To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

rafaloGLS - 25-07-2013, 00:41

Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony? Chciałbym się upewnić, że po ostatnim czyszczeniu przepustnicy wszystko jest złożone poprawnie. Pozdrawiam
fj_mike - 25-07-2013, 10:10

rafaloGLS napisał/a:
Witam, jak sprawdzić czy TPS jest prawidłowo ustawiony?

http://forum.mitsumaniaki...p=660345#660345

W skrócie: kablem poprzez ECU lub miernikiem.

Hugo - 03-03-2014, 15:03

Czy ma ktoś fotkę lub może opisać w jakim położeniu powinna znajdować się wskazówka obrotomierza przy w pełni rozgrzanym silniku, dźwignia na P lub na luzie w manualu w przypadku silnika V6 w Galu? I jakie (wiadomo mniej więcej) obroty wskazują kreski na obrotomierzu w zakresie 0-1000 obr./min?
Marcino - 03-03-2014, 15:43

Hugo,
Ja mam w połowie poniedzy dwoma kreskami, tą od połowy i tą jakby 800rpm. Z tego co odczytywałem w evoscan to jest 680rpm

Hugo - 03-03-2014, 15:57

Pytam, bo ja miałem na drugiej kresce od dołu (silnik pracował równiutko, nic nie drżało-ach ta kultura pracy V6 :wink: ), ale z okolic pasków osprzętu dochodziły dziwne dźwięki (buczenie itp.). Akurat miałem okazję sprawdzić w innym Galu V6 jakie ma obroty biegu jałowego i były na ostatniej kresce przed 1000 obr./min., więc sobie wykręciłem śrubkę regulacji wolnych obrotów tak, że mam teraz też na ok. 800-900 obr./min. To wychodzi, że miałem wcześniej słabe 500 obr./min. :? Śrubka była 0,5 obrotu przed wkręceniem do oporu... Dziwne dźwięki zniknęły.
Gdzieś deejay wklejał foto obrotomierza na biegu jałowym, ale nie mogę znaleźć.

Fragu - 03-03-2014, 19:41

Hugo, no to u mnie dokladnie to samo, jałowy poniżej 600 obrotów i takie dziwne dźwięki - gdzie ta śrubka i w którą stronę kręcić?
Marcino - 03-03-2014, 22:04

Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:)
Hugo - 03-03-2014, 22:59



Czerwoną strzałką zaznaczyłem zaślepkę śrubki regulacji wolnych obrotów, pod zaślepką jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy. Wkręcasz i obniżasz obroty (zmniejszasz dawkę powietrza), wykręcasz to się podnoszą (zwiększasz dawkę powietrza).

[ Dodano: 03-03-2014, 23:01 ]
Marcino napisał/a:
Sprawdziłem dokłądnie u ta wskazówka lekko poniżej ostaniej kreski, niedokładnie w połowie:)
No to muszę trochę obniżyć teraz, zresztą już "na słuch" pracuje za szybko na biegu jałowym, brakuje mu spokoju :wink:
Fragu - 03-03-2014, 23:41

Hugo, dzięki! :D




ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!! :twisted:

Hugo - 04-03-2014, 07:40

Fragu napisał/a:
ps. za tą rozpórkę to #$@%#%@%$#% !!!
:mrgreen:
wilk88 - 14-07-2014, 23:56

Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków? Jest może na forumie jakiś dokładny opis jak to zrobić? Znalazłem taki do GDi ale z tego co się zorientowałem to co innego. Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU?
milo - 15-07-2014, 05:57

wilk88 napisał/a:
Czy proces czyszczenia przepustnicy jest taki sam dla diesli i benzyniaków?

W dieslu pod przepustnicą jest więcej sadzy niż w samej przepustnicy a to za sprawa EGR wystarczy zaślepić i koniec czyszczenia kolektora :D
wilk88 napisał/a:
Zawsze po czyszczeniu przepustnicy trzeba ustawiać TPS i resetować ECU?

Nic nie trzeba ustawiać i nie resetować ecu, przy przepustnicy nie ma tps :!:

nix - 12-09-2014, 12:56

Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie.

KsiadzRobak - 12-09-2014, 13:14

Nie.
nix - 18-09-2014, 20:02

Cytat:
Czy drgania silnika na biegu jałowym (silnik rozgrzany, drgania występujące losowo) mogą być przyczyna uszkodzeń któregoś z czujników:
- położenia wału korbowego
- położenia wałka rozrządu?
przepustnice czyściłem kilkukrotnie i bywało lepiej ale tez bywało bez zmian. Drgania występują zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, przy włączonej i wyłączonej klimie.

KsiadzRobak napisał/a:
Nie.


Możesz rozwinąć dlaczego nie?. W tipo 1.6 benz. 90' własnie wymiana czujnika wału korbowego dała odetchnąć od ciągłych drgań i zaniżeń obrotów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group