To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6

robertdg - 11-05-2014, 13:33

W tym wypadku jeżeli odłaczenie podciśnienia nic nie dało to serwo na sucho powinno być jedynie "posrednikiem", chyba ze jego wada ukryta jest w srodku - mozna sprawdzic jak odbija pompa bez posrednictwa serwa; jak pracuje "na sucho" same serwo, pozostaje jeszcze niekompatybilnośc pompy hamulcowej względem serwa, błedne połaczenie pompy ABS
piotrkor1 - 11-05-2014, 14:07

robertdg, Co byś mi doradził zmiana na inne serwo i pompę z 2.5V6 czy powrót do układu z VR-4?
robertdg napisał/a:
błedne połaczenie pompy ABS

To bym wykluczył przecież inaczej się tego nie podłaczy.Stając przodem do auta wszystko wydaje się jasne co idzie na lewą stronę a co na prawą.
Wiązki pompy ABS nie modyfikowałem.
W tym linku widać różnicę w budowie pompy bez ASC i z systemem ASC:
http://mitsubishi.epcdata...aster-cylinder/

robertdg - 11-05-2014, 14:21

Skoro załozyles pompe ABS z vr-4 to wiazka raczej nie wymagala modyfikacji, napewno nie w miejscu jednostki ABS
Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia :?:

piotrkor1 napisał/a:
W tym linku widać różnicę w budowie pompy bez ASC i z systemem ASC:
http://mitsubishi.epcdata...aster-cylinder/
Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie.
piotrkor1 - 11-05-2014, 14:32

robertdg napisał/a:
Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia

Tak jak widać na zdjęciu przednie rurki z 2.0 odpowiednio połączone i tylne zarobione i wkręcone w odpowiednie gniazda według manuala.

[ Dodano: 11-05-2014, 14:36 ]
robertdg napisał/a:
Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie.

Pozostaje wymiana na pompę z VR-4 dla pewności razem z serwem i podłączenie od pompy ABS 1 rurki dłuższej z VR-4 do wejścia P na pompie hamulcowej.

[ Dodano: 11-05-2014, 15:32 ]
No dobra nie mam układu ASC tylko taką pompę jak na pierwszym obrazku.
http://mitsubishi.epcdata...rake/modulator/
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa.
Wracamy do punktu wyjścia :(

swinks_UK - 11-05-2014, 16:41

Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem.

piotrkor1 - 11-05-2014, 17:18

swinks_UK napisał/a:
Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem.

Koledzy chyba znalazłem przyczynę :D
Ja mam przewody podłączone tak:
FL-lewy przód
FR-prawy przód
RR-prawy tył
RL-lewy tył

P-boczne wejście pompy serwa
S-górne wejście pompy serwa

według angielskiego workshopa prawidłowe podłaczenie dla auta to:

Znalazłem też w japońskim workshopie od VR-4 następujące podłaczenie:

Wychodzi na to,że trzeba podmienić 2 przewody lewy tył z prawym tyłem.Tylko dlaczego w takim razie na pompie są inne oznaczenia?Przecież znaczą jak wyżej opisałem.

swinks_UK - 11-05-2014, 17:48

Tak wygląda pompa abs z Galanta vr4 (z mojego farta), porównaj sobie wyjścia i nr katalogowy:





piotrkor1 - 11-05-2014, 18:11

Dzięki za foty.Oznaczenia przewodów identyczne jak na mojej.Ty masz pompę z ASC ja bez dlatego ma inny wygląd.

[ Dodano: 11-05-2014, 18:13 ]
Może ktoś zna japoński i powie dlaczego tylne przewody w VR-4 idą inaczej niż na EU?

robertdg - 11-05-2014, 19:18

Nie patrz na manuala a patrz na oznaczenia faktyczne pompy, jezeli te przewody sa zamienione to tutaj może tkwić problem bo działają na przeciwnych sekcjach

Najwidoczniej jest tak, że to co było produkowane na rynek RHD a to co było produkowane na rynek LHD rózni się ze względu na ergonomie czy też specyfikacje montazu.

piotrkor1 - 11-05-2014, 22:58

Możliwe ze rozdzielacze są inne?Ja mam założony od 2.0 a ten od 2.5 ma odwrócone wyjścia ten
z drugiego linka:
http://mitsubishi.ankar.r...BSNEA5A3Z000211

http://mitsubishi.ankar.r...=JMBSNEA2A3Z000

Wychodzi na to,że wszystkie VR-4 mają VALVE,BRAKE FLUID PROPORTIONING
a one mają RH czyli prawy tył po lewej a LH-lewy tył po prawej,

Bartek - 12-05-2014, 09:07

piotrkor1 napisał/a:
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa


To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.

Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach

danino88 - 12-05-2014, 15:10

Cytat:
Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum

z tym Tomku się nie zgodzę. Kiedyś to testowałem i układ w VR4 jest bardzo prosty. Jeśli dodajesz gazu i robisz nadciśnienie w układzie to normalnym zjawiskiem jest to że nie hamujesz auta, bo prawa noga to gaz lub hamulec, chyba że drugą nogą to wspomaganie hamowania nie działa jak powinno :)

jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków :)

piotrkor1 - 12-05-2014, 22:03

Bartek napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa


To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.

Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach

Nieprawda nie wiem z jakiego VR-4 masz graty, ja mam po lifcie i różnicy w wielkości serwa nie ma i wchodzi w te same otwory co mają n/a.

adaxo - 12-05-2014, 22:05

W wężu do podciśnienie jest one way valve żeby własnie nie pompowało przy pozytywnym ciśnieniu.
piotrkor1 - 12-05-2014, 22:09

danino88 napisał/a:
jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków :)

W pompie od 2.0 po odkręceniu rurki "P" i naciśnięciu pedału hamulca trysnął płyn.
Dla pewności zamówiłem już drugą pompę i serwo z 2,5V6 zobaczymy czy to coś da.
Tą od japończyka trochę ciężko wsadzić z drugiej strony a co dopiero przykręcić rurkę
z drugiej strony ale w ostateczności wsadzę serwo i pompę od VR-a.
Dodam jeszcze,że próba odbyła się na sucho bez przekręcania stacyjki, to dziwne zachowanie pedału hamulca też.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group