To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Borysław - 22-01-2015, 23:47

Ja miałem zalanego Mobila 5W40(na 10000km dolałem 0,5l), teraz zmieniłem na Castrola 10W 40 i silnik zaczął żłopać olej(1l/4000km)
Co myślicie o 0W20 dla Toyotowskiego VVTi?

MichciuGT - 23-01-2015, 00:09

0W20 - moim zdaniem za mała lepkość, olej w toyotach jest dedykowany dla nich aby były bardziej eko, przez co pewnie mają do tego przystosowaną konstrukcje silnika

podczas wyboru oleju patrz na lepkość w danych temperaturach,
"Olej jak widzę musi być o podwyższonej lepkości HTHS więc A3/B4/B3"

apg2312 - 23-01-2015, 00:10

Wywal tego Castrola, i wlej jakiś porządny, pełny syntetyk.
RafalGDI - 28-01-2015, 11:30

Podpinam się pod temat.
Obecnie mam zalane auto 10w40 Valvoline. Przebieg (potwierdzony) 127tysięcy, auto z 2003r. Zastanawiam się czy nie zalać auta jakimś lepszym olejem (pełen syntetyk). Co o tym sądzicie? Dodam, że auto na 10w40 chodzi elegancko ale widze, że wielu z was ma przebiegi nawet dwa razy wyższe i jeździ na pełnym syntetyku.

apg2312 - 28-01-2015, 18:08

Jeśli silnik masz w dobrym stanie, to nie masz nad czym się zastanawiać :)
RafalGDI - 28-01-2015, 18:58

apg2312 napisał/a:
Jeśli silnik masz w dobrym stanie, to nie masz nad czym się zastanawiać :)

czyli mowisz, ze jak jest silnik w bdb stanie to śmialo bez konsekwencji mozna zmienic polsyntetyk na pelen syntetyk?:) w takim razie jakiej marki najlepiej?

Dudi84 - 28-01-2015, 19:13

Niedawno przeszedłem z półsyntetyka na pełen i niestety po 2000 km pojawił mi się wyciek z uszczelniacza wału. Wcześniej zero wycieków. Być może była to wina tego, że było zalane ciut ponad maksimum, ale czy to był powód to nigdy się nie dowiem. Jeśli jesteś pewien, ze wszystkie uszczelniacz masz dobre, również te od strony rozrządu(te szczęśliwie niedawno wymieniłem przy okazji rozrządu) to możesz zaryzykować. Ja pewnie zalałbym jakiś półsyntetyk z górnej półki. Mój przebieg to 210000km.
apg2312 - 28-01-2015, 19:22

Dudi84 napisał/a:
Niedawno przeszedłem z półsyntetyka na pełen i niestety po 2000 km pojawił mi się wyciek z uszczelniacz wału. Wcześniej zero wycieków. Być może była to wina tego, że było zalane ciut ponad maksimum, ale czy to był powód to nigdy się nie dowiemy.

Uszczelniacze się prędzej czy później zużyją. To tylko kwestia czasu/przebiegu. Zresztą, przy wymianie rozrządu zaleca się wymianę uszczelniaczy. Więc moim zdaniem to po prostu kwestia przypadku - ale naprawdę kłócił się o to nie będę :)

RafalGDI napisał/a:
apg2312 napisał/a:
Jeśli silnik masz w dobrym stanie, to nie masz nad czym się zastanawiać :)

czyli mowisz, ze jak jest silnik w bdb stanie to śmialo bez konsekwencji mozna zmienic polsyntetyk na pelen syntetyk?:) w takim razie jakiej marki najlepiej?

W naszych warunkach klimatycznych wystarczający jest 5W-40. Marka taka, jaką preferujesz lub uznajesz za dobrą :) W tym wątku masz opisane różne marki z zaletami i wadami, wystarczy poczytać.

Dudi84 - 28-01-2015, 19:28

No na szczęście te od strony rozrządu wymieniłem, ale ponieważ jeszcze skrzynia za mojej kadencji nie była zrzucana puścił ten od jej strony. Dlatego podkreśliłem, ze jeśli uszczelniacze były wymieniane to ok, ale jeśli nie to już jest ryzyko. Zgadzam się z tym ze uszczelniacz by i tak puścił, ale być może dopiero za 20k a tak to poleciał już teraz...
apg2312 - 28-01-2015, 19:40

Dudi84 napisał/a:
No na szczęście te od strony rozrządu wymieniłem, ale ponieważ jeszcze skrzynia za mojej kadencji nie była zrzucana puścił ten od jej strony. Dlatego podkreśliłem, ze jeśli uszczelniacze były wymieniane to ok, ale jeśli nie to już jest ryzyko. Zgadzam się z tym ze uszczelniacz by i tak puścił, ale być może dopiero za 20k a tak to poleciał już teraz...

Tego nigdy się nie dowiemy, ile wytrzymałby ten uszczelniacz gdybyś pozostał na półsyntetyku. Może tak jak piszesz po 20k, a może już po 500 km ?
No ale dość gdybania ;)
IMHO zastosowanie oleju syntetycznego teoretycznie może nieść jakieś ryzyko, ale zalety przeważają tutaj nad wadami :)

MichciuGT - 03-02-2015, 21:02

Sebkin napisał chyba na 102 stronie:

"Masz rację ale Fuchs wcale nie odbiega od Amsoila pod tym względem ;) jeżeli dobrze pamiętam to silnik z bezpośrednim wtryskiem powinien mieć olej z właściwościami low SAPS ponieważ sam podczas pracy wytwarza popioły, które zapychają kanaliki dlatego też jest bardzo ważne by nie przesadzać z interwałami."

z tego co wyczytałem to low SAPS jest dla środowiska i katalizatora dobre, a nie dla silnika
chodzi głównie o właściwość HTHS czyli tak jak jest w GDI jest wyższa temp. spalania

cytat:
"Motul X-Cess jest zwykłym hydrokrakiem, olejem *w technologii syntetycznej*. Do auta użytkowanego na torze lepiej nie oszczędzać tej stówki na wymianie i zalać coś, co jest prawdziwym syntetykiem (estry). Poza tym, lanie czegokolwiek o klasie ACEA C* (czyli olei eko/longlife przeznaczonych do diesli) to jest robienie dobrze środowisku, nie silnikowi. Najlepiej stosować oleje FullSaps o wysokim HTHS (>3.5)"

benton66 - 03-02-2015, 22:22

Skąd wziąłeś te 2 ostatnie cytaty? Czy aby dotyczą one silnika GDI?
MichciuGT - 04-02-2015, 15:55

jest jeden wniosek i jeden cytat, co prawda nie gdi, a TFSI, ale chodzi o temp. jaką osiąga olej z tego co rozumiem
źródło: http://www.spalacz.pl/zam...glife-w-20-tfsi

benton66 - 04-02-2015, 16:07

Tego Millersa jak w artukule zalałem do swego drugiego auta Meganki II w gazie i spisuje się nieźle, ale czy nada sie do GDI...
Znajomy zachwala bardzo olej Mobil Peak Life 5W50, cena jest świetna, ktoś może testował?

Kochan - 15-02-2015, 18:53

Panowie zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się czy dalej lać Mobila 10w40 czy może coś nowszego/lepszego ?
Licznik 230k

Jak to GDI, łyka olej.
Przejrzałem temat i mam mętlik bo jedni twierdza że 10w40 jest ok, inni że pełen syntetyk i tak w kółko.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group