Spalanie, a jazda ekonomiczna |
Autor |
Wiadomość |
shreku
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-01-2016, 11:01 Spalanie, a jazda ekonomiczna
|
|
|
W trakcie mojego użytkowania Colta, głównie w mieście spalanie utrzymuje się na poziomie 8,5 do 9l/100km. Zastanawiam się czy można ten wynik poprawić poprawiając co nieco w technice jazdy.
Próbowałem podejść do tematu dwojako:
1) jazda za zmianą biegów w okolicy 2500obr, i jazda na jak najwyższym biegu, co powoduje że na swojej codziennej trasie cześć przejeżdżam nawet na 5 biegu
2) jazda ze zmianą biegów powyżej przy ok 3000 -3500 obr.
W dotychczasowych obserwacjach niższe spalanie było dla pkt.1 ( ok.8,4 ), co czytając różna dokumentacje techniczne może trochę dziwić, gdyż silnik wysokoobrotowy powinien w teorii lepiej reagować na pkt.2.
Czy macie jakieś własne obserwacje w tym temacie? |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 18-01-2016, 17:06
|
|
|
mi w okolicach 2,5 tys. obr. turbina dopiero zaczyna pompować |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2016, 18:46
|
|
|
shreku napisał/a: | 1) jazda za zmianą biegów w okolicy 2500obr, i jazda na jak najwyższym biegu, co powoduje że na swojej codziennej trasie cześć przejeżdżam nawet na 5 biegu |
"Jak nie zepsuć skrzyni biegów?
- Unikaj niskich obrotów silnika: ekodriving w postaci jazdy na niskich obrotach silnika to najszybszy sposób na zużycie skrzyni. Pojawiają się wówczas przeciążenia niszczące łożyska i koła zębate."
http://www.auto-swiat.pl/...n-biegow/9ekw8f
W moim przekonaniu wysokiemu spalaniu każdego w sumie samochodu winny jest ruch miejski, a na to za dużego wpływu się nie ma... |
Ostatnio zmieniony przez Hornet 18-01-2016, 21:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 18-01-2016, 21:29
|
|
|
no chyba, ze VW wypusci na rynek kolejnego "cudownego" diesla ze spalaniem w okolicach 1 litra na 100km. Blok silnika i głowica beda pewnie z drewna obłożonego blacha |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 19-01-2016, 07:08
|
|
|
rufuz napisał/a: | mi w okolicach 2,5 tys. obr. turbina dopiero zaczyna pompować |
A gdzie znajduje się turbina w coltach 2004-2012? Szczerze to nie wiedziałem że ją mają, ale przecież skąd by silnik 1.3 wygenerował moc 95KM?
A koło dwumasowe stosują w tych silnikach(skrzyniach)? Czy ktoś wie czy występują problemy z turbina i z ewentualną dwumasą? coś ktoś wie na ten temat? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-01-2016, 10:14
|
|
|
Pawlik84, ale przecież w 1.3 nie ma turbiny . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 19-01-2016, 10:55
|
|
|
Kolega wyżej napisał że jest (że załącza sie od 2500obr) to jak to jest? jest czy nie ma. Mi się wydawało że ani turbiny ani dwumasy nie mają te silniki? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 19-01-2016, 11:15
|
|
|
klękam |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-01-2016, 21:19
|
|
|
Mój Colt 1.3 też pali dużo jak na takie auto. Jazda miejska, krótkie odcinki w zimie to wynik właśnie 8,5-9,0 na 100 km. Jak było cieplej to mieściłem się w 8 litrach. Trasa to około 6 litrów przy prędkościach do 110 km/h. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 21-01-2016, 07:13
|
|
|
Na youtub ostatnio widziałem jak colcik na tempomacie leciał ok 85km/h i spalał 4,7l/100km . Na innym filmie widziałem jazde w okolicach 90/95km i auto paliło 4,9-5,2l na 100km. Zależy od techniki i ciężaru nogi ale na mieście zimą to śmiało 9l. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 21-01-2016, 08:39
|
|
|
To ja dodam coś w ramach ciekawostki.
Colt CJO 2.5 V6
trasa (autostrada) - około 8-9 litrów
miasto i tereny podmiejskie - około 9-10 litrów
tor - szacunkowo 12-15 litrów
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić w dłuższej, spokojnej trasie drogami krajowymi |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-01-2016, 10:04
|
|
|
Fragu, tak mocny i sprawny motor zupełnie inaczej radzi sobie z tak lekką budą. Silniczki 1.3 trzeba kręcić dość mocno, żeby sprawnie przyspieszać. Ja od zawsze twierdziłem, że nie zawsze większy motor będzie wiązał się z większym spalaniem, a jeśli już to nieznacznie większym.
Pawlik84, mi pokazuje tak samo. Jeśli jest płaska i prosta droga to tak właśnie to auto pali. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 21-01-2016, 10:24
|
|
|
Oczywiście zgadzam się z Tobą, napisałem to tylko jako ciekawostka.
Pare lat temu miałem colta cj 1.6 i palił średnio mniej od 1.3 |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Miro64
Nowy Forumowicz Miras
Auto: Mitsuishi Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2016 Posty: 3 Skąd: Swidnica
|
Wysłany: 29-01-2016, 19:52
|
|
|
Od kilki dni hulamy Coltem 1,3 0.5r. Zatankowany pod korek jazda glownie w cyklu mieszanym. Faktycznie komp.pokazuje róne wskazania od 4,7 na równej prostej do 20l/100 km w innych warunkach (oby blo ich jak najmniej) Z wynikami tesu podziele sie po przejechaniu ok. 300km. ale czuje ze napewno nie bedzie to 5.0/100 pozdrawiam forumowiczow |
_________________ Mirek |
|
|
|
 |
|