To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sporty Motorowe - FORMUŁA 1 - sezon 2008

rafq - 23-06-2008, 00:59

Patrząc na wyścig przez pryzmat weekendowych problemów z ustawieniem bolidu jakie miał zespół BMW oraz niewielkiej różnicy między 3,4 a 5 miejscem można uznać że było nawet bardzo dobrze :)

A i sam wyścig był bardzo ciekawy, szacun dla kierowcy któremu udało się wyprowadzić bolid z ostrego driftu przy takiej prędkości :roll: tylko niestety nie skojarzyłem, kto tego dokonał.

Oczywiście zarozumiałość Hamiltona została dziś nieco poskromiona :twisted: , choć i tak niechętnie współpracował z Massą przy dublowaniu go. Kiedy przegrywa już się tak nie lansuje. :badgrin:

karolgt - 23-06-2008, 01:42

rafq napisał/a:
A i sam wyścig był bardzo ciekawy, szacun dla kierowcy któremu udało się wyprowadzić bolid z ostrego driftu przy takiej prędkości :roll: tylko niestety nie skojarzyłem, kto tego dokonał.


dokładnie, efektownie to wyglądało :)

siwek - 23-06-2008, 16:48

tak jak zaznaczył jeden z komentatorów, że inne Teamy przybliżyły sie osiągami do Ferrari a BMW odskoczyło, było to widać w tym wyścigu, na szczęście to nie wina Kubicy bo i tak świetnie jechał i więcej zrobić już nie mógł z tym bolidem na tym torze.
Ciekawe czy rzeczywiście nie bedzie chciał długo jezdzić w Formule 1?

Morfi - 25-06-2008, 10:58

W Lipcu BMW Sauber ma podac kto będzie jezdził w przyszłym sezonie.
Ja proponuje Alonso na miejsce Haidfelda :D

siwek - 25-06-2008, 12:06

Cytat:
Ja proponuje Alonso na miejsce Haidfelda


o ile nie zmienią przepisów i nie pozwolą montować tych urządzeń KERS bo wtedy może Alonso trafić do BMW ale na miejsce Kubicy :?

mkm - 25-06-2008, 22:07

siwek, dlaczego tak sadzisz. Z tego co wyczytalem to BMW lideruje w pracach nad tym systemem, wiec zaskoczeniem to dla nich nie bedzie...
Dla niewtajemniczonych:
System KERS:"Wszystkie zespoły prowadzą intensywne prace nad rozwojem systemu KERS, który umożliwi wykorzystanie odzyskanej energii do chwilowego podniesienia mocy samochodu." cytat z F1.

siwek - 25-06-2008, 22:22

mkm, tak jak było napisane w jdnym z wywiadów
przewage i lepsze osiągi ma ten bolid ktory jest lżejszy, dokładając jakieś urządzenia (waga kilka kg) trzeba cos odjąć więc pozostaje odchudzenie kierowcy a Kubica i tak juz chyba sporo schudł i wiecej może być dla niego niebezpieczne, albo jak powiedział Kubica że "Może zrobi się jeszcze niebezpieczniej, ponieważ niektóre komponenty będą lżejsze, więc bardziej kruche"

[ Dodano: 27-06-2008, 09:34 ]
ze strony http://www.kubica-robert....show_all&no=911


W kolejnym sezonie FIA szykuje nowy przepis: konieczność montowania w bolidzie systemu KERS. Urządzenie waży około 35 kilogramów, co oznacza, że właśnie o taką masę cięższy będzie bolid F1.

Samochody zrobią się znacznie cięższe, a już teraz w bolidzie BMW Sauber przewagę ma ten kierowca, który jest lżejszy. Dlatego musiałem schudnąć, a inżynierowie ciężko pracowali w warsztacie, aby odchudzić także mój samochód. Dzięki temu uzyskujemy dobre rezultaty, ale w przyszłym roku po dodaniu KERS - które ma ważyć 35 kilogramów będzie problem - mówi Robert Kubica.

W przypadku zainstalowania nowego urządzenia Polak wraz z bolidem będzie ważyć 605 kilogramów, a więc będzie tracił czas ze względu na wyższą masę.
Dodatkowe 10 kilogramów masy to w zależności od toru od 0,2 do 0,4 sekundy straty na każdym okrążeniu.

