To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyrzucanie zapłonu

kblaszczu - 21-11-2013, 20:35

Allegro już przejrzałem, niestety nie ma żadnego do galanta 2.5 po lifcie. Gdzie takowy można nabyć? Rozumiem, że wymiana palca może być początkiem? Kopułka wygląda ok, ale nie wiadomo w jakim stanie będzie cewka
Tomek - 21-11-2013, 20:37

kblaszczu napisał/a:
Allegro już przejrzałem, niestety nie ma żadnego do galanta 2.5 po lifcie. Gdzie takowy można nabyć? Rozumiem, że wymiana palca może być początkiem? Kopułka wygląda ok, ale nie wiadomo w jakim stanie będzie cewka


motoneo.pl

kblaszczu - 22-11-2013, 21:04

Palec zamówiłem o 11 w zaprzyjaźnionym sklepie, o godzinie 17 był już u mnie. Japoński zamiennik, koszt 30 zł. Był jeszcze jakiś europejski za 24. Niestety, pomimo podania dokładnych danych palec nie pasuje


deejay - 22-11-2013, 23:13

kblaszczu napisał/a:
Niestety, pomimo podania dokładnych danych palec nie pasuje


Normalne w sklepach bez pojęcia , błąd katalogowy . Palec który kupiłeś pasuje do Mazdy Xedos i do modelu 626

Witek vel Mysza - 23-11-2013, 15:26

deejay napisał/a:
Palec który kupiłeś pasuje do Mazdy Xedos i do modelu 626
A tam jest aparat produkcji Mitsubishi :)
Hugo - 23-11-2013, 20:40

Witek vel Mysza napisał/a:
A tam jest aparat produkcji Mitsubishi
Zgadza się.
kblaszczu - 23-11-2013, 21:40

Więc na jaki palec muszę wymienić żeby nie rozbierać całości jeszcze x razy? ;)
Czytałem, że palce sprzed i po lifcie są zamienne, ale wolę się upewnić

jules - 27-11-2013, 13:24

@kblaszczu zobacz palec np. firmy FACET/EPS, sam wymienilem na taki i nie narzekam.

Wybaczcie jednak ze podlacze sie do tematu. Chodzi mi o to, co moze szybciej powodowac opisywany tutaj problem, mianowicie wypadanie zaplonu, uszkodzony przeplywomierz, czy uszkodzona cewka zaplonowa?

Mam problem z drzeniem silnika na jalowym (cos go ewidentnie boli, ale nie jestem do konca przekonany czy to jest juz wypadanie zaplonu, czy moze jeszcze nie), podczas jazdy np spod swiatel potrafi przymulic, ze przygasa, musze bardzo delikatnie operowac sprzeglem, bo zgasnie.

Mam kilku podejrzanych tej sprawy, mianowicie:
-cewka sie konczy (objawy sie zgadzaja, niemniej nie mam problemu z odpalaniem)
-przeplywomierz (gdy odlacze go na zimnym silniku zaczyna sie dlawic, a na goracym dostaje wysokie obroty)
-no i tez mysle, ze moze lewe powietrze, ale czy to mozliwe? (przy ostatniej wymianie swiec dokladnie wyczyszczona powierzchnia styku kolektora + nowa uszczelka) - dolot szczelny)

Uklad zaplonowy wymieniony (swiece+kable+kopulka+palec) - cewka zostala stara (niby byla sprawdzana omomierzem przez mechanika, ale to bylo 10tkm temu

Moze ta informacja cos wniesie: po zalozeniu LPG jezdzilem jakis czas na leciwych juz swiecach, czy one mogly wplynac na cewke do tego stopnia, ze ulegla uszkodzeniu poprzez wysilona prace na LPG?

Problem jest rowniez na benzynie mniej odczuwalny niz na LPG, ale odczuwalny.

Obecnie jezdze na benzynie, gdyz nie wiem czy na LPG nie dobije reszte czesci ukladu zaplonowego jesli to bylaby cewka...

Prosze o jakies porady

pzdr

Witek vel Mysza - 27-11-2013, 18:02

Najlepiej żebyś podjechał do kogoś kto ma takie samo auto i zrobił próbę krzyżową cewki.
jules - 27-11-2013, 22:13

No niestety nie znam tu nikogo z galantem, w ogole malo ich w okolicy ...

