To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] czy jest ktoś w stanie poratować - problem z pompą

zbyszekm2 - 07-01-2016, 11:46

Pompa to mały pikuś. Za to czy daje ciśnienie czy nie odpowiadają jeszcze inne elementy.
Sprawdza się je przed wyjęciem pompy. A zanim cokolwiek się zrobi trzeba podłączyć kompa. Oszczędza to dużo pieniędzy.

darekkart - 07-01-2016, 15:09

niestety pompa rozebrana do gołego - nie ma jakichkolwiek filtrów
a nowa już się pytałem - 4,8tys netto :cry:

czy ma ktoś schemat dokładny budowy takiej pompy - niestety w manualach schemat jest wielce ogólny? lub ktoś takową rozkręcał?

czy silnik MPI będzie pasował bez większych problemów? z jakimi kłopotami przy wymianie mogę się spotkać?

[ Dodano: 07-01-2016, 15:14 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Pompa to mały pikuś. Za to czy daje ciśnienie czy nie odpowiadają jeszcze inne elementy.
Sprawdza się je przed wyjęciem pompy. A zanim cokolwiek się zrobi trzeba podłączyć kompa. Oszczędza to dużo pieniędzy.


jak to mawiają łatwo krytykować - na początku min 300 za holowanie, samochód zdechł w szczerym polu a do was niestety daleko, nikt z kompem nie podjedzie - to co mogę postaram sie u siebie i jak nic nie wyjdzie pozostanie laweta na wiosnę i fabryka żyletek, jestem raczej użytkownikiem samochodów - maja jeździć i wydatek 1/3 samochodu na jego naprawę nie jest uzasadnione ekonomicznie

[ Dodano: 07-01-2016, 15:28 ]
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

sama diagnostyka i laweta kolejne 500, i jak sami wiecie komp. nie powie dokładnie co padło
niestety padł w polu całkowicie i nie miałem wyjścia jak próba zrobienia tego co się da i a nuż się uda

- czy ma ktoś schemat takiej pompy?

jak nie powstanie pozostaną żyletki
ewentualnie - mam ofertę sprzedaży - PAJERO PININ 1999 :D

[ Dodano: 07-01-2016, 15:38 ]
czy ma ktoś schemat takowej pompy - niestety nie ma go w manualach

- jakich problemów moge spodziewać się przy wymianie silnika na Mpi

apg2312 - 07-01-2016, 15:41

darekkart napisał/a:
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

Zanim przerobisz auto na żyletki, skorzystaj z tej strony :
https://www.motointegrato...address=kartuzy
lub poszukaj innego warsztatu, który regeneruje pompy paliwowe.

zbyszekm2 - 07-01-2016, 16:57

Pompa jest mechaniczna i w warsztatowych zwykłych warunkach nie da się jej zregenerować. A mało prawdopodobne że ona ponosi winę. Teraz kupisz pompę (albo zrobisz tą) a okaże się, że objaw jest taki sam. najczęściej tak to się kończy. Kosztów co nie miara.
dareqq - 07-01-2016, 22:48

Ogólnie mpi to ten sam silnik tylko z pośrednim wtryskiem. Różni się napewno tym, że ma inny osprzęt, inny kolektor wydechowy i ssący. Skrzynia powinna pasować.
darekkart - 07-01-2016, 23:04

apg2312 napisał/a:
darekkart napisał/a:
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

Zanim przerobisz auto na żyletki, skorzystaj z tej strony :
https://www.motointegrato...address=kartuzy
lub poszukaj innego warsztatu, który regeneruje pompy paliwowe.


niestety nikt ich nie regeneruje, zamienników uszczelek brak, rozebrałem i nic- w środku nie było większych zabrudzeń, ani filtra :| - teraz moje podejrzenie idzie na cały syf który mógł przelecieć przez pompę na silnik

[ Dodano: 08-01-2016, 22:43 ]
wbrew niektórym niedowiarkom dotarłem do kolejnego etapu - pompa chodzi

no i... teraz wtryski - jakie macie sposoby na wyciągnięcie zapieczonych wtrysków ????

