To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Akumulator-zamienniki

Quique - 01-02-2016, 11:37

Szczerze mówiąc to stosunkowo rzadko Do pracy mam blisko wiec nie musze go odpalać wiec raczej w tygodniu jakies tylko większe zakupy i weekendowe wypady za miasto
tyku - 01-02-2016, 11:49

Quique napisał/a:
czy 64Ah to nie za dużo?
Na twoim miejscu kupiłbym Boscha S5. Sam go mam i jak na razie się sprawdza. Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach, a elektroniki w samochodzie też mam sporo. :wink
BOSCH S5 S50 02 0.092.S50.020.
Wymiary 207x175x190.
Pojemność 54 Ah.
Amperaż 530A (EN).

Iluzjonist4 - 06-02-2016, 21:51

Posiada ktoś albo jakieś opinie o:

EXIDE – EA640 – Akumulator rozruchowy Akumulator 64Ah/640A (P+ Std.) 242x175x190 B13

oraz

EXIDE – EB620 – Akumulator rozruchowy Akumulator 62Ah/540A (P+ Std.) 242x175x190 B13

Muszę kupić po niespodziance przed chwilą, nie odpalił nawet na kable - a mrozu nie ma. Poprzednim razem podobna sytuacja była bodajże w listopadzie, a jeszcze wcześniej w sierpniu.

Bizi78 - 06-02-2016, 21:53

Iluzjonist4 napisał/a:
Muszę kupić po niespodziance przed chwilą, nie odpalił nawet na kable - a mrozu nie ma.

Tylko czy aby na pewno to akumulator :? .

Iluzjonist4 - 06-02-2016, 22:04

Dwie poprzednie sytuacje prostownikiem podładowany i było wszystko ok 4miesiące, w listopadzie nie mogłem odpalić z parkingu pod sklepem, podjechał kumpel i na kable odpalił. Dzień później naładowany prostownikiem i spokój do dziś. Akumulator nie był nigdy wymieniany czyli 6lat. Zatem strzelam w akumulator szczególnie, że jeżdżę jakoś 3-4 razy trasy do centrum ~5km i raz na miesiąc (ostatnio, wcześniej po 2x) w trasie 230KM. Domyślam się, że akumulator nie ma okazji się podładować na tak krótkich trasach w mieście.
Lucas123w - 07-02-2016, 00:01

Iluzjonist4, Kolego cud ze na takich odcinkach po 6 latach coś trzyma prądu.
Iluzjonist4 - 07-02-2016, 06:35

Chociaż z drugiej strony, wcześniej ikonki ledwo świeciły, wyłączył w się kontrola trakcji i w końcu pojawił się komunikat o wizytę w serwisie. A teraz jest inaczej, może cewka, świece, pompa albo przewody paliwowe? Mam filmik, a ktoś ma pomysły?
https://www.dropbox.com/s...203114.mp4?dl=0

Bizi78 - 07-02-2016, 09:07

Sprawdź miernikiem jakie jest napięcie na akumulatorze.
Przez te 6 lat był podładowywany prostownikiem :?: .
Jak rozmawiałem ze sprzedawcą akumulatorów to on proponuje chociaż 2x w roku podładować aku prostownikiem :wink: .
Podobno nawet długie trasy nie naładują aku jak prostownik :? .

Iluzjonist4 - 07-02-2016, 10:01

Właścicielem jestem od roku, a akumulator wydaje mi się na oryginał oem. Nie wiem jak był wcześniej ładowany, ja ladowalem jak wspominałem. Później jeszcze sprawdzę.

[ Dodano: 07-02-2016, 22:58 ]
Pytanie z innej beczki, czy po odlaczeniu akumulatora I podłączeniu nowego, z radiem, nawigacją i całym MMCS nic się nie stanie? Żaden kod nie będzie wymagany?

