[04-13]Colt CZx - Spalanie, a jazda ekonomiczna
apg2312 - 29-01-2016, 19:58
Załóż sobie konto na Motostat.pl, możesz dodawać wszystkie tankowania i inne wydatki
http://www.motostat.pl/
A link do statystyki dodasz sobie w podpisie.
rufuz - 30-01-2016, 00:21
Pawlik84 napisał/a: | rufuz napisał/a: | mi w okolicach 2,5 tys. obr. turbina dopiero zaczyna pompować |
A gdzie znajduje się turbina w coltach 2004-2012? Szczerze to nie wiedziałem że ją mają, ale przecież skąd by silnik 1.3 wygenerował moc 95KM?
A koło dwumasowe stosują w tych silnikach(skrzyniach)? Czy ktoś wie czy występują problemy z turbina i z ewentualną dwumasą? coś ktoś wie na ten temat? |
1.3 generuje moc 95KM z MIVEC czyli ze zmiennych faz rozrzadu.
http://www.wykop.pl/ramka...-mivec-czesc-2/
Pawlik84 - 01-02-2016, 07:32
Dzięki za info. Gdzieś czytałem już o tym, teraz potrzebowałem tylko potwierdzenia.
A coś wiadomo o kole dwu-masowym?
tomusn - 02-02-2016, 23:50
w 1.3 nie ma
można sprawdzić w katalogach, np LUK:
http://webcat.schaeffler-...x.xhtml?reset=1
Pawlik84 - 03-02-2016, 06:56
I to jest dobra informacja dzięki.
michalcolt - 17-04-2016, 12:31
spojrzałem w moje notatki i spalanie w moim cz3 1.3 na trasie kraków - warszawa to srednio ok 5,6L/100, w mieście 6,5 - 7,5l/100. Próby z ecodrivingiem kończyły sie na trasie ok 5,2l ... więc dla mnie nie ma to sensu
rufuz - 17-04-2016, 17:32
jesli ten 1.3 to jest seria 4A9 a konkretnie 4A90 to silnik z serii 4A90 1.3 ma MIVEC ! ! ! ! tak na szybko
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Orion_engine
polecam szersza lekture na temat silnikow silnik z serii 4A9
info na wiki pochodzi z www.mitsubishi-motors.com wiec too chyba wiarygodne źródło informacji
Pawlik84 - 17-04-2016, 17:57
To i tak dobre wyniki - 5,6 l przy "domyślam się" typowej normalnej jeździe z zakresu 85-100km/h to jest dobry wynik. A wynik z ecodrivingu też jest sukcesem 5,2 - kiedyś znajomy z eco wyłuskał 4,8l ale to już jazda z prędkościami 80-85km/h - trochę męczące i czy ma sens.
michalcolt napisał/a: | spojrzałem w moje notatki i spalanie w moim cz3 1.3 na trasie kraków - warszawa to srednio ok 5,6L/100, w mieście 6,5 - 7,5l/100. Próby z ecodrivingiem kończyły sie na trasie ok 5,2l ... więc dla mnie nie ma to sensu |
tomusn - 17-04-2016, 21:49
MIVEC ma, na wałku ssącym, ale pytanie było o koło dwumasowe (DualMassFlywheel )
lech55 - 19-04-2016, 21:14
rufuz napisał/a: | no chyba, ze VW wypusci na rynek kolejnego "cudownego" diesla |
Nie jestem fanem VW, ale służbowo jeżdżę Passatem 2,0DCI z 2015 roku. I na pierwszym przeglądzie po 30 tyś km, straszył mnie jeden mechanik nie związany z VW zmianą oprogramowania przez VW. Według jego słów zmiana oprogramowania powinna objawiać się zwiększeniem zużycia paliwa o 1l/ 100km i spadkiem mocy silnika o 20 KM. Zmieniono mi oprogramowanie i nic takiego się nie stało to znaczy nie wzrosło spalanie i nie czuję spadku mocy silnika. A tak przy okazji to silnik pali przeciętnie niecałe 6 litrów oleju napędowego na 100km, przy dość ostrej jeździe.
rufuz - 20-04-2016, 18:21
ale "passoty" nie maja silnikow DCI tylko TDI. DCI to renault
lech55 - 20-04-2016, 20:50
rufuz napisał/a: | ale "passoty" nie maja silnikow DCI tylko TDI. DCI to renault |
Miałem Lagunę z silnikiem 1.9 DCI a Passat czy jak piszesz "passot" ma silnik 2.0 TDI to moja pomyłka. Ostanie tankowanie Passata po przejechaniu 1080 km 60,39 litra co daje 5,59 litrów ON / 100km w jeździe mieszanej. Natomiast mój Colt z silnikiem 1,3 pali w mieście 8,5 a w jeździe mieszanej 6,5 litra benzyny 98 / 100km.
|
|
|