[ Dodano: 08-01-2016, 22:45 ]
teraz kolejny problem - JAKIE MACIE SPOSOBY NA ZAPIECZONE WTRYSKI ?

zbyszekm2 - 08-01-2016, 22:52

Wyciąga się je z cała listwą a później pojedynczo z listwy.
darekkart - 08-01-2016, 23:00

zbyszekm2 napisał/a:
Wyciąga się je z cała listwą a później pojedynczo z listwy.


niestety to nie zdało egzaminu - zapieczone na amen

zbyszekm2 - 08-01-2016, 23:02

Trzeba delikatnie podważać je.
darekkart - 08-01-2016, 23:21

próbowałem:
- delikatnego,średniego i chamskiego podważania
- niezbędnik WD40
- wytworzenie ciśnienia poprzez b.krótki rozruch
- nawet delikatnie kluczem
- przekleństw i złorzeczeń, wzywanie imienia najwyższego

wszystko zawiodło :D

CZY JEST JAKIŚ PATENT NA WYBITNIE OPORNE WTRYSKI ?

romek atomek - 09-01-2016, 16:50

del.
darekkart - 09-01-2016, 19:40

niestety pompa w usterce wg mnie była w komplecie - było dojście paliwa z pompy w baku na pompę WC ale brak było całkowicie paliwa na wyjściu na silnik z WC

dzięki wielkie - za kilka słów o wtryskach ale sorki możesz nie wierzyć - u mnie filterków nie było - miałem tą pompę w ręku, sam ją czyściłem - nie ma rady bym przegapił, po VIN-ie też pokazuje brak filtrów (chyba że już przede mną ktoś w niej grzebał), z moich obserwacji myślę że poszła mi jedna z 2 sprężyn na zaworkach - nie znalazłem jej a jedynie kuleczkę, pompa złożona - daje paliwo - tylko kwestia czy utrzyma ciśnienie (wymieniłem wszystkie oringi).

ceny wtrysków - ja tylko usłyszą pajero - jak z PEWEXU dlatego też znalazłem wtryski z tymi samymi numerami po regeneracji z gwarancją ale od volvo (silnik 1.8 GDI - więc to samo) - zobaczymy jak będą chodziły.

NIestety podejrzenia są takie: samochód kupiony 3 lata temu i jeżdżony dosłownie 3km dziennie przez żonę - trudno się dziwić - pewnie nie zauważyła różnic w pracy samochodu, wyłączania się kolejnych garów - bo wtryski były masakra

no i padł
dzięki za słowa otuchy :D

romek atomek - 11-01-2016, 08:29

dawaj znać o postępach ! .. bak miałęś czyty ? bez wody i syfu ? piasku ? brunatnego pyłu/nalotu ?
darekkart - 12-01-2016, 10:11

Po pierwsze i najważniejsze - dzięki wielkie za pomoc schematy, opisy itd.- uratowałeś Pininowi życie.

Auto chodzi:
1. pompa rozkręcona - faktycznie jest mechaniczna ale konstrukcja cepu wiec nie ma kłopotu z przeczyszczeniem, nie używałem papieru ściernego - przetarłem jedynie szmatką w benzynie - usterka pompy prawdopodobnie od pęknięcia jednej z dwóch sprężyn na zaworkach.
2. wtryski - wyjęcie to masakra, syfu było na pół piaskownicy, wymienione na kupne używki. Nie jestem fachmanem ale wg mojej opinii auto już w dniu zakupu miało z nimi problemy - niby nic ale zaraz po zakupie zaprowadziłem je do "prawdziwych specjalistów" z prośbą o jego sprawdzenie i .... nie znaleźli nic istotnego.
3. Bak - wyczyszczony do ostatniego ziarenka piasku

AUTKO CHODZI JAK TA LALA

jeszcze raz wielkie dzięki

romek atomek - 12-01-2016, 10:38

skąd ten piasek się tam znalazł ? ! - to obczaj .. ja w swoim zaraz po kupnie miałem skorodowaną rurę wlewu paliwa - to ona jest winna w 99% za wszystkie szkody w układzie paliwowym .. bak koroduje od góry - w miejscach przyczepów rury .. no i sama rura - mnie wyszła koło 600 pln ;( .. musiałem wymienić ... i bak .. i rurę .. Wielkie GRATULACJE !!!! troszkę żałuję bo byłeś juz blisko - mogłeś od razu przeczyścić całość EGR'a z rurą + pod przepustnicą tam gdzie EGR wchodzi - są kanaliki które się zatykają ...na dolocie - EGR'a u nas się nie zaślepia bo będzie się dziwnie mulił / kaszlał przy 2,8 - 3 tys obrotów ( sprawdzone - zaślepiłem i po 2ch dniach odślepiłem ) .. po prostu byłeś już tam ;) ! ehh.... ja w swoim te kanały miałem zabite tak, że nawet płyn się nie przelewał .. zabite sadzą .. zakoksowane .. a silniczek krokowy EGR'a miał pęknięty magnes ... warto tam zaglądnąć.. mój koszt zabwy z EGR - 18 pln za rurę + EGR na allegro.. ale ten dolot z zabitymi kanalikami - pół dnia roboty by to odetkać.. nic tego nagaru nie chce rozpuszczać ;( dal radę płyn do czyszczenia kominków ;) i czas..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group