To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Problem z układem kierowniczym

gosiaczkus - 17-04-2015, 03:24

Tez tak mam. Już myślałem ,ze będę musiał jechać do jakiegoś mechanika.
Cytat:

IgorWP - 17-04-2015, 20:23

Może trochę późnawo wbiłem w temacik, ale jeśli nadal masz problem z maglownicą, to z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić jej szybką regenerację. Udało mi się namierzyć taką firmę - AUTO-REGE się nazywa, która ma oddziały w różnych częściach Polski. Znalazłem warsztat w Lesznie, niedaleko mojej rodzinnej miejscowości. Podjechałem, zdemontowali maglownicę, naprawili i zamontowali. Szybko i profesjonalnie. I auto mi teraz śmiga :)
MarcinZ - 17-04-2015, 21:55

a ile dali gwarancji ?
Anonymous - 09-05-2015, 12:39

Czy w tym temacie znane już jest rozwiązanie?
Mam też taki problem, że kierownica nie powraca przy skręcaniu, a podczas jazdy trzeba kontrować raz w prawo raz w lewo. Colt 1.3 2004.

tomusn - 09-05-2015, 13:37

Ghostman napisał/a:
podczas jazdy trzeba kontrować raz w prawo raz w lewo.

to samo...
może ten typ tak ma.
W każdym razie wymaga to więcej skupienia na drodze

Grzesiek GDI - 09-05-2015, 16:53

Witam. Panowie jezeli chodzi o to ze kierownie trzeba kontrowac to moze byc wina gornego lozyska amortyzatora badz talerza miedzy lozyskiem a sprezyna to samo moze sie tyczyc tego ze kierownica nie odbija sama badz tez wina geometrii ale napewno nie moze byc tak ze ten typ tak ma. Pozdrawiam.
tomusn - 09-05-2015, 22:28

Był już kolega co zmienił pół układu kierowniczego i to nie pomogło na odbijanie kierownicy.

Zbieżność mam dobrą, chyba że sprawdzenie na przeglądzie nie jest miarodajne.

Kiedyś sprawdzę te łożyska i poduszki, ale dobrych nie chcę wymieniać po to żeby się przekonać że to nie to...
Nie przeszkadza mi to za bardzo.


dopisek 11.05:
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem - potwierdził, że to łożyska amortyzatorów.
W takim razie moja opinia "ten typ tak ma" jest nadal aktualna - po prostu odpowiadają za to "zawieszające" się łożyska amortyzatorów. Bo siadają nagminnie.

Powodzenia w naprawach

Anonymous - 15-05-2015, 21:10

Mój mechanik wymienił łożyska amortyzatorów. Zmiana jest tylko taka, że kierownica lżej chodzi, bo jedno łożysko było rozsypane. Dalej nie odbija. W środę jestem umówiony do mitsubishi wierzgoń na stwierdzenie usterki. Zobaczymy co powiedzą.

Ciekawy fakt został zauważony przez mechanika. Kierownica odbija jeżeli kluczyk jest w pozycji bezpośrednio przed zapłonem, natomiast po zapłonie już nie odbija. Pytanie czy w takim razie wspomaganie się nie rozregulowało, albo coś. Jest jeszcze taki temat, że kontrolka EPS gaśnie dopiero po zapaleniu silnika.

[ Dodano: 20-05-2015, 15:04 ]
Diagnoza ASO. Przekładnia kierownicza stawia opór.
Nie wiem co to znaczy.

[ Dodano: 19-06-2015, 20:12 ]
Przygód ze wspomaganiem ciąg dalszy. Maglownicy nic nie było. Jest przeczyszczona i posmarowana. Kierownica nie odbija nadal, a dodatkowo ciężko się nią kręci. Wspomaganie działa, ale słabo. Na anglojęzycznym forum wyczytałem o czujniku skrętu i wahaczach. Może to być to?
http://www.coltuk.org/php...hp?f=21&t=17880

tomusn - 23-06-2015, 11:14

Powodzenia w dalszych naprawach, ja sprawdzę te łożyska.
Ale przekładni nie ruszam, może płyn wymienię

Anonymous - 01-07-2015, 21:24

Wspomaganie jest elektryczne. Nie wiem jaki płyn chcesz wymieniać. Dowiedziałem się ostatnio, że komputer pokazuje błąd EPS podczas niezapalonego silnika, a na wspomaganiu zamiast 5V jest 50. Jest auto w naprawie.
To jest ta kontrolka EPS, która gaśnie po zapłonie, a powinna wcześniej.

tomusn - 03-07-2015, 22:26

Ghostman napisał/a:
Wspomaganie jest elektryczne. Nie wiem jaki płyn chcesz wymieniać.
no to spoko, nawet nie wiedziałem
Anonymous - 12-07-2015, 12:22

Temat został rozwiązany. Wspomaganie działa lekko, nie trzeba już go kontrować, kierownica odbija po zakręcie. Wymieniony został moduł widoczny na zdjęciu poniżej pod schowkiem pasażera z rocznika 2009. Wcześniej elektryk naprawił zwoje wspomagania, a mechanik wyczyścił brudna maglownicę.

tokyo - 17-07-2015, 03:40

Witam
Czy ten Colt ma ASC, bo jesli tak to jest przestawiony kat kierownicy wzgledem trakcji i z matematycznego obliczenie sam zbija droge dla niego wlasciwa.

Pawlik84 - 26-02-2017, 11:08

Odkopuje wątek.
Zainteresował mnie temat.
U mnie jest tak samo jak w większości użytkowników że colt nie odbija przy skręcaniu i muszę kontrować prawo lewo podczas jazdy. Czy wystarczy wymienić ten sterownik od wspomagania - jak zrobił to Ghostman? czy może jest źle ustawiony kąt kierownicy względem jazdy jak pisze tokyo? (nasz colty mają ASC=TCS)
U mnie przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie chodzi bardzo ładnie ale już przy wyższych prędkościach 70-100 czuję troszkę opór + kontrowanie.

Anonymous - 26-02-2017, 18:18

Już nie pamiętam o co chodziło z tymi zwojami. Sterownik zamówił elektryk i go zrobił. Jeżeli chodzi o prowadzenie to moja siostra twierdzi, że się dobrze jeździ. Podczas skręcania trzeba na końcu odbić ręcznie. Na onecie gdzieś czytałem, że to jest normalka w samochodach mitsu (była akurat mowa o mirage), bo mają bardzo mały kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeżeli te odbijanie przy skręcie jest problemem, to musiałbyś znaleźć speca, który by to potrafił zwiększyć gdzieś o 1 stopień. Samochody mają standardowo 1,5 stopnia, a w colcie jest 0,5.
Maglownica to nie jest kierunek, w którym trzeba byłoby iść. ESP też gaśnie po zapłonie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group