To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?

Mont - 05-04-2009, 17:56

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
A silnik HDI spełnia normy EURO5 ??

co do tego nie mam watpliwości , napiszę więcej - jest to na tyle nowoczesny silnik że spełnienie ostrzejszych norm nie bedzie problemem przy kilku małych modyfikacjach....


to najpierw niech wprowadzą te modyfikacje bo jak na razie spełnia jedynie normy spalin EURO-4, podobnie zresztą jak przestarzały silnik 2.0DI-D :D

Anonymous - 05-04-2009, 20:10

jmgmotocykle napisał/a:
VW niestety sie "kończy" albo zrobia nowa jednostke albo wypadną z gry... obecne modyfikacje nowych 2.0 spełniaja pewne normy ale dalsze modyfikacje tych jednostek są dla VW niepłacalne - taniej wyjdzie stworzenie nowego silnika - ktos zreszta już na forum poruszał ten wątek...
Zmienili tylko system zasilania, podstawowe elementy silnia są nadal te same. 2.2 i 2.0 mają podobny wiek a pompowtryski mają dużo większe ciśnienie wtrysku, tyle że właśnie dalsze walki z ostrzejszymi normami spalin są nieopłacalne.
jmgmotocykle - 05-04-2009, 20:30

Cytat:
2.2 i 2.0 mają podobny wiek

ciekawe kiedy róznica min, 5 lat jest "podobnym wiekiem" ? 5 lat w motoryzacji to k o s m o s ......

[ Dodano: 05-04-2009, 20:32 ]
Cytat:
spełnia jedynie normy spalin EURO-4

spełnia euro 4 , ale też spełnia euro5 - tyle że na chwilę obecną nie jest wymagane euro5...

dab - 05-04-2009, 21:04

przeciez o ile wiem to oni juz maja 2.0 tdi w wersji common rail 150KM...wiec raczej nie maja z czego wypadac :p
montuja je do pieknych paskow :mrgreen:

eler1 - 05-04-2009, 22:05

koniu12 napisał/a:
Sa oferty importerow z UE i roznica np. 2.0 Instyle i 2.2 Instyle to tylko 500,- EUR!
Nie dziwi mnie to, siliniki z pompowtryskami sa drozsze w produkcji niz CR. Dziwne tylko czemu w Polsce byla taka roznica cenowa.
to już pytanie do UC bo na silniki o pojemności do 2.0l masz akcyzę 3,1% a na silniki powyżej 2litrów od 1.01.2009 jest 18,6% to jest chore :evil:
jmgmotocykle - 06-04-2009, 20:57

Cytat:
1.01.2009 jest 18,6% to jest chore

i dlatego 2.2 znika z polskiego rynku....

niezawodny - 20-05-2009, 16:48

Jeszcze 2 miesiące temu miałem podobny dylemat; kupić 2.0 TDI czy 2,2 HDI z różnicą w cenie 3.000,- PLN
Na szczęście miałem okazję bardzo dokładnie przetestować obydwa modele i po testach nie miałem wątpliwości że dla mnie lepszy będzie 2,2 HDI bo;
1) jest wyraźnie dynamiczniejszy = ma lepsze przyśpieszenie (bezcenne w kraju bez autostrad)
2) jest wyraźnie cichszy
A suma 1 i 2 przekłada się na wyraźnie lepszy komfort jazdy z HDI

Jedyną wątpliwość jaką miałem i mam nadal to co będzie z żywotnością i awaryjnością silnika, zakładając że klekot z VW jest nie do zajechania (i zarazem nie mając zdania n/t HDI). I jak widzę na tym forum też nikt nie jest w stanie niczego konkretnego powiedzieć jaka jest trwałość silnika 2,2 HDI skoro jest to nowy silnik

P.S.
W całej Europie Outlander oferowany jest zarówno z silnikiem HDI jak i TDI. Ale skoro jest popyt na droższy HDI (montowany w droższych wersjach wyposażenia) to chyba nie bierze się to tylko z marketingu. Argument że HDI jest do bani i dlatego już niesprzedawany w Polsce jest nietrafiony bo jedynym powodem tego stanu rzeczy jest akcyza 18% dla aut o pojemności powyżej 2L, obowiązująca od nowego roku. Więc Outlander 2,2 HDI kosztowałby dziś krocie

Student - 20-05-2009, 22:39

Kolego jak Ci przyjdzie wymienić filtr cząsteczek stałych to przestaniesz być zadowolony z 2.2, a 100tyś/km szybko nabija w tak pięknym autku.

