To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Evoscan , ODB2

plecho1 - 01-12-2016, 22:19

Już poprawione :)
Pawlik84 - 02-12-2016, 07:18

plecho1 dzięki za linka - bogata lektura. Dziś spróbuje rozebrać swój kabelek i zobaczę co jest w środku. Mam pytanie jak zmotykuje pin 1 i 4 - to będę mógł nadal używać kabla w innym oprogramowaniu lub w innym aucie nie koniecznie mitsu?
A co ze sterownikami do evoscana? Musze je instalować w windows10? Przewód niby sam się zainstalował i gdy skanowałem golfa 4 to nie instalowałem żadnych sterów przy programie VCDS.

ps.
Jaka różnica między elm327 1.5. a 1.5a ? Spróbuję jeszcze połączyć się z ECU najpierw przez aplikacje wyłapując bluetootha i potem niech aplikacja wymusi wprowadzenie pinu - widzę że tak robią na youtubie, ja zawsze najpierw parowałem a potem wchodziłem do aplikacji.

plecho1 - 02-12-2016, 07:57

Zworkę w kablu możesz zrobić za pomocą małego przełącznika, miałem tak w starym kablu bo po zmostkowaniu tych pinów może być różnie z diagnostyką innych niż Miśki. Sterowników od Evoscana nie instalowałem, kabel sam się zainstalował przy pierwszym podpięciu pod laptopa. Ważne aby nie instalować sterowników od VW które były na płycie z kablem.
Ja raz sparowałem i teraz łączę się od razu czyli podpinam Elma, włączam zapłon lub odpalam auto, włączam bluetooth dalej odpalam aplikacje i automatycznie się łączy.

Pawlik84 - 02-12-2016, 15:41

Ok powalczyłem dziś ponownie: próbowałem łączyć się przez BT ELM327 w wer. 2.1 z androidem z aplikacją OBD Car Doctor i Oliva Drive - i nie wiem co jest ale połączyłem się tymi programami na zasadzie cudu ?? Na początku nie chciały się łączyć (wyłączałem bluetootha, wyłączałem zapłon wyciągałem elma327 - kombinowałem na różne sposoby), ale samoistnie się połączyły - później tez już miałem problem. Nie wiem co jest.
Zdiagnozowałem to że wszytko niby jest ok odnośnie szukania małej nie dolegliwości tu temat mój: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99361 . Szukałem czy przypadkiem czujnik temperatury cieczy mi nie zniża wartości - był ok.
Co do przewodu VAG KKL - rozebrałem go i nic nie mam napisane aby był to chipset ftdi - można to jakoś inaczej sprawdzić?

milo - 02-12-2016, 17:24

Pawlik84 napisał/a:
Na początku nie chciały się łączyć (wyłączałem bluetootha, wyłączałem zapłon wyciągałem elma327 - kombinowałem na różne sposoby), ale samoistnie się połączyły

Trzeba troche poczekać zanim moduł polaczy sie z ecu
Pawlik84 napisał/a:
Szukałem czy przypadkiem czujnik temperatury cieczy mi nie zniża wartości - był ok.

Jaka rezystancja na zimnym i po rozgrzaniu

Pawlik84 - 02-12-2016, 20:56

Jak sprawdzić rezystancję na czujniku temperatury (można sprawdzić w aplikacji jakiejś)? On może mieć wpływ na falujące obroty (1500-1800)na zimnym! silniku tylko podczas ruchu auta i wrzuconym luzie?

elm 327 dość długo się łączy i ciągle sypie informacją że błąd połączenia z ECU jak przeleci wszystkie protokoły... a rzadko załapie od razu gdy włączę bluta i przekręcę kluczyk oraz odpalę aplikację.

milo - 02-12-2016, 21:08

Pawlik84 napisał/a:
Jak sprawdzić rezystancję na czujniku temperatury

Zwykłym miernikiem, pod wplywem temperatury zmniejsza sie rezystancja
Pawlik84 napisał/a:
On może mieć wpływ na falujące obroty (1500-1800)na zimnym! silniku tylko podczas ruchu auta i wrzuconym luzie?

Na postoju faluja?