A moze w jaka strone sie bardziej zwracacie, w strone ukladu zaplonowego, czy moze sa to problemy z mieszanka powietrzno-paliwowa (przeplywka, lewe powietrze) jak myslicie?

A czy moze miec na takie objawy wplyw slabej masy? Bo ostatnio "kopie" mnie karoseria :)

Witek vel Mysza - 28-11-2013, 07:57

Masy zawsze warto przeczyścić, chociaż nie uważam by była to przyczyna poszarpywania.

Kopanie to elektrostatyka, nie ma nic wspólnego z powyższym. Bardziej zależy od tego jakie ciuchy nosisz, a może jeszcze od faz księżyca ;)

Spróbuj jeszcze tę cewkę skoro kable, świece kopułka i palec OK.

Marcino - 28-11-2013, 08:36

jules napisał/a:
No niestety nie znam tu nikogo z galantem, w ogole malo ich w okolicy ...

A moze w jaka strone sie bardziej zwracacie, w strone ukladu zaplonowego, czy moze sa to problemy z mieszanka powietrzno-paliwowa (przeplywka, lewe powietrze) jak myslicie?

A czy moze miec na takie objawy wplyw slabej masy? Bo ostatnio "kopie" mnie karoseria :)

A ja myślę że może masz problemy z wtryskiwaczami LPG, i nie dawakują dobrze na jałowych obrotach, miałem podobnie z Valtekami, zrobiłem ich kalibrację i jest ok. U mnie na PB chodzi zawsze równiutko.

jules - 28-11-2013, 10:10

Ogolnie instalacja gazowa u mnie to OMVL Dream XXI N, a wtryskiwacze REG-Fast niebieskie. Po zalozeniu bylo cos nie tak, bo mialem gorsze objawy niz teraz, to byla jazda na "kangura", wiec zglosilem na reklamacje, zeby gazownik to sprawdzil, okazalo sie ze jeden wtryskiwacz nie dzialal, wymienil go i potem bylo lepiej, lecz drgania silnika, tlumika (cos na wzor wypadajacego zaplonu) pozostalo, mniej odczuwalne niz na uszkodzonym wtryskiwaczu, ale caly czas sa.
Ale to jest tez problem na benzynie, bo jezdze od kilku tygodni tylko na benzynie (strasznie lupie po kieszeni ;) ) i drgania oraz nierowna praca silnika caly czas sa odczuwalne. Wydaje mi sie, ale nie wiem czy to tylko subiektywnie, ze auto jakby troche stracilo werwy, ze tak nie ciagnie juz.

Zastanawiam si czy iskra nie jest jakas za slaba. Kable WN wymienialem jakies 10tkm temu, swiece miesiac temu (Denso IK20), kopulka i palec tez jakies 10tkm temu.

Moze faktycznie dobilem cewke tym LPG i czas ja wymienic.

A jak to jest z modulem zaplonowym, on jest w cewce, czy to tez oddzielnie sie kupuje? Bo teraz nie wiem.

Za modul tutaj w Wiesbaden w serwisie Mitsubishi zaspiewali 708 EUR :P

adt81 - 28-11-2013, 11:26

Ja mam taki sam problem z drganiem na wolnych od blisko dwóch lat. Gaz mam od lutego i to samo. Obroty spadają przy zatrzymywaniu np. na światłach jak trzymam na hamulcu (automat) do drga jak diesel i czuć takie jakby wypadania zapłonu - na N już mniej ale i tak czuć drgania i wypadanie. Podczas jazdy czy na Pb czy LPG nic nie szarpie tylko na wolnych. Świece wcześniej wymienione na IK20 teraz K20TT, przewody NGK wymieniane już jakiś czas temu a aparat w ubiegłym roku był w Yakuza na sprawdzeniu i też niby ok (kopułka i palec nowe). Nie mam pojęcia co jest nie tak. Po podłączeniu pod Evoscana czy AC GasSynchro widać że wolne wahają się od ok 680rpm do 580-540 więc ewidentnie coś nie tak z wolnymi jest. Może krokowy niedomaga chociaż nie wygląda na uszkodzony - czyściłem go i kręci się bez oporów.
Marcino - 28-11-2013, 12:09

A może podkręć lekko obroty na przepustnicy... tak aby były min 700 do 750, bedzie lepiej,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group