Outlander II GEN Techniczne - Błąd P1351 w 4007 2.2 HDI cóż zacz?
feecle - 07-07-2017, 13:13
Czy przekaźnik od świec znajduje się zaraz za kolektorem w Peugeot 4007 2.2HDi ?
Moody - 07-07-2017, 16:37
Gdzie jest przekaźnik masz tu:
http://forum.mitsumaniaki...1443362#1443362
Ale pewno nie on jest winny. Najprawdopodobniej masz niesprawną którąś z świec żarowych.
O tym możesz poczytać w bieżącym wątku.
feecle - 07-07-2017, 16:58
Namierzyłem przekaźnik. Znajduje się między lampą i akumulatorem. To co początkowo brałem za przekaźnik pod kolektorem okazało się tylko wtyczką wiązki.
Sprawdziłem rezystancję na pinach we wtyczce przekaźnika i mam do wymiany świecę numer 3 (trzeba zdejmować kolektor ssący). Rezystancja na świecy 700 Ohm.
Co do przekaźnika to nie jestem przekonany co do jego sprawności. Podałem napięcie na piny sterujące (8,3) i nie słychać żadnego kliknięcia. Nie zamyka się też obwód między czterema pinami dla świec i głównym pinem z "plusem".
Ktoś sprawdzał swój przekaźnik i wymieni się doświadczeniem?
[ Dodano: 07-07-2017, 18:46 ]
Aktualizacja.
Wykonałem test przekaźnika z poziomu Diagbox i było słyszalne "cykanie". Chyba jest sprawny. Musiałem gdzieś popełnić błąd sprawdzając go na stole.
Błąd musi w takim razie powodować świeca numer 3, która jest bliska przepaleniu ze względu na wysoką rezystancję.
m4rud3r - 08-07-2017, 11:25
Ja bym sprawdził jednak też przekaźnik. Co prawda w 2.0HDi (w 307SW) ale był chyba ten sam kod błędu, świece wymienione i nic nie dało, dopiero po podmianie przekaźnika zniknął błąd. Przekaźnik też "cykał" i wydawał się być sprawny.
feecle - 08-07-2017, 20:39
To w jaki sposób ustalić czy jest sprawny? Do głowy przychodzi mi jeszcze odpięcie złącza na jednej ze świec i sprawdzenie czy napięcie gdy kluczyk jest ustawiony w pozycji "zapłon". Co myślisz?
m4rud3r - 09-07-2017, 07:00
My to sprawdziliśmy w taki sposób, że kupiliśmy używany tanim kosztem. I wstawiliśmy używkę i błąd zniknął. Z tego co wiem - jeździ auto na tym używanym przekaźniku po dziś dzień
Moody - 09-07-2017, 22:24
Jeżeli ta jedna świeca ma rzeczywiście taką oporność to jest do niczego i trzeba ją wymienić (a jeszcze lepiej przy okazji demontażu cały komplet).
Jak dla mnie to jest przyczyna błędu.
Źle podłączałeś przekaźnik - 8 (DIAG) - to pin, którym przekaźnik właśnie informuje komputer, że coś jest nie tak.
Jeżeli ten schemat jest dobry to właściwe do zasilania są styki 4 i 5.
No ale skoro i tak musisz ściągać kolektor to najlepiej sprawdzić kompleksowo tą całą instalację.
Uruchamiaj programem diagnostycznym testowanie przekaźnika i po kolei ściągaj zasilanie świec i w to miejsce podłączaj jakąś silną żarówkę (np. od migaczy).
Nic bardzo pilnego.
Ja nieświadomie przez półtorej roku jeździłem na co najmniej jednej niesprawnej świecy i tego nawet nie zauważałem. Może gdyby sroga zima ...
feecle - 10-07-2017, 14:00
Testując przekaźnik podpinałem 12V także pod pin 5 i 8. Bez efektu. Ale wciąż nie mogę wykluczyć swojego błędu.
Silnik odpala od razu. Nie zapala się kontrolka silnika i gdyby nie Diagbox nie wiedziałbym, że jest jakiś problem.
Jeszcze pytanie: czy po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci się u was kontrolka świec żarowych (żółta cewka)? Jeśli tak to ile czasu? U mnie jej nie ma. Temperatura powietrza zbyt wysoka na podgrzewanie?
WiValdiBB - 14-08-2019, 14:14
Da się wymienić tę świece nr3 pod EGRem bez jego demontazu, trzebe odkręcic wlew oleju odsunąc w prawo, problemem jest zdjęcie czapeczki z tej swiecy bo choc mozna ją doktnąc czubkami palców nie da się jej ot tak zdjąc
Ja dorobiłem z cienkościennej rurki taki sciągacz, zagiąłem brzegi rurki na końcu i wsunałem z boku na czapę pociagnąłem i się zdjęła, kolejnym probleme było uwolnienie przyrzadu ze zdjętej czapeczki która już nie miła ooparcia na świecy, ale jakos się udąło
Wymiana świecy to juz mały pikuś. Sam kapselek mozna juz osadzic popychając go palcem na końcówkę swiecy
Consiglio - 17-08-2019, 23:07
Gdzie podpina się interfejs? Gdzie jest gniazdo?
Na jakim systemie śmiga Wam DiagBox?
WiValdiBB - 18-08-2019, 07:03
Consiglio napisał/a: | Gdzie podpina się interfejs? Gdzie jest gniazdo?
Na jakim systemie śmiga Wam DiagBox? | Interfejs zazwsyczaj podpina się do gniazda OBD, które jest tam gdzie być powinno czyli po kierą,
Działanie mojego DiagBoxa trudno nazwac śmiganiem gdyż nie osiagnł komunikacji (a kiedys działał nawet) ale już go nie uzywam, dwa miechy temu próbowąłem zainstalowac go na róznych systemach, straciłem tylko kilka dni na ten szajs. Texa od kumpla działa od strzała
[ Dodano: 19-01-2020, 10:48 ]
feecle napisał/a: | Sprawdziłem rezystancję na pinach we wtyczce przekaźnika i mam do wymiany świecę numer 3 (trzeba zdejmować kolektor ssący). Rezystancja na świecy 700 Ohm | Nie trzeba demontować kolektora ssącego, można wymienić świece nr 3 ale trzeba się nakombinować trochę, ja dorobiłem sciągcza do kapselka przewodu zasilania z kawałka cienkościennej rureczki, po jego zdjęciu można wymienić świecę, nielekko ale da się
Pseudo0000 - 22-06-2020, 08:16
Też posiadam ten błąd. Czekam tylko na wolny termin u mechaniora żeby wymienił bo wolał bym tego nie pourywać. I pytanie z innej beczki... Auto może mieć większe spalanie z powodu wadliwej świecy?
WiValdiBB - 01-02-2021, 18:31
Pseudo0000 napisał/a: | Też posiadam ten błąd. Czekam tylko na wolny termin u mechaniora żeby wymienił bo wolał bym tego nie pourywać. I pytanie z innej beczki... Auto może mieć większe spalanie z powodu wadliwej świecy? | Jedyny negatywny objaw braku działania świecy to utrudniony odpał na mrozie, i właściwe niemożliwe uruchomienie silnika przy temp niższych niż -10, oprócz tego świece po uruchomieniu silnika grzeją w trybie POST Heat do czasu aż silnik się nieco rozgrzeje, trwa to kilkadziesiąt sekund, zależne od temperatur
|
|
|