Przed rozpoczęciem obecnego sezonu Formuły 1 Kubica schudł aż siedem kilogramów. Obecnie przy 184 centymetrach wzrostu waży 66 kg.
Dzięki temu stał się szybszy na torze. Limit minimalnej wagi bolidu F1 z kierowcą wynosi 605 kilogramów. Gdy Polak schudł o 7 kg, jego auto dociążono, uzyskując przy tym optymalny balans.


Więc dla Kubicy nie wróży to nic dobrego...

mkm - 05-07-2008, 13:04

Piatkowe treningi:
Pierwszy:
1.Felipe Massa 1:19.575
2.Heikki Kovalainen 1:19.587 0.012
3.Lewis Hamilton 1:19.623 0.048

5.Robert Kubica 1:20.367 0.792

13.Nick Heidfeld 1:21.107 1.532

Drugi:
1.Heikki Kovalainen 1:19.989
2.Mark Webber 1:20.520 0.531
3.Lewis Hamilton 1:20.543 0.554

11.Robert Kubica 1:21.023 1.034

13.Nick Heidfeld 1:21.453 1.464

Sobotni trening:
1.Fernando Alonso 1:20.740
2.Mark Webber 1:20.988 0.248
3.Heikki Kovalainen 1:21.266 0.526

15.Nick Heidfeld 1:22.916 2.176

19.Robert Kubica 1:23.282 2.542

siwek - 05-07-2008, 21:57

no i niestety Kubica z 10 pozycji... jak zwykle bolid... :?
akbi - 05-07-2008, 23:52

siwek napisał/a:
no i niestety Kubica z 10 pozycji... jak zwykle bolid... :?

No cóż, trafiło tym razem na niego, w porównaniu do zeszłego sezuny, to w tym roku i tak miał wiele szczęścia póki co.
Nooo ... ale przynajmniej pooglądamy sobie Roberta wyprzedzającego :D

karolgt - 06-07-2008, 15:00

no i juz jest 3 :)

[ Dodano: 06-07-2008, 15:11 ]
no i koniec wyścigu dla Roberta ;/

Cezar - 06-07-2008, 16:13

szkoda, a byla szansa na wysokie miejsce

oby nastepnym razem bylo lepiej :wink:

akbi - 06-07-2008, 22:27

no to moje 3gr
1 - Gratulacje dla Hamiltona za naprawdę bardzo dobry wyścig
2 - Gratulacje dla Heidfielda za dwa wyśmienite manewry wyprzedzania ..2x2 :)
3 - Gratulacje dla szefa Hondy za niesamowitego nosa z tymi oponami deszczowymi dla swoich zawodników.

...szkoda mi Roberta, bo była szansa na odzyskanie prowadzenia w klasyfikacji generalnej ... no ale cóż ... właściwie to był jego dopiero pierwszy błąd w tym sezonie, gdzie całą czołówka ma ich po co najmniej kilka ...sam Masa zrobił tyle bączków dzisiaj, co Kubica nie zrobił w całej swojej karierze w F1.

siwek - 08-07-2008, 09:02

Co się stało na 40. okrążeniu, kiedy jechał pan za Kovalainenem?
Robert Kubica: 300 – 400 metrów przed zakrętem, jadąc na piątym biegu, nagle straciłem kontrolę nad samochodem, w środku prostej. Wcześniej wiele razy podłoga bolidu dobijała do asfaltu, no ale tym razem miałem większego pecha, bo nie udało mi się utrzymać na torze.

Pech, czy może jednak błąd?
Robert Kubica: Trudno to nazwać błędem. Gdybym wyleciał w zakręcie, można by spokojnie powiedzieć, że przeszarżowałem. Na prostej niewiele można poradzić na tak niespodziewane zachowanie samochodu, choć wcześniej parę razy udało mi się wyjść obronną ręką z takich sytuacji. Tym razem to był koniec.

Z czego wynika takie zachowanie samochodu?
Robert Kubica: Możliwe, że mieliśmy za nisko ustawiony bolid. Już w sobotę podłoga dobijała do nawierzchni, w takiej sytuacji opony po prostu tracą kontakt z nawierzchnią. Na mokrym torze, przy takiej ilości wody, to oczywiście znacznie pogarsza sytuację. Do tego wiatr był dzisiaj silniejszy i to także nie pomagało.


czyli to jednak nie błąd Kubicy a znowu mechanicy... