To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Nie odpala

robertdg - 07-11-2016, 17:58

Zacznij od tego czy iskra i paliwo jest, jeżeli iskra jest to czy wizualnie sprawia wrazenie "mocnej" czy "slabej"
Krzyzak - 07-11-2016, 20:46

sprawdziłbym kostkę od czujnika wału - jest nad rozrządem
zimnylech - 08-11-2016, 02:49

Co do iskry, była, po wymianie kabli i świec oraz cewki sprawiała wrażenie mocniejszej.
Paliwo jeszcze sprawdzę ale po każdej próbie odpalania czuć paliwo, na LPG też nie odpala.

A na czym polega sprawdzenie czujnika wału?? Wizualnie będzie widać??

Krzyzak - 08-11-2016, 10:25

wtyczki, pisałem o wtyczce
może jest zalana
kabelek idzie od obudowy rozrządu w górę i masz wtyczkę

dmi - 08-11-2016, 11:31

jakiej firmy cewkę kupiłeś ? Ja bym jeszcze oddał moduł do diagnozy, a najlepiej cały aparat.
zimnylech - 08-11-2016, 13:48

Wiec tak po kolei.
Auto przed wymianą czegokolwiek kręciło, iskra była ale nie odpalił,
po wymianie kopułki i palca -kręci, iskra jest, nie pali,
po wymianie świec i kabli -kręci, iskra jest, nie pali,
po wymianie cewki -kręci, iskry nie ma, nie pali.

Mój błąd że po wymianie cewki nie sprawdziłem iskry tylko stwierdziłem że skoro była to pewnie nadal jest i problem leży gdzie indziej.
Wiec mam pytanie, czy mogłem źle złożyć aparat? w sensie położenie palca, wiem że montuje się go w jednej pozycji lecz mogło się przekręcić o 180 stopni na tym motylku i teoretycznie palec był w takiej samej pozycji jak na zdjęciu przed demontażem.


Lecz nie wiem czy dobrze rozumuje bo jak by się obróciło o 180 stopni to ta blaszka z palca patrzała by w drugą stronę?

dmi Kupiłem NTY, wiem szajs, ale na tyle starczyło a przecież nowa teoretycznie powinna działać chociaż minutę.

tak wyglądała stara a tak nowa zamontowana.


dmi - 08-11-2016, 15:11

Cytat:
dmi Kupiłem NTY, wiem szajs, ale na tyle starczyło a przecież nowa teoretycznie powinna działać chociaż minutę.


Też kupiłem na początku NTY- okazało się strasznym chłamem, tu by szukał przyczyny. Tak czy inaczej załóż odwrotnie palec i oceń.

zimnylech - 08-11-2016, 15:33

Jutro się tym zajmę, bo o 17 do pracy a trochę zabawy jest przy ponownym rozkręcaniu aparatu :|

W Twoim przypadku NTY nie zadziałał czy jego trwałość była kiepska??

dmi - 08-11-2016, 18:58

Cytat:
W Twoim przypadku NTY nie zadziałał czy jego trwałość była kiepska??


zadziałał na jakieś hmm 400km i znowu to samo, więc kupilem Oyodo/Mobiletron i spokój.

zimnylech - 09-11-2016, 16:18

Więc byłem z modułem u elektryka, pomierzył tranzystor i stwierdził że dobry. Sprawdziliśmy cewkę, daje mocną iskrę (zabrałem starą cewkę i ledwo dyszała).
Wróciłem zamontowałem aparat (bez kopułki) w niewielkiej odległości od bolca cewki dałem drucik i iskry brak.
Posiadacie może schemat tego gniazda co wychodzi z modułu.

Macie jakieś pomysły?


Więc tak, po wymianie wszystkiego, został tylko moduł zapłonowy, jako iż ciężko go dostać to kupiłem używany aparat zapłonowy i auto odpaliło. Po tak długim czasie musiał na nowo się nauczyć obrotów i jest już super. Wymiana uprzednio, kabli i świec ma swoje plusy bo auto pali na dotyk i czuje że jest żwawsze. Więc udało się :D

Dziękuje też wszystkim osoba które pomogły w temacie.

