To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

2pac - 15-02-2012, 18:44

pit696 napisał/a:
opony chyba 225/45/17 o ile dobrze pamietam(jeszcze jutro sprawdze)


same oponki to 2-3l Pb / 100km więcej, a LPG pewnie jeszcze więcej
do tego pomiar na ok, wg. wydaje mi się :P

dawidoski13 - 15-02-2012, 19:11

2pac napisał/a:
same oponki to 2-3l Pb / 100km więcej, a LPG pewnie jeszcze więcej

Chyba żartujesz [-X takie różnice są możliwe ale jakbyś założył kapcia 225 do samochodu z pojemnością 900cm a nie do galanta :wink:

Tomek - 15-02-2012, 20:29

dawidoski13 napisał/a:

Chyba żartujesz [-X takie różnice są możliwe ale jakbyś założył kapcia 225 do samochodu z pojemnością 900cm a nie do galanta :wink:


zwłaszcza, że sama fabryka dawała 215

[ Dodano: 15-02-2012, 20:30 ]
jak dla mnie to wina jest w instalce, mikser+zła regulacja
albo sonda/kat

a tak wogóle to pit696 chyba w końcu nie napisał czy to mikser czy sekwa, nie??

2pac - 15-02-2012, 23:29

dawidoski13 napisał/a:
2pac napisał/a:
same oponki to 2-3l Pb / 100km więcej, a LPG pewnie jeszcze więcej

Chyba żartujesz [-X takie różnice są możliwe ale jakbyś założył kapcia 225 do samochodu z pojemnością 900cm a nie do galanta :wink:


ja między 225 (letnie kapcie), a 185 (zimufki) to zauważyłem różnicę w spalaniu - no i w zimie samochód pali więcej... chodź fakt, że na letnich kapciach to nic, z przewagą na wcale sobie nie pojeździłem (w stosunku do jazdy na 185/60R15) no ale...

Anonymous - 15-02-2012, 23:58

2pac, wg Twojego rozumowania to jeżeli opony na lato masz 225 to też nie tak jak nakazuje homologacja auta i może być problem :P

a co do różnicy w spalaniu 225 vs 185 to oczywiście że będzie, ale chłopaki porównują tu 215 do 225 tam w tej opcji różnica będzie znikoma.

pit696 - 16-02-2012, 00:01

tomek84 napisał/a:
dawidoski13 napisał/a:

Chyba żartujesz [-X takie różnice są możliwe ale jakbyś założył kapcia 225 do samochodu z pojemnością 900cm a nie do galanta :wink:


zwłaszcza, że sama fabryka dawała 215

[ Dodano: 15-02-2012, 20:30 ]
jak dla mnie to wina jest w instalce, mikser+zła regulacja
albo sonda/kat

a tak wogóle to pit696 chyba w końcu nie napisał czy to mikser czy sekwa, nie??




to mikser a opony seryjne 215

[ Dodano: 17-02-2012, 13:17 ]
wyczytalem w papierach ze mam butle 50l(w zapasowce) a dzis na stacji na pusta butle weszlo 36l (o 2l wiecej niz poprzednio na shell'u).czy to normalne?ile wam wczodzi lpg do waszych butli?

2pac - 21-03-2012, 20:26




źródło: http://forum.mitsumaniaki...p=959759#959759

montaż w kolektorze:

głębiej w silnik to już chyba się nie da jak w ten element?

Marcino - 21-03-2012, 20:48

2pac napisał/a:

głębiej w silnik to już chyba się nie da jak w ten element?

Da sie w element oznaczony nr 14, czyli zaraz pod kolektorem .

Co prawda ja mam w tym który zaznaczyłes i zastanawiam sie jak kiedyś zmienie wtryski to nawiertki pewnie też.

Butle mam Staco w kole 50L, i tankuje tak do max 43L, ale średnio 41-42. Jezdze do konca, jak przy wiekszym depnieciu wskakuje mi na PB znaczy ze jest koncówka.

