To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Temperatura silnika - jak szybko sie rozgrzewa

Bzyk_R1 - 16-10-2017, 20:56

Oj kajos, upartyś bardzo nie wiem czemu, zdjęcie nie jest moje, ale autor lekko zjechał z kątem na lewo. Normalnie jest pomiędzy 3a4 kreską. Pisałeś że na połowie skali. Co to za różnica czy skali czy wskaźnika. Tutaj Twoje założenie nie sprawdza się.
lucano - 30-12-2018, 18:12

No to jak Panowie jest z tą temperatura? U mnie nigdy nie jest w połowie, nawet w 40 stopniowe upały. Jest jedna kreska przed połową. Torque pokazuje mi max 83 stopnie.
Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty? Czy tak ma być prawidłowo pokazywana temp na wskaźniku? Umówilem się po nowym roku na wymianę i nie chce wydawać na darmo kasy jeśli tak to ma być. Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali?

kajos - 30-12-2018, 18:26

walniety termostat
u mnie jak sie dobrze nagrzeje program pokazuje 89 stopni 8)
spasc to temp moze jak jest -10stopni i na wolnych obrotach
praktykowane na roznych TDI :wink:
jak -20 to nie ma szans nawet dogrzac kabiny :mrgreen: chyba ze ma sie ogrzewacz :wink:

jesli tak jest oznacza to ze silnik ma duza sprawnosc :P

rezon - 01-01-2019, 00:32

lucano napisał/a:
Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty?
to przecież łatwo sprawdzić. Wystarczy znaleźć wąż idący do chłodnicy i sprawdzić czy jest ciepły już po kilku minutach pracy czy dopiero po osiągnięci 70st. przez silnik
kajos - 01-01-2019, 00:53

ale do tego trzeba miernik temp. najlepiej laserowy

a tak jak jemu na programie pokazalo ze ma 83 stopnie (oczywiscie po co najmniej 15km jezdzie) to i tak malo

:wink:

rezon - 01-01-2019, 18:17

Nie wiedziałem, że mam laser w palcach ;)
msokol - 01-01-2019, 21:40

lucano napisał/a:
...Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali?


U mnie po nagrzaniu wskaźnik pokazuję dokładnie połowę.

lexus - 02-01-2019, 16:55

tak u mnie zawsze w połowie skali po nagrzaniu
kajos - 02-01-2019, 18:48

ja sie pomylilem w moim poscie

powinno byc 80stopni wiec kolega jak ma 83 to jest ok

lucano - 03-01-2019, 08:58

Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi :-)
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura :-)

kajos - 03-01-2019, 16:50

lucano napisał/a:
Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi :-)
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura :-)


masz temp ok
mnie sie cos :axe: ze usi byc 90
ale jechalem iom ostatnio i sprawdzilem ze wskazuje u mnie 80-82

lucano - 03-01-2019, 19:14

Mechanik doradził mi to samo że skoro się nagrzewa, dmucha ciepłem, nie zauważyłem zwiększonego spalania to tak widocznie być musi lub taki jest termostat.
I w sumie cieszę się że nie wywaliłem 250zł za wymianę, pojeżdżę przez zimę i poobserwuję.

mkm - 04-01-2019, 06:30

lucano napisał/a:

Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.

Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza :wink:

Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów :wink:

kajos - 04-01-2019, 08:35

mkm napisał/a:
lucano napisał/a:

Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.

Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza :wink:

Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów :wink:


to co napisales wynika wlasnie z sprawnosci silnika
czym silnik sprawnejszy tym np. mniej ciepla wydaje


nie bede rozpisywal o sprawnosciach silnikow bo to bylo w szkole podstawowej (owczesnej 30lat temu-nie wiem jak dzis jest)

msokol - 04-01-2019, 21:36

mkm napisał/a:

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.


W OII nie ma czegoś takiego, jak milimetr poniżej. Tam są prostokąty. Najlepiej napisz ile prostokątów Ci się świeci.
Jest jeszcze inna opcja. Mówiąc o połowie chodzi Ci o dwa prostokąty w całej skali, czy o jeden - ten mniejszy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group