To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

plecho1 - 22-07-2014, 09:18

Nic się nie działo, miałem dostęp do takiego w dobrej cenie kupionego w Holandii. Dostałem jeszcze gratis plyn do spryskiwacza w koncentracie na 5l też Valvoline.
MichciuGT - 22-07-2014, 14:34

Croom

różnica między ceną prawdziwego syntetyka, a ceną hydrokraka jest na tyle duża że nie opłaca się go kupować jak za 3-5lat samochód pójdzie na sprzedaż, albo złom z powodu rudej

no i olej jest jak najbardziej godny polecenia, silnik po odpaleniu jak stoi parę dni to ta chwila bez smarowania (jak w każdym silniku) trwa jakąś 1s czyli krótko

a szelest prawdopodobnie był stąd że hydro popychacze się nie napełniły i dopiero przy dodaniu gazu szybciej się napełniły

no i jak kogoś stać to oczywiście polecam pełnego syntetyka 5w30 + zmiana oleju co 10k km/12 miesięcy

matisbb - 30-07-2014, 13:17

Nadejszła pora na wymianę oleju i w mojej Carismie więc poczytałem trochę i wybór padł na:
- Płukanie Liqui Moly Engine Flush http://www.liqui-moly.pl/...detail?Itemid=0

- Olej MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 http://www.liqui-moly.pl/...detail?Itemid=0

I najważniejsze nikt z Was nie miał żadnych problemów z jednym i drugim specyfikiem? płyn do płukania 32zł olej 109zł, myślę że tragedii nie ma ;) A Cari idzie pod młotek w przyszłym roku wiec musi być igła :)

apg2312 - 30-07-2014, 15:26

A dlaczego lejesz olej semisyntetyczny ? Aż w takim złym stanie masz silnik ?
matisbb - 31-07-2014, 23:12

apg2312, Co prawda 240tys i 15 lat minęło ale silnik mam w bardzo dobrym stanie i chce żeby tak zostało :) Dlatego właśnie wybrałem ten olej jak niektórzy w tym wątku :)

Ps. Ile lat trzeba być na forum żeby nie pisało że jestem nowy? :shock:

apg2312 - 01-08-2014, 01:20

Nie liczy się czas na Forum - jak masz 30 postów, to zostaniesz forumowiczem ;)
Ale po prostu się dziwię, czemu nie wlejesz jakiegoś pełnego syntetyka...szczególnie żę jak piszesz silnik masz w bardzo dobrym stanie.

matisbb - 14-08-2014, 22:00

apg2312 napisał/a:
Ale po prostu się dziwię, czemu nie wlejesz jakiegoś pełnego syntetyka...szczególnie żę jak piszesz silnik masz w bardzo dobrym stanie.


Nie chodzi o przebieg czy stan silnika ale wybrałem ten olej z uwagi na jego wiek, jakby nie było 15lat to nie mało przynajmniej takie jest moje podejście do tego tematu :)

Autko (GDI) zalane Liqui Moly z mos2 i chodzi znacznie ciszej niż na zeszłorocznym Millersie także polecam :)

benton66 - 14-08-2014, 23:15

Jakiego Millersa miałeś wczesniej zalanego? Polsyntetyka?
matisbb - 14-08-2014, 23:27

benton66 napisał/a:
Jakiego Millersa miałeś wczesniej zalanego? Polsyntetyka?


tak, 10w40 a dokładnie taki model: http://petrobaza.pl/olej-...s-xss-10w40-5l/

Jak ktoś potrzebuję to zostało mi 1,5litra Millersa :)

Dudi84 - 15-08-2014, 14:33

Również mam zalane Liqui Moly 10W40 Mos2 i w porównaniu z wcześniej zalanym Mobilem 10W40 silniczek pracuje kulturalnej i czuć, że mu lżej natomiast niestety popychacz, który wcześniej dawał o sobie znać czasami, teraz łupie głośniej i przez cały czas. Już się do tego przyzwyczaiłem,więc jest ok.
benton66 - 18-08-2014, 20:33

Niedawno zmieniłem olej z półsyntetyka 10W40 na syntetyka 5W30 Fuchs Titan Race Pro. Jest drogi, ale warto było... Silnik pracuje ciszej, lepiej wkręca się na obroty i spalanie wyraźnie spadło. Polecam
sro3as - 29-08-2014, 16:44

posiadam cari 1.8 gdi kupilem ja miesiac temu przy przebiegu 155tys. zalana jest mobilem 5w50 ale przy odpalaniu puszcza dymka i na zimnym klawiaturka przygrywa. zalecaja mi zmiane na polsyntetyk 10w40. co wy na to? podrzuci ktos jakis pomysł??

[ Dodano: 29-08-2014, 16:58 ]
tez myslalem ze klawiatura gra przez to ze najwyzszy czas na rozrzad. takie sugestie wzialem z poprzedniego samochodu mondeo 1.6 pasek mialem tak wystrzelany ze rozrzad przestawil sie o 1.5 zeba i pomoglo. niestety w cari ta sugestia nie pomogla gra klawiatura na zimnym jak gralo ale rozrzad byl do zmiany bo juz siadalo lozysko na pompie wody

Dudi84 - 06-12-2014, 08:44

Wczoraj zmieniłem z Liqui Moly Mos2 10w40 na Motula x-cess 5w40. Moje pierwsze spostrzeżenia:
po odpaleniu zimnego silnika niższe obroty i szybciej opadają
silnik szybciej łapie temperature
łagodniejsze i lżejsze odpalanie na zimnym silniku
po odpaleniu nie słychać hydropopychaczy
lepiej wkręca się na obroty
silnik cichszy podczas jazdy
ogólnie kultura pracy silnika na plus
autko jakby żwawsze podczas jazdy
niestety na ciepłym dalej słychać hydropopychacze, więc tutaj bez zmiany
Narazie same plusy zmiany z półsyntetyka na syntetyk, ale zobaczymy jak z poborem oleju. Do tej pory brał mi ok. 1L na 10000, więc jeśli tylko nie będzie gorzej to będę bardzo zadowolony. Autko ma 208000 nalatane z czego ja zrobiłem ponad 30 tysięcy na półsyntetyku. Za jakiś czas dam znać co z poborem oleju.

benton66 - 21-01-2015, 16:50

Używa ktoś w swoim GDI MOBILA 1 PEAK LIFE 5W50?
predatorix - 22-01-2015, 22:55

Ja kupiłem motorex GDI - PROFILE ale dopiero jutro do mechanika


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group