To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Pajero IV - kilka pytań od nowicjusza

zbyszekm2 - 18-02-2014, 20:57

Jeśli robisz krótkie trasy a masz DPF to spalanie jest duże. Jeśli będziesz miał przytkany DPF to system będzie starał się go wypalić i tez będzie więcej palił. Sprawdź stan oleju w silniku, czy go nie przybyło?. Może być tez tak, że ktoś próbował czyścić DPF bo się tak zapchał, że sam nie dał się wypalić i teraz jest tam bałagan.
Kolejna rzecz to wtryski, możesz je wykręcić i dać do sprawdzenia. Mają duży wpływ na spalanie.
Czasem zabrudzony jest zawór ciśnienia w pompie wtryskowej, czasem wyczyszczenie go pomaga a czasem trzeba go wymienić.
Spróbuj tez zatankować na innej stacji, czasem pomaga.
Jeśli podłączysz go do porządnego kompa to pokaże ci wydatki i ciśnienie doładowania.
Najczęściej winę za taki stan ponosi czujnik ciśnienia doładowania tylko w tedy pali się check.

Macieksns - 18-02-2014, 21:39

Dobry wieczór,
Dzięki Zbyszku za konkretną i rzeczową odpowiedź.
-co do oleju nie mamiałem jeszcze okazji by go sprawdzić ( tzn jest po świeżej wymianie ) +/- około 1000 km, czy zatem po takim dystansie może już się zwiększyć jego ilość ?

-nie znam przeszłości pojazdu w zakresie DPF jeździła nim starsza kobieta 65 lat, z uwagi na firmę męża nie korzystali z ASO;

-komp. serwisowy a taki mam potencjalnie do dyspozycji nie wskazuje żadnych błędów...czy "przelewanie" wtrysków/zawór w pompie wtryskowej zostałoby wychwycone czy wymagają niezależnego sprawdzenia ?

-czy warto usunąc osławionego DPF/oraz o ile może zmniejszyć się realnie zużycie paliwa... a jeśli tak to gdzie to dobrze zrobić + ewentulanie wspomóc auto czipem....

zbyszekm2 - 18-02-2014, 22:36

po 1000 będzie już widać że przybywa
warto usunąć PDF nie mam w tym doświadczenia są teraz jakieś nowe metody prostsze i skuteczniejsze (wiem to od klientów)
Ani przelewanie, ani uszkodzone wtryski ani czujnik komp nie pokaże. Najlepiej go wykręcić i przeczyścić.

Macieksns - 10-03-2014, 22:36

...wysłałem zapytanie do tutejszego guru, ale nie mam pewności czy doszło zatem pytam tutaj...

Przystąpiłem ochoczo do usunięcia DPF + podniesienia mocy...i okazało się że mam problem.
Będę Wam i pewnie Zbyszkowi wdzięczny za ewentualne sugestie:
Do usunięcie DPF + zwiększenia mocy wybrałem GCS tuning
1) Badanie na hamowni Kraków przed "operacją" wykazało jedyne 130 KM :shock: :shock: :shock: ( seria 170, rocznik 2008 )
2) Po usunięciu DPF + czip - hamownia w Krakowie 161 KM,dla pewności wykonałem korzystając z podórży służbowej piątkowy pomiar w Wawie- "
kreatormocy - 171 Km...czyli nadal coś za mało :( - hamownia typowa dla 4x4 )
Nadmienię że po całym zabiegu auto wyraźnie żywsze, przyspieszenie mierzalne do 100 km/s spadło o ok. 2 sek.


Gość w Krakowie nie potrafił dojść dlaczego auto jest słabe ( brak błędów itp )
W Wawie - sugerują : - jakiś czujnik temperatury, lub czujnik ciśnienia różnicowego ( ? ), względnie niewłaściwy % wypełnienia filtra cząstek stałych ( to już jakiś kosmos :lol: )
Proszę Was zatem zwłaszcza tych bardziej zorientowanych aby napisali mi co o tym sądzicie...
Gdzie może leżeć przyczyna, skoro po usunięciu DPF + czipie ten model ma zazwyczaj około 190 KM....
I jak dojść do meritum problemu....?
Co realnie sprawdzić aby ocenić gdzie może istnieć niezrozumiały deficyt mocy ...?

PiotrKw - 11-03-2014, 07:24

Masz moc z hamowni podawaną na kołach , po stratach na przekładnie . Producent podaje moc silnika na wale, której na hamowni nie zmierzysz bezpośrednio . Straty mocy na napędy 4x4 mogą wynosić od 20 do 30 KM .
Czyli teoretycznie by się zgadzało .

zbyszekm2 - 11-03-2014, 07:28

Dokładnie taj j.w.
Średni P4 3,2 did 07-10 maja 140 KM na kołach.

Macieksns - 11-03-2014, 08:44

...czyli sugerujecie aby nie szukać dziury w całym...?
zbyszekm2 - 11-03-2014, 08:49

nie szukać.
skotny - 11-03-2014, 19:41

Macieksns napisz jaki miales przed i po moment obrotowy Nm?
najlepiej jakbys wkleil zdiecie z hamowni,porownalbym z swoim

Macieksns - 11-03-2014, 19:59

...problem mam taki że nie mam wydruków z GTC Tuning, pamiętam liczby.
Wydruk z Kreatora Mocy mogę wkleić ale nie wiem jak :lol:

-Kraków - moc wyjściowa 130 KM, moment około 340
-po usunięciu DPF + program w Krakowie pokazał moc 160 KM, momentu nie pamiętam.

Kreator mocy - a więc pomiar kontrolny
moc zmierzona ( hamownia 4x4) 170,1 KM przy 3706 rpm,
-moment 425,2 przy 2176 rpm.

zbyszekm2 - 11-03-2014, 20:02

Nie do końca ważna jest moc, ważne jest jak wkręca się na obroty. Jeśli masz wydruk będzie to widać.
Patriko - 23-03-2014, 17:35

witam,mam pytanie do posiadaczy p4.czy tak jak u mnie ustawienie klimy ma zakres od 18 do 32 stopni.jakies dziwne sa te wartosci?!
Macieksns - 26-03-2014, 16:25

Mi skala rozpoczyna się od 15.0 C
usloku - 19-02-2015, 20:53

Witam serdecznie

żeby nie robic nowego tematu mam pytanie czy częsci od Anglika silnik skrzynia itd pasuja do wersji europejskiej ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group