ASX Techniczne - trwałe wyłączenie automatycznego wyłączania samochodu
krzychu - 29-09-2014, 14:41
aircross napisał/a: | Krzychu: automatyczne wyłączenie może negatywnie wpłynąć na koło dwumasowe, starter, akumulator i niewychłodzoną turbinę. |
Ale w wersji AG&G masz inny alternator, inny rozrusznik, inny akumulator, a turbina ma podobno czujnik temperatury. Wszystko pod kontrolą komputera. To nie są pierwsze pomysły tego układu gdzie ktoś dodał opcję do komputera i po kolei wszystko siadało. To jest silnik, komponenty przystosowane do zwiększonego obciążenia. Nie obawiaj się aż tak.
jan1994 - 29-09-2014, 15:51
apikus napisał/a: | radical napisał/a: | A czy któryś z kolegów wie jak system Stop & Go jest rozwiązany w innych markach samochodów? tzn czy można ten system trwale wyłączyć przyciskiem lub poprzez opcje w menu. |
W Fordzie Focusie za każdym razem po uruchomieniu silnika możesz wyłączyć system przyciskiem. Po nowym odpaleniu jest włączony. |
Tak samo jest w ASX, ale nie jest to "trwałe" wyłączenie.
irekmiecz - 29-09-2014, 22:29
tokyo napisał/a: | Witam
Dla aut z silnikiem ze skrzyniami manualnymi wystarczy wypiac czujnik sprzegla (sa 2 - ten drugi ktory odpowiada za nacisniecie do konca).
Dla aut z CVT ta funkcja w pewnej partii aut jest wylaczana w aso, jest uruchomiona w manu z mozliowscia jej wyl przez kierowce lub zablokowana (wtedy realizuje sie wylaczenie z komputera nie serwisowego)
Sprawdzone/przetestownae na OUT3 benzyna cvt po zalozeniu gazu i kilku asx |
Z tego wątku na drugiej stronie; http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83337
Osobiście uważam że system AS&G powinien być tylko jako opcja dla chętnych a nie wciskany na siłę od jakiejś wersji, choć z pewnością będą użytkownicy którym ten wynalazek może przysłużyć się pozytywnie. Gdybym kupował auto powiedzmy na dwa lata myślę że nie miało by to znaczenia. Gdy 3,5 roku temu dokonałem innego wyboru niż ASX, w jakiejś mierze systemem AS&G zniechęcał mnie do Mitsubishi, ponieważ wychodziłem z założenia że kupuję auto na 6 - 8 lat i nie dość wierzę temu wynalazkowi. Chyba jestem człowiekiem słabej wiary
aircross - 03-10-2014, 08:47
Irek - odpowiem na dwie kwestie:
czujnik sprzęgła pozwala na to, że bez wyłączenia silnika jego obroty na luzie spadają a potem w trakcie wciskania rosną (komputer dodaje gazu), żeby nie cisnąć samemu za mocno (daje fajne wyprzedzenie)
Co do opcjonalnego włączania - problem bierze się z europejskiej normy EURO5 albo nawet EURO6 - przy włącząnym systemie samochód emituje w testach mniej gramów na kilometr, więc domyślnie musi być włączony
kamil508 - 13-12-2020, 18:21
Witam,
odgrzeje kotleta
Przeglądając funkcje w programie MUT Coding znalazłem taki wers:
"Auto Stop & Go (AS&G) [AS&G]" - Present ale jest opcja do wyboru Not present
Testował ktoś to ? czy na "Not present" AS&G dezaktywuje się całkowicie czy tylko wyłącza funkcję guzika ?
RomanK61 - 13-12-2020, 18:47
Mam asx z 2015r i po kilku latach użytkowania tego samochodu lewa ręką automatycznie po odpaleniu samochodu wędruje do wyłącznika a&g.Najdziwniejsze jest to ,że jak przesiadam się do WV to ta sama ręką nie wykonuje już takiego ruchu. A może ręka do mechanika ?.
bob1969 - 13-12-2020, 21:42
Na szczęście rok modelowy 2019 nie ma tego gvwna.
kamil508 - 14-12-2020, 11:38
Sprawdziłem dziś sam i zmieniłem:
"Auto Stop & Go (AS&G) [AS&G]" - Present na Not present
I nic się nie zmieniło, AS&G dalej obecny.
acent - 01-01-2021, 14:52
kamil508 napisał/a: | Sprawdziłem dziś sam i zmieniłem:
"Auto Stop & Go (AS&G) [AS&G]" - Present na Not present
I nic się nie zmieniło, AS&G dalej obecny. |
Jeszcze w silniku i będzie ok. Kontrolką się nie przejmuj.
jan1994 - 01-01-2021, 15:16
acent napisał/a: |
Jeszcze w silniku i będzie ok. Kontrolką się nie przejmuj. |
Jesteś tego pewny ?
Jeśli TAK to jest najprostszy sposób na wyłączenie AS&G
kamil508 - 02-01-2021, 08:31
acent napisał/a: | kamil508 napisał/a: | Sprawdziłem dziś sam i zmieniłem:
"Auto Stop & Go (AS&G) [AS&G]" - Present na Not present
I nic się nie zmieniło, AS&G dalej obecny. |
Jeszcze w silniku i będzie ok. Kontrolką się nie przejmuj. |
A w silniku tzn ? w mapie ? czy też jakimś programikiem można odhaczyć ?
jan1994 - 02-01-2021, 14:36
Jeśli używasz programu MMCoding writer to tam masz wybór ECTAS -> Engine -> ABS/ASC/SAS -> itd.
kamil508 - 02-01-2021, 18:35
Właśnie używam tego MMCodingWriter ale mogę tylko na zakładce "ETACS" zrobić "Save file" i później po zmianie w "MUT Coding Mitsubishi" mogę zrobić "Open file" i "Write variant".
Natomiast w zakładce "ENGINE" nie działa mi "Save file", może to kwestia kabla, ja mam ELM-a. ?
Zamówiłem MiniVCI Toyota J2534 - może tym pójdzie.
a tak na marginesie co tam jeszcze można w tym pliku zgranym z silnika zmienić ?
acent - 03-01-2021, 14:27
W wersji mmc 2.3 robisz to bez edycji zewnętrznej, jest wbudowany edytor. Zmiany robiłem na elm 1.5a usb, lecz używałem etacsdecoder. Możesz spróbować, jak coś nie teges.
kamil508 - 05-01-2021, 07:39
Zrobiłem OFF (Not present) w ETACS i w ENGINE ale AS&G działa jak działał, nic się nie zmieniło
Normalnie sobie gaśnie po zatrzymaniu i po wciśnięciu sprzęgła odpala.
|
|
|