To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - [EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG

Łysy88 - 29-10-2013, 10:07

Ja też chyba spróbuje. Kabel nie kosztuje fortuny a fakt faktem przydałby się.
plecho1 - 29-10-2013, 13:00

Marcino, nie ma za co :)
Tylko aby to działało w Galach z przed 2001r. trzeba w kablu zrobić zworkę po między pinami 1 i 4.

Marcino - 29-10-2013, 13:19

No włąsniwe sie doczytałem. Dzięki
Łysy88 - 29-10-2013, 23:57

plecho1, i idzie normalnie odczytać błędy etc?
Marcino - 30-10-2013, 00:36

jak kupisz kabel VAG KKL na FTDI.. i zmostkujesz piny 1-4.:)

http://allegro.pl/kb1-int...3645313146.html

Łysy88 - 30-10-2013, 00:48

Ja właśnie kupiłem ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=3614226033


Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawsze się takie coś przyda. Tym bardziej że mamy w domu też Space Stara 1.8 GDI i z nim są różne jazdy dziwne.

plecho1 - 30-10-2013, 06:17

Nie wiem jak w Galu ale pewnie podobnie jak w Carismach błędy tym kablem da się odczytać dopiero po 2001r. Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla.
Marcino - 30-10-2013, 09:13

plecho1 napisał/a:
Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla.

Tak to ja moim specjal toolem - czyli drucikiem mrugam..:P

plecho1 - 30-10-2013, 09:30

Ja u siebie w kablu zworkę zrobiłem za pomocą maleńkiego przełącznika aby w razie potrzeby szybko złączać lub rozłączać te piny.
Marcino - 30-10-2013, 09:45

No ale rozumiem ze parametry tym kablem przeczyta sie w galancie, np podczas strojenia LPG a nie tylko wymruga błędy.
Pomysł z przełącznikiem super:)

plecho1 - 30-10-2013, 09:56

Da się odczytać to, co udostępnia sterownik silnika. Gdzieś na forum jest też temacik o Galancie i Evoscanie ale nie tak rozbudowany jak ten o Carismie. Wybrane parametry zapisuje się do pliku który później można prześledzić jako wykresy poszczególnych parametrów.
Łysy88 - 31-10-2013, 20:26

Kupiłem i dopaliłem już kabel. Na który parametr patrzeć ? Injector pulse width?
plecho1 - 31-10-2013, 21:11

Oxygen Feedback Trim (STFT)
Łysy88 - 01-11-2013, 00:54

Ściągnąłem plik data.xml z tego wątku o evoscanie. Tam to się nazwa chyba Fuel Trim o2 - ta sama funkcja i ten sam request. Na programie staga najpierw wystroiliśmy wszystko na cacy, pięknie się zestroił. Przełączyłem na evoscana żeby sprawdzić i... przy wolnych obrotach na pb było coś ok -5% a na LPG 1%. Różnica spora... Do tego spalanie wg evoscanu wyszło mi jakieś 25 litrów :o
plecho1 - 01-11-2013, 06:56

Przed strojeniem warto odpiąć klemę od akumulatora po czym trochę pojeździć na benzynie, z 50 km aby mapy w sterowniki benzynowym dobrze się ustawiły.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group