To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu

asec69 - 17-11-2013, 23:32

Panowie, w którym miejscu najlepiej podeprzeć silnik, aby wykręcić prawą łapę poduszki silnika?

Dziękuję za pomoc!!!

Hugo - 18-11-2013, 08:19

asec69, ja podłożyłem deskę pod miskę olejową silnika i podniosłem lekko lewarkiem.
Krzyzak - 18-11-2013, 08:25

pod miskę olejową (przez jakąś deskę)
asec69 - 19-11-2013, 15:57

Czy przy każdej wymianie rozrządu należy wymienić uszczelniacz wału korbowego i wałków rozrządu?

Jak lub czym najlepiej zmierzyć wartość wysunięcia napinacza?

Marcino - 19-11-2013, 16:04

Sczelinomierz..?
Hugo - 19-11-2013, 16:59

Marcino napisał/a:
Sczelinomierz..?
Rzadko kto ma szczelinomierze o grubości 3,8-4,5 mm :wink: Suwmiarką też nie podejdziesz. Chyba najlepiej wziać suwmiarkę i znaleźć jakiś element o w/w grubości i go tam wsunąć.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:00

Hugo napisał/a:
Suwmiarką też nie podejdziesz
ja tylko za pomocą suwmiarki to robię
Hugo - 19-11-2013, 21:05

Krzyzak napisał/a:
ja tylko za pomocą suwmiarki to robię
A ja stwierdziłem, że niewymanewruję suwmiarką i dałem spokój.
Krzyzak - 19-11-2013, 21:14

Spokojnie się da. Ja mam taką standardową - długości 15 czy tam 17 cm (pomiaru).
wyderka - 19-11-2013, 21:19

haa a ja się wycwaniłem i z szczelinomierza sobie ułożyłem 4mm
Hugo - 19-11-2013, 21:39

Krzyzak napisał/a:
Ja mam taką standardową - długości 15 czy tam 17 cm (pomiaru).
Ja też.
wyderka napisał/a:
z szczelinomierza sobie ułożyłem 4mm
Patrz tego, ale sprytne.
asec69 - 23-11-2013, 00:11

Nie mogę odkręcić koła pasowego na wale korbowym. Zrobiłem sobie nawet przyrząd i włożyłem w otwory na kole, ale wykruszyły się. Udarowca nie mam i po prostu jestem w kropce. Nabrałe wątpliwości, że jest tam gwint prawostronny?

Z opisów dowiedziałem się, że jest jakaś tajemnicza blaszka na śruby 10/12, dzięki k†oŸej można zablokować wał o zębatkę. W którym konkretnym miejscu znajduje się ta blaszka?

robertdg - 23-11-2013, 08:32

Ktos przed tobą albo dorypał śrube "gnatem" albo za dużo dał kleju do gwintów. W tym wypadku najlepszy jednak będzie klucz udarowy, taki z dobrym momentem uderzeniowym.
Podjedź gdzieś do zakladu niech CI poluzują to koło, wrócisz i sobie zrobisz ten rzrząd, byleby nie dokręcali za mocno, 130Nm na krótki powrót powinno starczyc.

asec69 - 23-11-2013, 15:59

Hugo napisał/a:
W Galancie nie trzeba. Jest okienko pod prostokątną blaszką, odkręcamy 2 śrubki, jedna na klucz 10, druga na klucz 12 i widać zęby na kole zamachowym.


W którym miejscu znajduje się okienko o którym piszesz?

Hugo - 23-11-2013, 20:44

asec69 napisał/a:
W którym miejscu znajduje się okienko o którym piszesz?
Na łączeniu silnika i skrzyni od dołu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group