To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Spalanie

bonkesku - 12-07-2014, 15:19

plecho1 napisał/a:
Taka nieszczelność, jeśli jest przed sondą lambda, to oczywiście że może się przyczynić do większego spalania.


myślisz ze wymiana przyniesie mniejsze spalanie?

plecho1 - 12-07-2014, 15:42

Zależy jak duża jest nieszczelność. Na próbę, jeśli do pęknięcia jest dobry dostęp, możesz spróbować to uszczelnić specjalnym bandażem i klejem - cementem do wydechów. jeśli to pomorze, to zawsze możesz zmienić kolektor.
bonkesku - 12-07-2014, 16:34

plecho1 napisał/a:
Zależy jak duża jest nieszczelność. Na próbę, jeśli do pęknięcia jest dobry dostęp


dostęp jest dobry, nie miałem już osłony na kolektor jak kupiłem auto.. przy otwarciu maski od razu je widac bo jest na przodzie tak jak na zdjęciu które dodałem, na moje oko pęknięcie jest niewielkie i nie powinno się przyczynić do większego spalanie ale mogę się mylić..

eve1988 - 12-07-2014, 19:11

a jak jest odpalony to wydobywaja sie z tego pekniecia spaliny?
plecho1 - 12-07-2014, 20:42

Taki klej czy bandaż nie są zbyt drogie pewnie max z 10zł i pewnie na większości stacji paliw są do kupienia więc dla świętego spokoju możesz spróbować, w sumie niewiele stracisz jeśli nie będzie efektu.
JCH - 12-07-2014, 20:54

bonkesku napisał/a:
wszedzie mam dostatecznie blisko stad takie dystanse...wieksze odcinki tez robie ale przewazaja te krotkie.. mam jeszcze jedno pytanie , czy pomimo wyzszego spalania przy takiej eksploatacji narazam auto na jakies wieksze usterki?
Czemu nie chodzisz pieszo :?: Tak, wiem, czasem się nie da, trzeba coś przewieźć, coś ze sobą zabrać.... :roll:
Ale 1 km to 10-12 min marszu :)

Czy narażasz na usterki....? :?
Niby nie ale....
- silnik jest niedogrzany i oprócz paliwa sam zużywa się szybciej
- zużycie elementów rozrusznika pewnie lepiej byłoby mierzyć liczbą cykli uruchomień a nie liczbą przejechanych kilometrów
- akumulator też prędzej siądzie
- sprzęgło też pracuje więcej

100 Twoich kilometrów to .... powiedzmy 50 takich cykli. Ktoś kto ma np. 25 km do pracy zrobi 4 cykle. Zużywasz auto 10x intensywniej ;)

bonkesku - 12-07-2014, 21:02

JCH napisał/a:
Czemu nie chodzisz pieszo ?


Nie chce mi sie, rozleniwilem sie :lol: a druga sprawa to kobieta..jej to nigdzie nie chce sie isc ,woli jechac :wink: mysle ze ogranicze ta jazde na krotkie dystanse

[ Dodano: 12-07-2014, 21:06 ]
eve1988 napisał/a:
a jak jest odpalony to wydobywaja sie z tego pekniecia spaliny?


nie sprawdzalem nigdy tego,ale zagladalem kilka razy pod maske jak silnik pracowal i wydaje mi sie ze nie... sprawdze to przy najblizszej okazji, jak juz mowilem te pekniecie nie wyglada na duze ale moze jest wystarczajace aby wplywalo na spalanie

JCH - 12-07-2014, 21:12

bonkesku napisał/a:
a druga sprawa to kobieta..
Ach te.... kobiety :lol: To przez nie samochody się psują ;) 8)
bonkesku - 12-07-2014, 21:16

hehe sila wyzsza :D musze ją odzwyczaic od jezdzenia ale czuje ze bedzie ciezko :D
robertdg - 12-07-2014, 22:37

Ten kolektor to radze wymienić , ale na taki bez pękniec, nie spawany, nie klejony, etc., zawsze to może wprowadzać błedy pomiarowe dla sondy lambda a to może się w jakimś stopniu przekładać na spalanie, co nie znaczy, że odrazu spalanie drastycznie spadnie.
Takie pęknięcia zwlaszcza po rozgrzaniu kolektora lubią się zacieśniac, ale na zimno moga być slyszalne zwlaszcza dla kogos co ma wyczulone do pracy silnika

krzysieg - 12-07-2014, 23:49

Jak nie spawany to i tak pod osłoną pęknie .
Ja mam pospawany od co najmniej 3,5 roku i nie ma problemów .

bonkesku - 13-07-2014, 00:40

ciezko bedzie dorwac "caly" kolektor, bo zamiennik jesli jakis jest to nie ma pewnosci jak sie spisze a znow oryginalne czesto pekaja.. o spawaniu juz czytalem i z tego co sie dowiedzialem to ciezko sie spawa to zeliwo,a znajc zycie to trafie na takiego fachowca ze po krotkim czasie i tak peknie... A ze spalaniem to wiem ze cudow nie bedzie ale moze zawsze odrobine sie zmniejszy
FTOrek - 13-07-2014, 10:00

Witam. Jesli spalanie około 10-11 litrów w CJ1,3 to lepiej większy silnik np.2,5 V6 , spalanie będzie mniejsze a jazda to czysta radość. :D
bonkesku - 13-07-2014, 18:07

FTOrek napisał/a:
Witam. Jesli spalanie około 10-11 litrów w CJ1,3 to lepiej większy silnik np.2,5 V6 , spalanie będzie mniejsze a jazda to czysta radość. :D


na ta chwile nie myślę o innym aucie, colt to mój pierwszy samochód i na razie zostanie, ale muszę przyznać nim trochę zrobić...

FTOrek - 13-07-2014, 20:41

Nie namawiam Cie do zmiany auta,lecz zmiany podejścia do niego.Co trzeba zrobić to zrób, będzie oszczędniejsza jazda i radocha.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group