| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Carisma] Rysy na zderzakach i na drzwiach - Jak naprawić?
 
 mechanior - 20-06-2014, 20:59
 
 Radek i apg do rzeczy piszecie ,u nas w lubelskim tez masę lat ładują  lakier w spreje.
 Ja kupowałem kiedy był mi potrzebny 1 raz z 8lat temu.A z tym pędzlem apg to super
 rada tak się robi.U mnie są 3 auta jezdżace na co dzień w różnych sytuacjach ,zdarzaja
 sie jakieś drobne ryski ,otarcia człowiek musi sobie radzić ,jeżdżąc po lakiernikach trzeba by bylo robic na te graty a one mają nam slużyć.Kolego Raivik kupuj srzęt i zaczynaj
 pracę samemu kiedyś musisz zacząć jak nie spróbujesz nie będziesz wiedzial nigdy jak
 się to robi.Czasami lepiej nawet w drogim aucie zrobić rysy na zderzakach samemu ,jak zrobi lakiernik to przy odsprzedaniu są podejrzenia o kolizję, on dmucha cały element + przejścia.A TY MKM NA SZKOLENIE DO LAKIERNIKA I NIE PISZ LUDZIOM AROGANCKO
 O ICH DORADACH BO  WIDAĆ ILE U CIEBIE PROFESJONALIZMU !!!
 mkm - 22-06-2014, 08:59
 
 Brak słów.
 OK jeżeli amatorowi do zamaskowania uszkodzenia lakierniczego, polecacie kupić sprzęt i lakierować - gratuluję
   Nie wiem czy widzieliście o jakim kolorze tu mówimy. Powodzenia z wpyłkami.
 Ja zaproponowałem opcję za kilka złotych - oczywistym faktem jest, że to "tylko" pozwoli zmniejszyć efekt wizualny uszkodzenia, a nie naprawi lakieru, ale na pewno będzie lepiej - i o to zapewne pytającemu chodziło...
 mechanior - 22-06-2014, 09:04
 
 MKM KOLEGO ZROZUM KAŻDY MUSI ZACZĄĆ SIĘ UCZYĆ 1 RAZ MUSI BYĆ TAK JAK
 Z KOBIETĄ ,A POTEM JEST CORAZ LEPIEJ
   robertdg - 22-06-2014, 09:27
 
 Proszę u nienadużywanie Caps Lock'a
 mechanior - 22-06-2014, 10:36
 
 Mkm pod pojęciem sprzęt miałem na myśli:dobrany lakier ,papier, chemię do odtłuszczania ,powinienem użyć słowa MATERIAŁY ,no ale przepraszam nie wszyscy muszą
 w lot łapać o czym myślę
   radek8622 - 22-06-2014, 15:56
 
 mi osobiście jak by te otarcia przeszkadzały sam zabrał bym się za naprawę.Nie oszukujmy się auto nie jest nowe z salonu więc nie wydawał bym za dużych nakładów. Nie ma po co się sprzeczać,gość ma swój rozum i sam zadecyduje poza tym jest wujek google w którym można znaleźć wszystko i poczytać co i jak naprawiać.
 mkm - 22-06-2014, 16:16
 
 Ale po co jak można spolerować?
   Nawet gdy rysa jest do metalu to i tak większość usuniesz, a resztę tak spłycisz, że na pierwszy rzut oka po prostu nie będziesz zauważał.
 
 Zobaczcie, że kolor to metalik z dużym brokatem.
 Jakby to był biały, czerwony, czarny to luz.
 Nawet amator wałkiem może zrobić zaprawkę, przepolerować nawet ręcznie i śladu nie będzie, ale nie na tym lakierze.
 Potem są plamiaste elementy na autach bo się "fachofcy" po blaszakach biorą za lakierowanie.
 W końcu co to za problem?
 Zmatowić, odtłuścić, dobrać lakier i zapryskać
  a zapomniałbym... dobrze lakier dobrać  Łatwizna. 
 Zastanówcie się dlaczego pomalowanie całego zderzaka to koszt od 250zł, a naprawa typu "smart" (czyli to co proponujecie we własnym zakresie) od 350
   Wpyłki są, były i będą trudniejsze, a na mieniących się "metalikach" Mitsu to droga przez męke.
 