Pawlik84 - 02-12-2016, 21:34

Ok jutro sprawdzę czujnik na zimnym, srednim i goracym silniku.
Obroty na postoju nie faluja. Gdy odpalam auto leci na ssaniu 1650obr później powoli spadja az do rozgrzania na 750obr. Prawidlowe zachowanie. Faluja tylko gdy poruszam sie na jalowym biegu na zimnym silniku przez 2/3min potem wszytko ok.

plecho1 - 02-12-2016, 21:50

Jeśli czujnik u Ciebie jest podobny jak w Carismie to w tym temacie na pierwszej stronie masz opisane jak sprawdzić czujnik temperatury http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Po podpięciu pod USB w komputerze w Menadżerze Urządzeń kabel Vag KKL powinien być wykryty jako "USB Serial Port (COMX)". Po wybraniu jego właściwości w oknie właściwości producent powinien być FTDI.

Pawlik84 - 03-12-2016, 15:20

plecho1 napisał/a:

Po podpięciu pod USB w komputerze w Menadżerze Urządzeń kabel Vag KKL powinien być wykryty jako "USB Serial Port (COMX)". Po wybraniu jego właściwości w oknie właściwości producent powinien być FTDI.


I tak jest :) uff to z jednym już nie bedzie problemu, evoscan zainstalowany - tylko brak czsau na zabawę z autem. Jak znajdę chwilę to sprawdzę rezystancję na czujniku temp. i dam znać co wyszło.
ps. a czy błędna rezystancja czujnika temp może powodować falowanie obrotów na zimnym silnik... niby aplikacja na telefonie wskazywała początkową temperaturę taką jak na zewnątrz potem po odpaleniu sinika prawidłowo wzrastała - to czy rezystancja może być tu zła?

ps. w przewodzie VAG mam zamostkować na 100% pin 1 i 4?

Bizi78 - 03-12-2016, 16:12

Pawlik84 napisał/a:
ps. w przewodzie VAG mam zamostkować na 100% pin 1 i 4?

Mostek jest potrzebny jak podpinasz auto bodajże do 2000r.
Czyli w Twoim przypadku 2009r. nie robisz mostka.

plecho1 - 03-12-2016, 20:58

Tak jak napisał Bizi78, w Twoim przypadku mostek nie jest potrzebny ale za to jak będziesz chciał sprawdzić błędy silnika to będziesz musiał zmienić na głównej stronie programu parametr "Timeout ms" z domyślnej wartości 1000 na 10000.
Pawlik84 - 10-12-2016, 12:51

Dopiero dziś mogłem usiąść do tematu. W zasadzie nic mi się nie udało sprawdzić prócz czujnika: 10C - ma 2,7kΩ - ja się rozgrzeje 90C ma 0,2kΩ .
Za nic nie mogę połączyć się przez kabel - chipset fdti, evoscan 2.6 sterowniki instalowane na czysto domyślne z windows 10, z programu evoscan czy też z tej paczki która jest udostępniana na forum. Konfiguracja taka jak proponują użytkownicy czy też filmy instruktażowe na youtube - brak komunikacji z ECU. Nie wiem co jest - pewnie jakiś drobny szczegół.

[ Dodano: 03-01-2017, 17:29 ]
Udało mi się bez problemu połączyć z ECU. Zaopatrzyłem się w inny większy adapter wspierający więcej protokołów w wersji 1.5A - łączy się z coltem z 2009 bez problemu. Tamten MiniElm327 to jakiś chinol, a stary kabel na chipsecie ftdi to chyba za stary był jakiś - działała min z golfem 4.

plecho1 - 03-01-2017, 20:17

Czy mógłbyś pokazać czym się w końcu połączyłeś?
Pawlik84 - 03-01-2017, 20:35

Proszę chyba dość znany Elm: http://allegro.pl/interfe...5372819349.html - bez problemu diagnozuje colty po 2009 r jak i przed.

Błędów żadnych nie mam. Tylko nadal wkurzają mnie wskakujące obroty na 2200 gdy wyjeżdżam z garażu gdy silnik jest zimny na ssaniu. Wrzucam wsteczny, cofam i gdy wrzucam na luz i hamuje nagle wskakuje na ok 2200 na 2/3s. i spada do obrotów na ssaniu np 1550 przy temperaturze -2 C. ?? Na ciepłym silniku tj jak osiągnie minimum 40-50C wszystko jest ok :)

Jest to uporczywe! Może ten tyk tak ma ale gdy manewruje na parkingu na ssaniu to jak bym nie umiał jeździć - bo wrzucam gaz i zaraz sprzęgło by wrzucić na luz i wyje silnik... :( .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group