To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Silnik 2.4 MIVEC

gołąb - 19-02-2016, 11:59

Witam. Takie pytanko. Czy 2.4 mivec to ten sam co w Grandis ie siedzi?
krecisie - 19-02-2016, 13:10

mitsu00 napisał/a:
Marcin_T napisał/a:
Żółtej mazi nie ma - ani na korku ani na bagnecie. Olej jest czyściutki.
Tak więc wygląda na to, że dołączę do grona wielbicieli tego fajnego auta :)
Benzyna jest prawie bezobslugowa w porownaniu do dizla, ale musi chyba sporo palic w miescie? W gratisie masz tez wiekszy przeswit niz w dizlu.


Jak to większy prześwit ?? O ile ?

Komandor - 20-02-2016, 21:56

wszystko jest w instrukcji O2 (warto tez sprawdzić masy poszczególnych modeli):

2.0 - prześwit 205/178 mm (z DPF)
2.2 - prześwit 176 mm
2.4/3.0 - przeswit 215 mm

Mietek2i4 - 24-03-2016, 23:01

Komandor napisał/a:
2,4 Mivec ma łańcuch rozrządu i instrukcja nie przewiduje wymiany. Jak na razie nie słychac aby byly jakies problemy z lancuchem jak np. w Nissanach.



Instrukcja nie przewiduje, a ja się właśnie dzisiaj dowiedziałem, że przy 200 000 zaleca się wymianę łańcucha.... Mój ma 185 000 :(

slonik1983 - 14-06-2016, 09:21
Temat postu: 2.4 MIVEC 170KM i LPG
Czy to możliwe aby w normalnej jeździe Outlander palił 20L LPG/100km?
Przed założeniem instalacji liczyłem na 15-16l LPG/100km ale pierwsze pomiary wskazują na około 20l. Może to być wina źle ustawionego sterownika?
Instalacja pracuje na STAGu i wtryskiwaczach Hana. Czeka mnie pierwszy przegląd po 1000km więc opiszę jak to wyglądało. Ale może ktoś ma sugestie na co zwrócić uwagę?

qbota - 14-06-2016, 15:51

Mój pije średnio 13 a lekkiej nogi raczej nie mam.
Na autostradzie przy 160-170km/h, 4 osoby, bagaże - 16.

slonik1983 - 14-06-2016, 21:39

to i tak mniej niż 20. jednak gazownik będzie musiał dokładnie przyjrzeć się ustawieniom. dzięki za info. zauważyłem też że po zamontowaniu instalacji jak schodzi na wolne obroty to obroty spadają do 500-600 a po chwili ustalają się na poziomie właściwym. podejrzewam stare świece i przy okazji do sprawdzenia przepustnica i silnik krokowy. zastanawia mnie tylko dlaczego po zamontowaniu LPG się ujawniło falowanie. widocznie tak jest
qbota - 17-06-2016, 11:26

No cóż... tylko BRC :)
slonik1983 - 21-06-2016, 22:27

i trochę się wyjaśniło. prawdopodobnie uszkodzony jest zawór na butli. dzięki temu nie mogę zatankować do pełna. nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. po przeliczeniu pali 13-14l (też mam ciężką nogę).

mam inny problem z falującymi obrotami na biegu jałowym (swoją drogą mam jakiegoś pecha, wcześniej gazowałem Mazdę 6 1.8 i też po gazowaniu i czyszczeniu przepustnicy pojawił się problem z falowaniem). domyślam się że silnik krokowy, problem w tym że jest dostępny razem z przepustnicą - nowa w MM 7300PLN. Zacznę od przeczyszczenia i przesmarowania silnika krokowego. Zastanawiam się czy bez problemu można wsadzić przepustnicę z Outlandera I , ewt. czy ktoś miał doświadczenia z czymś takim: http://www.ebay.com/itm/O...ehXS~2u&vxp=mtr
ewt jeśli ktoś ma dostęp do używki w dobrym stanie to proszę o wiadomość na priva

tabarly - 12-10-2017, 07:30

Witam,
jak w tym silniku jest rozwiązana regulacja zaworów?
Hydraulika, śruba czy może płytki?
Interesuje mnie ten silnik, a po kupnie chciałbym zainstalować lpg, więc ważna to sprawa jaka regulacja, czy będzie kosztowna, bo przy gazie jednak problem występuje.

Komandor - 20-10-2017, 06:21

Regulacja jest na tzw szklanki. Najpierw mierzymy luz, potem zamawiamy szklanki (od Dodga tańsze). Temat jest na forum.
mazi mitsubishi - 09-11-2017, 10:47

Mietek2i4 napisał/a:
Komandor napisał/a:
2,4 Mivec ma łańcuch rozrządu i instrukcja nie przewiduje wymiany. Jak na razie nie słychac aby byly jakies problemy z lancuchem jak np. w Nissanach.



Instrukcja nie przewiduje, a ja się właśnie dzisiaj dowiedziałem, że przy 200 000 zaleca się wymianę łańcucha.... Mój ma 185 000 :(

Można coś więcej się dowiedzieć czy zaleca się wymianę przy 200tys.mój ma 260tys.i się trochę obawiam co robić?

Legger - 30-05-2019, 23:49

Podpinam się pod pytanie przedmówcy w temacie rozrządu.....

ps. szukałem na różnych stronach zestawu rozrządu do tego auta i nie ma (aliexpress się nie liczy)....

juniorkm7 - 31-05-2019, 16:53

Jak nic się nie dzieje to rozrządu na łańcuchu w 2.4 nie trzeba wymieniać bo nie ma dużych szans że strzeli jak pasek. Conajwyżej się rozciągnie co zacznie powodować falowanie obrotów które przerodzi się w duże zużycie paliwa następnie gaśnięcie na światłach i ostatecznie problemy z odpalaniem i dyskotekę na desce rozdzielczej ostatecznie doprowadzając do momentu że nie odpalisz silnika.

U mnie niestety łańcuch rozciągnął się po 130tys realnego przebiegu bo Mitsubishi wypuściło jakąś dupną partię i sporo MY2011 wypuszczonych w 2010 miało tą przypadłość. Wymieniłem jak byłem na etapie falowania i gaśnięcia na światłach bo palił mi po 18l w mieście i 12-13 na trasie.

[ Dodano: 31-05-2019, 16:53 ]
PS Zestaw do rozrządu skompletują ci chłopaki z Serwisu Mitsumaniaków w Warszawie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group