Outlander II GEN Techniczne - Wymiana świec żarowych w 2,0 did
Hubeeert - 12-10-2015, 11:53
hucker napisał/a: | Po podłączeniu do komputera okazało się że pierwsza i druga świeca do wymiany
Czy ktoś wymieniał sam świece w swoim outku i podpowie mi na co zwrucić szczególną uwagę |
Wymień komplet. Kup BOSCHa. Do tego będziesz potrzebował wiązkę elektryczną - nawet serwisówka zaleca jej wymianę razem ze świecami a VW zmienił ją na taką w której izolacja nie pęka. Co ciekawe - dwa przypadki gdzie wymieniono tylko świece bez wiązki pokazały u nas brak jakiegokolwiek grzania nowych świec. rezon będziesz zachwycony - jeden przypadek miał miejsce w ASO, ale nie w Boguchwale
Uważaj przy wykręcaniu żeby nie urwać świecy i dobrze oczyść kanał świecy przed montażem nowej. Najlepszy byłby frez do kanału. leszek044 napisał/a: | Witam,Panowie po czym poznać że trzeba wymienić świece żarowe? | Po odczycie z komputera diagnostycznego. Nawet prostego.
rezon - 12-10-2015, 12:10
Hubeeert napisał/a: | rezon będziesz zachwycony - jeden przypadek miał miejsce w ASO, ale nie w Boguchwale | wcale mnie to nie zachwyca. ASO powinno samo to sprawdzić, czy po wymianie wszystko jest OK. A jeśli tego nie robi - cóż.... Ja mam opinię o poziomie ASO pewnej niszowej marki wyrobioną. Nie widzę możliwości jej zmiany - nie planuję powtórnego zakupu nawet z rabatem 90%
leszek044 - 12-10-2015, 18:23
Witam,dzisiaj znowu auto poszło pod kompa i ukazał sie komunikat....
P0607 - uszkodzony moduł sterowania szyny paliwowej
- nieciągły
Miał ktoś z was taki błąd i co on oznacza ?
hucker - 12-10-2015, 22:35
Hubeeert czy masz jakiś namiar gdzie kupić tą wiązkę lub ewentualnie numer części ?
Hubeeert - 12-10-2015, 23:45
Byle nie w ASO Mitsu - koszt około 800 zł - najlepiej w ASo VW, numeru części niestety w tej chwili nie mam. Koszt około 500.
[ Dodano: 12-10-2015, 23:48 ]
Code No. P0607: Engine-ECU Performance
TROUBLE JUDGMENT
Judgment Criterion
Engine-ECU error.
PROBABLE CAUSE
Failed engine-ECU
Skoro błąd nie jest ciągły - szukaj na wtyczce i kablach do ECU.
hucker - 01-12-2015, 23:36
Czy ktoś montował świece NGK ?
Bo po wymianie na te świece muszę troszkę pokręcić rozrusznikiem zanim odpadli (łapie nie na wszystkich cylindrach) .Wydaje mi się że powodem może być fakt że świeca oryginalna BERU ma natężenie prądu 25A a ją zamontowałem zamiennik NGK o natężeniu prądu 7,5A i może nie dogrzewa.
Co o tym myślicie?
rezon - 07-01-2016, 20:39
Ja miałem NGK zamontowane. Jak w czasie mrozów trzeba było świeczki palić dwa razy na ori, tak samo i później. Nie zauważyłem jakiejś zmiany na plus czy minus. Oczywiście po za łatwiejszym rozruchem na czterech, a nie trzech sprawnych świeczkach.
Hubeeert - 08-01-2016, 00:59
hucker napisał/a: | Wydaje mi się że powodem może być fakt że świeca oryginalna BERU ma natężenie prądu 25A a ją zamontowałem zamiennik NGK o natężeniu prądu 7,5A i może nie dogrzewa. |
Hmm...
A może poszli do lasu? Tzn może spaliłeś już swoje świece? Komputer diagnostyczny prawde powie a Check engine świecił się nie będzie nawet jeżeli komplet poszedł za stodołę.
Asior - 19-01-2016, 23:05
Ja miałem problem z odpalaniem poniżej 0, auto odpalało ale trzeba było pokręcić chwilę rozrusznikiem. Bez żadnej diagnozy postawiłem na świece. Okazało się, że wszystkie 4szt były kompletnie spalone. Dodam tylko, że auto odpalało przy -18 w takim stanie.
Założyłem nowe świece MONARK, zobaczymy rano co to warte. Koszt świec ok 130zł, wymiana we własnym zakresie - niecała godzina pracy.
Odnośnie diagnostyki: 2 różne kompy nie pokazały błędu związanego ze świecami, kontrolka zapalała się prawidłowo, niestety żadna świeca nie grzała.
yaro-wro - 20-01-2016, 11:44
ja dodam, że oryginały na pierwszy montaż szły beru (z logo vw), kupiłem również beru, wymiana dla osób znających się chyba nie jest skomplikowana ale ja się do tych nie zaliczam ale bylem przy całej wymianie (ok. 1h) - demontaż osłony, maty, odkręcenie pokrywy (tam gdzie jest wałek rozrządu ) - wypięcie 4 świec - plusem tej konstrukcji jest łatwy dostęp oraz że są one "smarowane" olejem - co zapobiega zapieczeniu .
|
|
|