LPG - [EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG
Łysy88 - 29-10-2013, 10:07
Ja też chyba spróbuje. Kabel nie kosztuje fortuny a fakt faktem przydałby się.
plecho1 - 29-10-2013, 13:00
Marcino, nie ma za co
Tylko aby to działało w Galach z przed 2001r. trzeba w kablu zrobić zworkę po między pinami 1 i 4.
Marcino - 29-10-2013, 13:19
No włąsniwe sie doczytałem. Dzięki
Łysy88 - 29-10-2013, 23:57
plecho1, i idzie normalnie odczytać błędy etc?
Marcino - 30-10-2013, 00:36
jak kupisz kabel VAG KKL na FTDI.. i zmostkujesz piny 1-4.:)
http://allegro.pl/kb1-int...3645313146.html
Łysy88 - 30-10-2013, 00:48
Ja właśnie kupiłem ten:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3614226033
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawsze się takie coś przyda. Tym bardziej że mamy w domu też Space Stara 1.8 GDI i z nim są różne jazdy dziwne.
plecho1 - 30-10-2013, 06:17
Nie wiem jak w Galu ale pewnie podobnie jak w Carismach błędy tym kablem da się odczytać dopiero po 2001r. Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla.
Marcino - 30-10-2013, 09:13
plecho1 napisał/a: | Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla. |
Tak to ja moim specjal toolem - czyli drucikiem mrugam..:P
plecho1 - 30-10-2013, 09:30
Ja u siebie w kablu zworkę zrobiłem za pomocą maleńkiego przełącznika aby w razie potrzeby szybko złączać lub rozłączać te piny.
Marcino - 30-10-2013, 09:45
No ale rozumiem ze parametry tym kablem przeczyta sie w galancie, np podczas strojenia LPG a nie tylko wymruga błędy.
Pomysł z przełącznikiem super:)
plecho1 - 30-10-2013, 09:56
Da się odczytać to, co udostępnia sterownik silnika. Gdzieś na forum jest też temacik o Galancie i Evoscanie ale nie tak rozbudowany jak ten o Carismie. Wybrane parametry zapisuje się do pliku który później można prześledzić jako wykresy poszczególnych parametrów.
Łysy88 - 31-10-2013, 20:26
Kupiłem i dopaliłem już kabel. Na który parametr patrzeć ? Injector pulse width?
plecho1 - 31-10-2013, 21:11
Oxygen Feedback Trim (STFT)
Łysy88 - 01-11-2013, 00:54
Ściągnąłem plik data.xml z tego wątku o evoscanie. Tam to się nazwa chyba Fuel Trim o2 - ta sama funkcja i ten sam request. Na programie staga najpierw wystroiliśmy wszystko na cacy, pięknie się zestroił. Przełączyłem na evoscana żeby sprawdzić i... przy wolnych obrotach na pb było coś ok -5% a na LPG 1%. Różnica spora... Do tego spalanie wg evoscanu wyszło mi jakieś 25 litrów
plecho1 - 01-11-2013, 06:56
Przed strojeniem warto odpiąć klemę od akumulatora po czym trochę pojeździć na benzynie, z 50 km aby mapy w sterowniki benzynowym dobrze się ustawiły.
|
|
|