Outlander III GEN Techniczne - Napędy
Grimm - 27-02-2017, 19:18
Edit.
tomoman - 27-02-2017, 19:37
Edit.
rezon - 27-02-2017, 22:26
rajan napisał/a: | Czy w Twoim filmiku Skoda w 1:35 nie zsunęła się z rolek? | nie zsunęła mi się Staraliśmy się jednak je w miarę równo podkładać. Najlepiej świadczy o tym znacznie trudniejszy test po przekątnej - też dała radę bez problemów, ale początkowo kółka się zakręciły. Na czymś takim w realu poległ mi Outek, ale lekko nie miał i nie miałem pretensji. Zawisł trochę na śniegu, dwa kółka się kręciły w powietrzu nad dziurami, a dwa stały jak zamurowane. Od tego czasu zdecydowanie popieram przysłowie "im lepszy napęd 4x4, tym.... dalej trzeba iść po traktor albo Patrola jak było w moim przypadku Jak wypadłby na rolkach nie mam pojęcia. Tak jak pisał vavoom - teraz szukamy jakiejś mało nieuczęszczanej twardej góreczki, co by było trudniej. Na płaskim nie ma wielkich różnic, no chyba że w porównaniu do ASX'a . Może ktoś z O3 zaryzykuje test i obroni honor Misiów Pół godzinki i po bólu Real to nie jest, ale jakieś odniesienie jest. Ciekawe, że w przeciwieństwie do Outka - Skoda nie sygnalizuje w ogóle takich poślizgów, co z jednej strony jest dobre bo nie zawraca głowy kierowcy, z drugiej to jednak zdecydowanie usypia mniej wprawnych kierowców, którzy mogą być przekonani o doskonałych warunkach drogowych.
rajan - 28-02-2017, 10:32
rezon napisał/a: | Real to nie jest, ale jakieś odniesienie jest. |
W sumie jest to w pewnym sensie najbardziej obiektywna ocena napędu. W terenie oprócz samochodu liczą się również umiejętności kierowcy.
SK666 - 01-03-2017, 05:28
tomoman napisał/a: | W codziennej jeździe (płaskie tereny) używam 4WD Eco - lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. |
lepsze przyspieszenie? Nie testowałem tego jakoś specjalnie ale wydawało mi się, że tryb Eco spowalnia wszystkie procesy życiowe
tomoman - 01-03-2017, 10:48
SK666 napisał/a: | tomoman napisał/a: | W codziennej jeździe (płaskie tereny) używam 4WD Eco - lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. |
lepsze przyspieszenie? Nie testowałem tego jakoś specjalnie ale wydawało mi się, że tryb Eco spowalnia wszystkie procesy życiowe |
ale nie ten tryb z przyciskiem ECO, bo ten to jest masakryczny Ja mówię o tym przełączniku napędów. 4WD Eco - masz wtedy tylko przedni napęd, tylni załącza się w momencie utraty przyczepności, na 4WD Auto masz zawsze z tego co pamietam, 30% na tył. Jak się nie jeździ po śniegu, terenie albo w deszczu, to cały czas mam ten na przód tylko. Potestuj, ja odczułem, że jest bardziej żwawy - zresztą to widać na testach przyspieszenia - 10,8s do 100 vs 11,5-12s.
sla - 01-03-2017, 11:07
tomoman napisał/a: | - zresztą to widać na testach przyspieszenia - 10,8s do 100 |
Gdzieś nawet widziałem 9,7 ale to chyba tylko kwestia tego jaką kto ma fantazję
SK666 - 01-03-2017, 11:42
tomoman napisał/a: | /.../4WD Eco - masz wtedy tylko przedni napęd, tylni załącza się w momencie utraty przyczepności, na 4WD Auto masz zawsze z tego co pamietam, 30% na tył./../ |
Własnie jakoś pewniej się czuję z tym 4WD Auto. Czy ufać na tyle komputerowi że zareaguje właściwie i czy w ogóle zdąży zareagować w sytuacji krytycznej? Nie jestem wirtuozem jazdy, raczej zwykłym użytkownikiem samochodu i jak już zdecydowałem się na napęd na 4 to go wykorzystuję. Przynajmniej tak mi się wydaje, że w wtym trybie z niego korzystam, bo zaraz odezwą się głosy że to jednak nie stały napęd.
tomoman napisał/a: | /.../ale nie ten tryb z przyciskiem ECO, bo ten to jest masakryczny |
To fakt, spróbowałem raz i koniec. Ciekaw jestem czy faktycznie jest oszczędny? czy zrobili to jedynie ku uciesze ekologów?
tomoman - 01-03-2017, 12:45
SK666 napisał/a: | tomoman napisał/a: | /.../4WD Eco - masz wtedy tylko przedni napęd, tylni załącza się w momencie utraty przyczepności, na 4WD Auto masz zawsze z tego co pamietam, 30% na tył./../ |
Własnie jakoś pewniej się czuję z tym 4WD Auto. Czy ufać na tyle komputerowi że zareaguje właściwie i czy w ogóle zdąży zareagować w sytuacji krytycznej? Nie jestem wirtuozem jazdy, raczej zwykłym użytkownikiem samochodu i jak już zdecydowałem się na napęd na 4 to go wykorzystuję. Przynajmniej tak mi się wydaje, że w wtym trybie z niego korzystam, bo zaraz odezwą się głosy że to jednak nie stały napęd.
tomoman napisał/a: | /.../ale nie ten tryb z przyciskiem ECO, bo ten to jest masakryczny |
To fakt, spróbowałem raz i koniec. Ciekaw jestem czy faktycznie jest oszczędny? czy zrobili to jedynie ku uciesze ekologów? |
Niby tak, to co ja zauważyłem w trybie ECO
- wolniej przyspiesza - tak jakby ograniczał ciężką nogę, wolniej wchodzi na wyższe obroty - no ale to w sumie w miarę logicznie - ciężko inaczej ograniczyć spalanie
- szybciej załącza się system auto-start stop
Używam tego trybu na pustych ekspresówkach i autostradach, stała prędkość na tempomacie, tryb eco i jedzie - mam wrażenie, że średnie spalanie szybciej schodzi w dół
vavoom - 05-10-2017, 20:11
Outlander Series, czyli dwa pierwsze odcinki testów AWC i S-AWC na rolkach:
www.youtube.com/watch?v=8ptzSusJ7KE
www.youtube.com/watch?v=AZTw1lz_c6U
arokub - 05-10-2017, 21:12
vavoom , a ruszaliście Outkami z trzech rolek? Oglądałem inne Wasze filmiki i to mnie zaintrygowało
vavoom - 05-10-2017, 22:03
@arokub, był test na trzech rolkach, wkrótce opublikuję filmy
kubabrzesko - 06-10-2017, 09:49
Powiem Wam Panowie ze bylem kierowcą w obu filmach i praktycznie zadnej roznicy w napedzie nie wyczulem.Dopiero przy tescie na trzech rolkach S-AWC wyszedl odrobine lepiej.Nie mam wiedzy jak sprawuje sie w czasie dynamicznej jazdy europejczyk , ale amerykaniec jest naprawde przyjemny i usluchliwy w szybkich zakretach.
rajan - 06-10-2017, 10:09
Super
Czekam na resztę
Mieliście też znaleźć górkę, co by nie było tak łatwo.
vavoom - 06-10-2017, 20:53
Outlander Series, kolejne (ostatnie) odcinki:
www.youtube.com/watch?v=Nd9Z2H7oO1M
www.youtube.com/watch?v=CaMfnPdE11A
|
|
|