Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?
Mont - 05-04-2009, 17:56
jmgmotocykle napisał/a: | Cytat:
A silnik HDI spełnia normy EURO5 ??
co do tego nie mam watpliwości , napiszę więcej - jest to na tyle nowoczesny silnik że spełnienie ostrzejszych norm nie bedzie problemem przy kilku małych modyfikacjach.... |
to najpierw niech wprowadzą te modyfikacje bo jak na razie spełnia jedynie normy spalin EURO-4, podobnie zresztą jak przestarzały silnik 2.0DI-D
Anonymous - 05-04-2009, 20:10
jmgmotocykle napisał/a: | VW niestety sie "kończy" albo zrobia nowa jednostke albo wypadną z gry... obecne modyfikacje nowych 2.0 spełniaja pewne normy ale dalsze modyfikacje tych jednostek są dla VW niepłacalne - taniej wyjdzie stworzenie nowego silnika - ktos zreszta już na forum poruszał ten wątek... | Zmienili tylko system zasilania, podstawowe elementy silnia są nadal te same. 2.2 i 2.0 mają podobny wiek a pompowtryski mają dużo większe ciśnienie wtrysku, tyle że właśnie dalsze walki z ostrzejszymi normami spalin są nieopłacalne.
jmgmotocykle - 05-04-2009, 20:30
Cytat: | 2.2 i 2.0 mają podobny wiek |
ciekawe kiedy róznica min, 5 lat jest "podobnym wiekiem" ? 5 lat w motoryzacji to k o s m o s ......
[ Dodano: 05-04-2009, 20:32 ]
Cytat: | spełnia jedynie normy spalin EURO-4 |
spełnia euro 4 , ale też spełnia euro5 - tyle że na chwilę obecną nie jest wymagane euro5...
dab - 05-04-2009, 21:04
przeciez o ile wiem to oni juz maja 2.0 tdi w wersji common rail 150KM...wiec raczej nie maja z czego wypadac
montuja je do pieknych paskow
eler1 - 05-04-2009, 22:05
koniu12 napisał/a: | Sa oferty importerow z UE i roznica np. 2.0 Instyle i 2.2 Instyle to tylko 500,- EUR!
Nie dziwi mnie to, siliniki z pompowtryskami sa drozsze w produkcji niz CR. Dziwne tylko czemu w Polsce byla taka roznica cenowa. | to już pytanie do UC bo na silniki o pojemności do 2.0l masz akcyzę 3,1% a na silniki powyżej 2litrów od 1.01.2009 jest 18,6% to jest chore
jmgmotocykle - 06-04-2009, 20:57
Cytat: | 1.01.2009 jest 18,6% to jest chore |
i dlatego 2.2 znika z polskiego rynku....
niezawodny - 20-05-2009, 16:48
Jeszcze 2 miesiące temu miałem podobny dylemat; kupić 2.0 TDI czy 2,2 HDI z różnicą w cenie 3.000,- PLN
Na szczęście miałem okazję bardzo dokładnie przetestować obydwa modele i po testach nie miałem wątpliwości że dla mnie lepszy będzie 2,2 HDI bo;
1) jest wyraźnie dynamiczniejszy = ma lepsze przyśpieszenie (bezcenne w kraju bez autostrad)
2) jest wyraźnie cichszy
A suma 1 i 2 przekłada się na wyraźnie lepszy komfort jazdy z HDI
Jedyną wątpliwość jaką miałem i mam nadal to co będzie z żywotnością i awaryjnością silnika, zakładając że klekot z VW jest nie do zajechania (i zarazem nie mając zdania n/t HDI). I jak widzę na tym forum też nikt nie jest w stanie niczego konkretnego powiedzieć jaka jest trwałość silnika 2,2 HDI skoro jest to nowy silnik
P.S.