Paweł8501 - 21-11-2016, 18:31

WItam ponownie aparat wysłałem do regeneracji, okazał sie uszkodzony (moduł+cewka) naprawa kosztowała 500zł ale auto odpaliło. Chodzi ładnie z tym że pojawił się problem z kontrolką ce odczytałem błędy łaczac piny 1 z 4 i kontrolka abs wy-mrugała dwa razy wolno dwa szybko i pozniej kolejny raz dwa wolno i trzy szybko, co to moze być czy dobrze rozumuje że sa to kody 22 i 23? moze byc to winna wadliwej sondy?
lutekwwl - 21-11-2016, 18:44

Kontrolka ABS wymrugała błędy 23 i 24? To są czujniki prędkości kół czy jakoś tak. U mnie jest to samo, prawdopodobnie spowodowane innym rozmiarem koła niż fabryczne ale nie dam sobie ręki uciac:) nic poważnego się nie dzieje jak to ABS mruga:) smigaj i ciesz się jazdą:)
Paweł8501 - 21-11-2016, 18:49

lutekwwl napisał/a:
Kontrolka ABS wymrugała błędy 23 i 24? To są czujniki prędkości kół czy jakoś tak. U mnie jest to samo, prawdopodobnie spowodowane innym rozmiarem koła niż fabryczne ale nie dam sobie ręki uciac:) nic poważnego się nie dzieje jak to ABS mruga:) smigaj i ciesz się jazdą:)



Heh smiga ładnie ale nie o to chodzi samochód muszę poprowadzić do perfekcji, dlatego bebe szukał przyczyny dalej a kontrolka wymrugała 22 i 23 wiec moze u Cb jest co innego bo koła mam oryginalne r15 wiec nie obstawiałbym tego powodu.

suchyds - 21-11-2016, 19:39

Witam rozmiar kół nie ma absolutnie znaczenia do błedu ABS,możesz sobie założyć nawet 28 cali od kolarzówki i nie zapali sie bład ABS :P Nie wiem co oznaczają te kody ale ja sprawdziłbym najpierw pierscienie na przegubach czy w ogóle sa ,tym bardziej jak wyciagnołeś to auto turasowi z krzaków.
Druga rzecz to wtyczki od czujników,mogą być zaśniedziałe i też bedzie wyskakiwał bład.

robertdg - 21-11-2016, 19:46

Paweł8501 napisał/a:
problem z kontrolką ce odczytałem błędy łaczac piny 1 z 4 i kontrolka abs wy-mrugała dwa razy wolno dwa szybko i pozniej kolejny raz dwa wolno i trzy szybko, co to moze być czy dobrze rozumuje że sa to kody 22 i 23? moze byc to winna wadliwej sondy?
Problem z kontrolką silnika, a odczytujesz błedy ABS :lol: litości :roll:
suchyds napisał/a:
Witam rozmiar kół nie ma absolutnie znaczenia do błedu ABS,możesz sobie założyć nawet 28 cali od kolarzówki i nie zapali sie bład ABS
Pod warunkiem, że na jednej osi będzie taki sam rozmiar
suchyds napisał/a:
Nie wiem co oznaczają te kody ale ja sprawdziłbym najpierw pierscienie na przegubach czy w ogóle sa ,tym bardziej jak wyciagnołeś to auto turasowi z krzaków.
Druga rzecz to wtyczki od czujników,mogą być zaśniedziałe i też bedzie wyskakiwał bład.
Wypadałoby wpierw zapytac, czy swieci sie kontrolka ABS, jezeli sie nie swieci, to po co grzebac, wszystko dziala, bledy powstaly przez chwilowy uslizg kola, albo przy zmianie kól.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group