ustrzelić zdrową jednostkę. W zasadzie w większości przypadków przy regularnym serwisie te silniki przeyżyją karoserię - nawet dwa razy...
polaff - 26-08-2016, 12:19
Jestem tego samego zdania. Galantowi można wiele zarzucić, ale jeśli chodzi o cały układ napędowy - skrzynie i silnik są genialne i megatrwałe.
bialyjayz - 26-08-2016, 14:33
polaff napisał/a: | Galantowi można wiele zarzucić, ale jeśli chodzi o cały układ napędowy - skrzynie i silnik są genialne i megatrwałe. |
co do tych skrzyń szczególnie w manualach bym uważniej dodał przymiotnik
polaff - 26-08-2016, 14:51
Manualna to nie skrzynia.
Barrozo - 26-12-2018, 19:06
Odkopuje temat. Kto wymieniał panewki w 6a13?
|
|
|