W całej Europie Outlander oferowany jest zarówno z silnikiem HDI jak i TDI. Ale skoro jest popyt na droższy HDI (montowany w droższych wersjach wyposażenia) to chyba nie bierze się to tylko z marketingu. Argument że HDI jest do bani i dlatego już niesprzedawany w Polsce jest nietrafiony bo jedynym powodem tego stanu rzeczy jest akcyza 18% dla aut o pojemności powyżej 2L, obowiązująca od nowego roku. Więc Outlander 2,2 HDI kosztowałby dziś krocie
Student - 20-05-2009, 22:39
Kolego jak Ci przyjdzie wymienić filtr cząsteczek stałych to przestaniesz być zadowolony z 2.2, a 100tyś/km szybko nabija w tak pięknym autku.
Natomiast z 2.0 jest inny problem, rozmawiałem z szefem serwisu w Auto TEST Marki i z tym rechotem jest problem że trafiają sie egzemplarze co tracą moc i nikt nie wie dlaczego sie tak dzieje.
Hiszpan - 20-05-2009, 23:26
Student napisał/a: | ...że trafiają sie egzemplarze co tracą moc... | Mógłbyś to rozwinąć? Tracą moc na chwilę czy w ogóle?
Jeżeli na chwilę to co powoduje jej powrót? (bo to już było )
tomekrvf - 20-05-2009, 23:29
Student napisał/a: | Kolego jak Ci przyjdzie wymienić filtr cząsteczek stałych to przestaniesz być zadowolony z 2.2, a 100tyś/km szybko nabija w tak pięknym autku. |
Filtr wymienia się po 180 000km czyli kawałek drogi trzeba przejechać.
Jakub34 - 20-05-2009, 23:31
Silnik 2.2 był i jest montowany w citroenach i peugeotach. Użytkownicy tych samochodów na pewno mają większe doświadczenie z tym silnikiem. Może warto poszukać.
Interesuje mnie czy ktoś już spotkał się z wymiana filtra cząstek stałych w praktyce a nie teorii. Jeden z serwisantów Mitsubishi powiedział mi, że można komputerowo przeprogramować parametry filtra tak aby nie było z nim problemów, ale nie wiem czy nie wynikało to z braku doświadczenia z tymi silnikami.
Student - 21-05-2009, 07:56
Niestety nic poza sloganem który powiedział szef serwisu nie wiem nic , generalnie powiedział że ONI nie wiedzą od czego to jest i mają z tym problem.
Co do filtra to większość posiadaczy francuzów nie wie że się go wymienia i jeszcze nie wiedzą nic o kosztach tej wymiany bo samochody z tym filtrem są nowe.
jmgmotocykle - 21-05-2009, 12:51
wymiana, wymiana - zastanówcie sie kto teraz tego ustrojstwa nie ma!!!!! kazdy go ma pod siedzeniem- mniej lub bardziej rozbudowany... nim trzepniemy 180 tys to wymysla zamienniki,obejścia i takie tam jak było z prostymi katalizatorami??? był płacz i lament że musza być - i co??? sa , ludzie sobie radzą , a zamiennik mozna kupić za 400-800zł (jak wchodziły to aso wołały 5-7 tyś!!!) - prawda że podobna sytuacja?! nim otrzecie łzy że za 180 kawałków bedzie trzeba wymieniać filtr trójdrozny to już beda zamienniki pewnie do tyś . zł.... i tyle w temacie... silnik vw jest starszy , głośny i równie awaryjny co 2.2 - czyli prawie wogóle nie ma i z jednym i z drugim problemów...
eler1 - 21-05-2009, 18:36
Niestety wróciliśmy do ery fiatów 125,126 i polonezów jak się trafi dobra sztuka to się jeździ i jeździ, a jak to szkoda gadać więc teraz niema dobrych samochodów tylko dlaczego nie kosztują jak kiedyś połowę ceny to można było by to przeboleć.
W VW jest problem z pękającymi głowicami ale to też zależy od eksploatacji aby na zimnym za mocno nie deptać oraz jakość paliwa z którym w polsce jest problem które wykańcza nie tylko pompy wtryskowe a nawet całe silniki
W 2.2 HDI z tego co słyszałem jest dużo problemów z elektroniką , ciągłe błedy silnika i tym podobne historie
sylb - 21-05-2009, 18:50
Na zdrowy rozum, pompowtryskiwacze powinny być własnie bardziej odporne na jakość paliwa niż silniki CR, a ewentulane awarie mniej kosztowne.
|
|
|