Wczoraj dokonczyłem dzieła regeneracji reduktora IG1 oraz poprawiłem dysze wtryskiwaczy Valtec na 2.6mm..... no i w koncu silnik gada jak trzeba na LPG nie podpierajac sie PB. Mnożnik sie zrobił normalny i wogule gitara, az sie zastanawiam czy jest sens zmieniać Valdemary które regenerowałem kilka tyś km temu. Moze wystarczy ze jeszcze raz skalibruje ich skok.
Denerwuje mnie brak wskazania sondy, ale z tym powalcze w weeknd.

Oto moje obecne ustawienia na stagu,200, co myslicie moze być?:




Teraz musze zatankowac i zaobserwowac spalanie.
Pozdrawiam

Anonymous - 21-03-2012, 20:50

2pac, poniżej jest jeszcze "kominek" w którym są wtryski PB i obok nich najlepiej nawiercić wtryski gazu. Czyli nie w kolektorze który zaznaczyłeś na rysunku.

pit696 napisał/a:
wyczytalem w papierach ze mam butle 50l(w zapasowce) a dzis na stacji na pusta butle weszlo 36l (o 2l wiecej niz poprzednio na shell'u).czy to normalne?ile wam wczodzi lpg do waszych butli?


do butli powinieneś nalać ~80% jej pojemności.

KaWu - 22-03-2012, 10:11

Marcino napisał/a:
co myslicie moze być?:

mnie mapki sie pokrywaja ale czy zebrane w identycznych warunkach i dystansie :?:
Wg mnie nie bo mnożnik nie jest dobry no i nie ma max czasów wtrysku jeszcze.

Tomek - 22-03-2012, 10:14

Derpin napisał/a:
poniżej jest jeszcze "kominek" w którym są wtryski PB i obok nich najlepiej nawiercić wtryski gazu.


masz tak zrobione?
jeśli tak to poka

Anonymous - 22-03-2012, 10:22

tomek84, o czyijzys ;) musiał bym osłonę ściągać :P ale wygląda bardzo podobnie do pierwszych 2 fotek które wrzucił 2pac :P jak bardzo Ci zależy to po weekendzie bo zaraz jadę do poznania a potem do hamburga.
Tomek - 22-03-2012, 10:28

Derpin napisał/a:
ale wygląda bardzo podobnie do pierwszych 2 fotek które wrzucił 2pac :P jak bardzo Ci zależy to po weekendzie bo zaraz jadę do poznania a potem do hamburga.


spoko, myślałem, że masz może pod ręką

ja mam w kolektorze, ale niestety trochę szeroko, jakbym nawiercił w podstawie (kominie jak to nazywasz) to bym mógł w końcu wrzucić te wtryski pod pokrywę

kiedy tam dasz radę, pewnie w wakacje się tym zajmę

[ Dodano: 22-03-2012, 10:28 ]
Derpin napisał/a:
o czyijzys


ok :)

2pac - 22-03-2012, 15:05

dwa pytanie:
1) ile więcej czasu na to potrzeba i co trzeba demontować by tam się dostać
2) jaki to daje zauważalny efekt

za sobie sam tego nie zrobię, nie mam takich możliwości, a gazownik raczej na to nie pójdzie :(

Bury - 22-03-2012, 18:12

Marcino napisał/a:
Denerwuje mnie brak wskazania sondy, ale z tym powalcze w weeknd.

Oto moje obecne ustawienia na stagu,200, co myslicie moze być?:


Ja bym nie tracił czasu tylko podłączył evoscana.
Po regulacji gazu jeszcze lepiej podejrzeć przez obd,bo masz korekty ECU auta,które pokazują dokładnie jak auto reaguje na LPG.

Twoja mapa benzyny jest siakaś prosta.troche mało w niej punktów powyżej 4ms.
Wyrysowanie krechy przes staga nie świadczy o poprawności mapy.Jak sobie dozbiera punktów tam gdzie ich mało to lekko zmienia kształt tego wzorca.
Mape benzyny nalepiej zbierac po resecie i adaptacji ecu,wtedy mamy pewność,że poprzednia zła regulacja gazu nie miała na nią wpływu.
Zrób reset ecu,skasuj same mapy i zbierz mape benzyny dobra,zobczysz czy będzie sie jakoś rózniła od tej co masz.Jeśli niewiele to trzeba przyjrzeć się sondzie lub sondom.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group