 Jeżeli ktoś nie ma wprawy to lepiej niech się nie bierze bo 100zł w materiałach pęknie szybciutko, a efekty będą mizerne, żeby nie napisać wprost dużo gorsze niz z zarysowaniami.
 Tego typu bzdury są niedopuszczalne:
 
  	  | Cytat: |  	  | Kupujesz:papiery-200 400.800. benz. extrakc.
 | 
 Pomijając papier ścierny, który narobi takich szkód, że sie usuwający rysy się załamie, po fakt użycia benzyny ekstrakcyjnej pod bazę
  - wysyłałeś mnie na kurs - dowiedz się dlaczego nie używa się w lakierniach benzyny ekstrakcyjnej. 
 Mierzcie siły na zamiary, bo to, że ktoś wrzucił filmik na YT i tam jest proste, nie znaczy, że tak jest w rzeczywistości...
 mechanior - 22-06-2014, 17:04
 
 Dajmy najlepiej spokój tej dyskusji szkoda palców żaden z nas nie jest w tym temacie
 zawodowcem a benzynę na zaprawki o tym poziomie pracy od biedy można użyć
 o co my drzemy szaty? Cześć koleżko !
 radek8622 - 23-06-2014, 18:14
 
 Ja osobiście sam lakierowałem metalic i nie miałem problemów z przebarwieniami,źle ułożonymi opiłkami,źle rozlaną bazą.Sam ostatnio lakierowałem listwy progowe do swojego gala pod kolor tylko wiadomo lakier dobiera się w mieszalni i nabija do puchy,utwardzacze są chemoutwardzalne z zawleczkami.Koszt puchy lakieru pod kolor to 40zł i utwardzacz 30zł .
 robertdg - 23-06-2014, 18:23
 
 
 Napisz jaka waga i komponenty bo coś tanio 	  | radek8622 napisał/a: |  	  | Koszt puchy lakieru pod kolor to 40zł i utwardzacz 30zł . | 
 radek8622 - 24-06-2014, 09:15
 
 robertdg, baza to  DEBEER nabita zwykła puszka 400ml wiadomo to pojemność puszki. Klar z zawleczką 200ml (colormatic 2k) bardzo dobry fajnie się rozlewa jak szkło.
 robertdg - 24-06-2014, 19:18
 
 Sprayowy gotowiec, wiec stad ta cena
   radek8622 - 24-06-2014, 19:41
 
 robertdg,  nie. To nie standard. lakier mieszany pod numer lakieru oraz sprawdzian mieszanki   pod kolor w mieszalni 40-45zł za bazę a klar chemoutwardzalny 30-35zł pucha pojemności wszystko zależy gdzie się kupuje. To są normalne ceny przynajmniej we WRO.
 robertdg - 24-06-2014, 19:51
 
 No chodziło mi o to, że gotowiec na zasadzie nie trzeba pistoletu lakierniczego z kompresorem, domysliłem się że dobierany względem numeru z tabliczki
   apg2312 - 24-06-2014, 20:15
 
 
  	  | radek8622 napisał/a: |  	  | robertdg,  nie. To nie standard. lakier mieszany pod numer lakieru oraz sprawdzian mieszanki   pod kolor w mieszalni 40-45zł za bazę (...) To są normalne ceny przynajmniej we WRO. | 
 Przyznam, że IMHO drogo, na Śląsku ceny są niższe.
 Zasadniczo najczęściej spotykane są spraje o poj. 400 ml, ja akurat korzystałem z puszek zielonogórskiej firmy BOLL
 
   Do takiego spraja nabija się 100 (słownie sto) ml lakieru - reszta to rozcieńczalnik i oczywiście gaz.
 I szczerze zdziwiłbym się, gdyby na jakiejś mieszalni ktoś zawracałby sobie głowę dobieraniem odcienia. Miesza się po prostu lakier z numeru, sprawdza, czy z grubsza pasuje, nabija i gotowe. To jest zbyt mała ilość, żeby dokładnie dopasować lakier do elementu. Dodatkowo, zależy jeszcze z jakiej firmy jest postawiony mieszalnik, i jak ta firma ma opracowane receptury lakieru. A w różnych firmach różnie to wygląda - naprawdę rzadko kiedy idzie zrobić lakier na strzał z receptury.
 
 |  | 
 |  |