Outlander II Ogólne - Temperatura silnika - jak szybko sie rozgrzewa
Bzyk_R1 - 16-10-2017, 20:56
Oj kajos, upartyś bardzo nie wiem czemu, zdjęcie nie jest moje, ale autor lekko zjechał z kątem na lewo. Normalnie jest pomiędzy 3a4 kreską. Pisałeś że na połowie skali. Co to za różnica czy skali czy wskaźnika. Tutaj Twoje założenie nie sprawdza się.
lucano - 30-12-2018, 18:12
No to jak Panowie jest z tą temperatura? U mnie nigdy nie jest w połowie, nawet w 40 stopniowe upały. Jest jedna kreska przed połową. Torque pokazuje mi max 83 stopnie.
Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty? Czy tak ma być prawidłowo pokazywana temp na wskaźniku? Umówilem się po nowym roku na wymianę i nie chce wydawać na darmo kasy jeśli tak to ma być. Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali?
kajos - 30-12-2018, 18:26
walniety termostat
u mnie jak sie dobrze nagrzeje program pokazuje 89 stopni
spasc to temp moze jak jest -10stopni i na wolnych obrotach
praktykowane na roznych TDI
jak -20 to nie ma szans nawet dogrzac kabiny chyba ze ma sie ogrzewacz
jesli tak jest oznacza to ze silnik ma duza sprawnosc
rezon - 01-01-2019, 00:32
lucano napisał/a: | Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty? | to przecież łatwo sprawdzić. Wystarczy znaleźć wąż idący do chłodnicy i sprawdzić czy jest ciepły już po kilku minutach pracy czy dopiero po osiągnięci 70st. przez silnik
kajos - 01-01-2019, 00:53
ale do tego trzeba miernik temp. najlepiej laserowy
a tak jak jemu na programie pokazalo ze ma 83 stopnie (oczywiscie po co najmniej 15km jezdzie) to i tak malo
rezon - 01-01-2019, 18:17
Nie wiedziałem, że mam laser w palcach
msokol - 01-01-2019, 21:40
lucano napisał/a: | ...Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali? |
U mnie po nagrzaniu wskaźnik pokazuję dokładnie połowę.
lexus - 02-01-2019, 16:55
tak u mnie zawsze w połowie skali po nagrzaniu
kajos - 02-01-2019, 18:48
ja sie pomylilem w moim poscie
powinno byc 80stopni wiec kolega jak ma 83 to jest ok
lucano - 03-01-2019, 08:58
Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?
@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura
kajos - 03-01-2019, 16:50
lucano napisał/a: | Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?
@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura |
masz temp ok
mnie sie cos ze usi byc 90
ale jechalem iom ostatnio i sprawdzilem ze wskazuje u mnie 80-82
lucano - 03-01-2019, 19:14
Mechanik doradził mi to samo że skoro się nagrzewa, dmucha ciepłem, nie zauważyłem zwiększonego spalania to tak widocznie być musi lub taki jest termostat.
I w sumie cieszę się że nie wywaliłem 250zł za wymianę, pojeżdżę przez zimę i poobserwuję.
mkm - 04-01-2019, 06:30
lucano napisał/a: |
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie? |
Pytaj konstruktorów , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.
Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza
Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów
kajos - 04-01-2019, 08:35
mkm napisał/a: | lucano napisał/a: |
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie? |
Pytaj konstruktorów , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.
Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza
Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów |
to co napisales wynika wlasnie z sprawnosci silnika
czym silnik sprawnejszy tym np. mniej ciepla wydaje
nie bede rozpisywal o sprawnosciach silnikow bo to bylo w szkole podstawowej (owczesnej 30lat temu-nie wiem jak dzis jest)
msokol - 04-01-2019, 21:36
mkm napisał/a: |
Pytaj konstruktorów , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu. |
W OII nie ma czegoś takiego, jak milimetr poniżej. Tam są prostokąty. Najlepiej napisz ile prostokątów Ci się świeci.
Jest jeszcze inna opcja. Mówiąc o połowie chodzi Ci o dwa prostokąty w całej skali, czy o jeden - ten mniejszy?
|
|
|