[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu
asec69 - 17-11-2013, 23:32
Panowie, w którym miejscu najlepiej podeprzeć silnik, aby wykręcić prawą łapę poduszki silnika?
Dziękuję za pomoc!!!
Hugo - 18-11-2013, 08:19
asec69, ja podłożyłem deskę pod miskę olejową silnika i podniosłem lekko lewarkiem.
Krzyzak - 18-11-2013, 08:25
pod miskę olejową (przez jakąś deskę)
asec69 - 19-11-2013, 15:57
Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić uszczelniacz wału korbowego i wałków rozrządu?
Jak lub czym najlepiej zmierzyć wartość wysunięcia napinacza?
Marcino - 19-11-2013, 16:04
Sczelinomierz..?
Hugo - 19-11-2013, 16:59
Marcino napisał/a: | Sczelinomierz..? | Rzadko kto ma szczelinomierze o grubości 3,8-4,5 mm Suwmiarką też nie podejdziesz. Chyba najlepiej wziać suwmiarkę i znaleźć jakiś element o w/w grubości i go tam wsunąć.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:00
Hugo napisał/a: | Suwmiarką też nie podejdziesz | ja tylko za pomocą suwmiarki to robię
Hugo - 19-11-2013, 21:05
Krzyzak napisał/a: | ja tylko za pomocą suwmiarki to robię | A ja stwierdziłem, że niewymanewruję suwmiarką i dałem spokój.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:14
Spokojnie się da. Ja mam taką standardową - długości 15 czy tam 17 cm (pomiaru).
wyderka - 19-11-2013, 21:19
haa a ja się wycwaniłem i z szczelinomierza sobie ułożyłem 4mm
Hugo - 19-11-2013, 21:39
Krzyzak napisał/a: | Ja mam taką standardową - długości 15 czy tam 17 cm (pomiaru). | Ja też. wyderka napisał/a: | z szczelinomierza sobie ułożyłem 4mm | Patrz tego, ale sprytne.
asec69 - 23-11-2013, 00:11
Nie mogę odkręcić koła pasowego na wale korbowym. Zrobiłem sobie nawet przyrząd i włożyłem w otwory na kole, ale wykruszyły się. Udarowca nie mam i po prostu jestem w kropce. Nabrałe wątpliwości, że jest tam gwint prawostronny?
Z opisów dowiedziałem się, że jest jakaś tajemnicza blaszka na śruby 10/12, dzięki k†oej można zablokować wał o zębatkę. W którym konkretnym miejscu znajduje się ta blaszka?
robertdg - 23-11-2013, 08:32
Ktos przed tobą albo dorypał śrube "gnatem" albo za dużo dał kleju do gwintów. W tym wypadku najlepszy jednak będzie klucz udarowy, taki z dobrym momentem uderzeniowym.
Podjedź gdzieś do zakladu niech CI poluzują to koło, wrócisz i sobie zrobisz ten rzrząd, byleby nie dokręcali za mocno, 130Nm na krótki powrót powinno starczyc.
asec69 - 23-11-2013, 15:59
Hugo napisał/a: | W Galancie nie trzeba. Jest okienko pod prostokątną blaszką, odkręcamy 2 śrubki, jedna na klucz 10, druga na klucz 12 i widać zęby na kole zamachowym. |
W którym miejscu znajduje się okienko o którym piszesz?
Hugo - 23-11-2013, 20:44
asec69 napisał/a: | W którym miejscu znajduje się okienko o którym piszesz? | Na łączeniu silnika i skrzyni od dołu.
|
|
|