Natomiast z 2.0 jest inny problem, rozmawiałem z szefem serwisu w Auto TEST Marki i z tym rechotem jest problem że trafiają sie egzemplarze co tracą moc i nikt nie wie dlaczego sie tak dzieje.

Hiszpan - 20-05-2009, 23:26

Student napisał/a:
...że trafiają sie egzemplarze co tracą moc...
Mógłbyś to rozwinąć? Tracą moc na chwilę czy w ogóle?
Jeżeli na chwilę to co powoduje jej powrót? (bo to już było ;) )

tomekrvf - 20-05-2009, 23:29

Student napisał/a:
Kolego jak Ci przyjdzie wymienić filtr cząsteczek stałych to przestaniesz być zadowolony z 2.2, a 100tyś/km szybko nabija w tak pięknym autku.

Filtr wymienia się po 180 000km czyli kawałek drogi trzeba przejechać.

Jakub34 - 20-05-2009, 23:31

Silnik 2.2 był i jest montowany w citroenach i peugeotach. Użytkownicy tych samochodów na pewno mają większe doświadczenie z tym silnikiem. Może warto poszukać.
Interesuje mnie czy ktoś już spotkał się z wymiana filtra cząstek stałych w praktyce a nie teorii. Jeden z serwisantów Mitsubishi powiedział mi, że można komputerowo przeprogramować parametry filtra tak aby nie było z nim problemów, ale nie wiem czy nie wynikało to z braku doświadczenia z tymi silnikami.

Student - 21-05-2009, 07:56

Niestety nic poza sloganem który powiedział szef serwisu nie wiem nic , generalnie powiedział że ONI nie wiedzą od czego to jest i mają z tym problem.

Co do filtra to większość posiadaczy francuzów nie wie że się go wymienia i jeszcze nie wiedzą nic o kosztach tej wymiany bo samochody z tym filtrem są nowe.

jmgmotocykle - 21-05-2009, 12:51

wymiana, wymiana - zastanówcie sie kto teraz tego ustrojstwa nie ma!!!!! kazdy go ma pod siedzeniem- mniej lub bardziej rozbudowany... nim trzepniemy 180 tys to wymysla zamienniki,obejścia i takie tam :lol: jak było z prostymi katalizatorami??? był płacz i lament że musza być - i co??? sa , ludzie sobie radzą , a zamiennik mozna kupić za 400-800zł (jak wchodziły to aso wołały 5-7 tyś!!!) - prawda że podobna sytuacja?! nim otrzecie łzy że za 180 kawałków bedzie trzeba wymieniać filtr trójdrozny to już beda zamienniki pewnie do tyś . zł.... i tyle w temacie... silnik vw jest starszy , głośny i równie awaryjny co 2.2 - czyli prawie wogóle nie ma i z jednym i z drugim problemów...
eler1 - 21-05-2009, 18:36

Niestety wróciliśmy do ery fiatów 125,126 i polonezów jak się trafi dobra sztuka to się jeździ i jeździ, a jak to szkoda gadać więc teraz niema dobrych samochodów tylko dlaczego nie kosztują jak kiedyś połowę ceny to można było by to przeboleć.

W VW jest problem z pękającymi głowicami ale to też zależy od eksploatacji aby na zimnym za mocno nie deptać oraz jakość paliwa z którym w polsce jest problem które wykańcza nie tylko pompy wtryskowe a nawet całe silniki

W 2.2 HDI z tego co słyszałem jest dużo problemów z elektroniką , ciągłe błedy silnika i tym podobne historie

sylb - 21-05-2009, 18:50

Na zdrowy rozum, pompowtryskiwacze powinny być własnie bardziej odporne na jakość paliwa niż silniki CR, a ewentulane awarie mniej kosztowne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group