[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy
rafaloGLS - 25-07-2013, 00:41
Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? Chciałbym się upewnić, że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy wszystko jest złożone poprawnie. Pozdrawiam
fj_mike - 25-07-2013, 10:10
rafaloGLS napisał/a: | Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? |
http://forum.mitsumaniaki...p=660345#660345
W skrócie: kablem poprzez ECU lub miernikiem.
Hugo - 03-03-2014, 15:03
Czy ma ktoś fotkę lub może opisać w jakim położeniu powinna znajdować się wskazówka obrotomierza przy w pełni rozgrzanym silniku, dźwignia na P lub na luzie w manualu w przypadku silnika V6 w Galu? I jakie (wiadomo mniej więcej) obroty wskazują kreski na obrotomierzu w zakresie 0-1000 obr./min?
Marcino - 03-03-2014, 15:43
Hugo,
Ja mam w połowie poniedzy dwoma kreskami, tą od połowy i tą jakby 800rpm. Z tego co odczytywałem w evoscan to jest 680rpm
Hugo - 03-03-2014, 15:57
Pytam, bo ja miałem na drugiej kresce od dołu (silnik pracował równiutko, nic nie drżało-ach ta kultura pracy V6 ), ale z okolic pasków osprzętu dochodziły dziwne dźwięki (buczenie itp.). Akurat miałem okazję sprawdzić w innym Galu V6 jakie ma obroty biegu jałowego i były na ostatniej kresce przed 1000 obr./min., więc sobie wykręciłem śrubkę regulacji wolnych obrotów tak, że mam teraz też na ok. 800-900 obr./min. To wychodzi, że miałem wcześniej słabe 500 obr./min. Śrubka była 0,5 obrotu przed wkręceniem do oporu... Dziwne dźwięki zniknęły.
Gdzieś deejay wklejał foto obrotomierza na biegu jałowym, ale nie mogę znaleźć.
Fragu - 03-03-2014, 19:41
Hugo, no to u mnie dokladnie to samo, jałowy poniżej 600 obrotów i takie dziwne dźwięki - gdzie ta śrubka i w którą stronę kręcić?
Marcino - 03-03-2014, 22:04
Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:)
Hugo - 03-03-2014, 22:59
Czerwoną strzałką zaznaczyłem zaślepkę śrubki regulacji wolnych obrotów, pod zaślepką jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy. Wkręcasz i obniżasz obroty (zmniejszasz dawkę powietrza), wykręcasz to się podnoszą (zwiększasz dawkę powietrza).
[ Dodano: 03-03-2014, 23:01 ]
Marcino napisał/a: | Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:) | No to muszę trochę obniżyć teraz, zresztą już "na słuch" pracuje za szybko na biegu jałowym, brakuje mu spokoju
Fragu - 03-03-2014, 23:41
Hugo, dzięki!
ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!!
Hugo - 04-03-2014, 07:40
Fragu napisał/a: | ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! |
wilk88 - 14-07-2014, 23:56
Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? Jest może na forumie jakiś dokładny opis jak to zrobić? Znalazłem taki do GDi ale z tego co się zorientowałem to co innego. Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU?
milo - 15-07-2014, 05:57
wilk88 napisał/a: | Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? |
W dieslu pod przepustnicą jest więcej sadzy niż w samej przepustnicy a to za sprawa EGR wystarczy zaślepić i koniec czyszczenia kolektora
wilk88 napisał/a: | Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU? |
Nic nie trzeba ustawiać i nie resetować ecu, przy przepustnicy nie ma tps
nix - 12-09-2014, 12:56
Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie.
KsiadzRobak - 12-09-2014, 13:14
Nie.
nix - 18-09-2014, 20:02
Cytat: | Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie. |
KsiadzRobak napisał/a: | Nie. |
Możesz rozwinąć dlaczego nie?. W tipo 1.6 benz. 90' własnie wymiana czujnika wału korbowego dała odetchnąć od ciągłych drgań i zaniżeń obrotów.
|
|
|