Trik - 07-02-2016, 23:54

Nie będzie wymagany żaden kod, montuj nawy aku.
Iluzjonist4 - 08-02-2016, 14:50

Podczas sprawdzania akumulatora wyszło, że jest naładowany 13,8 pokazywał bodajże. Po pierwszej próbie obciążeniowej pokazało 10,8. Później znowu sprawdził i pokazywał 12,8 stan, kolejne obciążenie i stan 12,8. I tu trochę chyba zwatpil czy jest już do wymiany czy nie. Przy okazji sprawdził mi jeszcze łądowanie i tu było ok. Potwierdziło się, że akumulator jest oryginalny fabryczny. Nie potrafił powiedzieć jaka jest pojemność bo nie pamiętał jak się przeliczalo z japońskiego na nasze warunki.
Marcino - 09-02-2016, 08:47

Iluzjonist4 napisał/a:
Posiada ktoś albo jakieś opinie o:



EXIDE – EB620 – Akumulator rozruchowy Akumulator 62Ah/540A (P+ Std.) 242x175x190 B13

Muszę kupić po niespodziance przed chwilą, nie odpalił nawet na kable - a mrozu nie ma. Poprzednim razem podobna sytuacja była bodajże w listopadzie, a jeszcze wcześniej w sierpniu.


Polecam - 229zł po zniżkach w IC, kręci moim 2.5V6 aż miło.

tyku - 09-02-2016, 09:45

Iluzjonist4 napisał/a:
Nie potrafił powiedzieć jaka jest pojemność bo nie pamiętał jak się przeliczalo z japońskiego na nasze warunki.

Kod:
Europejczycy podają pojemność dla 20 godzinnego rozładowania akumulatora, a japończycy dla 5 godzinnego.

Dla silnika benzynowego były dwa typy akumulatorów:
55D23L - 48Ah
75D23L - 52Ah

mazin - 13-11-2016, 07:54

Odkopię temat
Znajomy kupił akumulator (do innego auta), ale wymiarowo taki sam jak do lancera.
AKCEL 60Ah 510A P+ (AK-60-1-J)
http://www.ceneo.pl/25966875
za 225 PLN.
Wygląda przyzwoicie, podobno produkowany przez fabrykę Varty (ale to może być bujda na resorach).

Wcześniej padł mu bosch s4 s024.
Cena b. dobra, nie wiem jednak, czy ściśle skorelowana z jakością.

Mój fabryczny jeszcze odpala, ale idą mrozy, więc liczę się ze zbliżającą się wymianą (ma 27% nominalnej pojemności, bo mierzyłem przy wymianie opon).
Po lekturze wątku, żaden producent nie przekonał mnie do wyboru (największe rozczarowanie to chyba yuasa).
Czy wiecie coś na temat tego AKCELA? Kupiłbym "na zapas" ze względu na cenę, zwłaszcza, że w moim mieście bosch wychodzi o 65 PLN drożej, a za vartę krzyczą sobie 115 więcej. Ale rzecz jasna nie chcę utopić 225 PLN w dziadostwie. A ponieważ jeżdżę mało, martwi mnie ta pojemność 60 Ah, bo fabryczny ma 48. Raz na dwa tygodnie podładuje się, bo jeżdżę dalej, mam też prostownik w garażu i mogę go podładować.
Czy taka oszczędność ma sens waszym zdaniem?

tyku - 13-11-2016, 12:20

mazin napisał/a:
martwi mnie ta pojemność 60 Ah, bo fabryczny ma 48.

Co jest napisane powyżej :!:
Europejska norma mówi o pojemności liczonej przy 20h rozładowaniu. Japończycy podają pojemność przy 5h rozładowaniu.
48ah (5hr)=60ah ( 20hr)
mazin napisał/a:
AKCEL 60Ah 510A P+ (AK-60-1-J)

Rozmiar: 242 x 175 x 190 (dłg. / szer. / wys.) mm
Poza tym piszę już po raz enty, że długość 242 mm nie wchodzi w podstawę (trzeba będzie coś podłożyć pod akumulator). :wink:
Jakość raczej na poziomie S4 Boscha, a to nic dobrego nie wróży. :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group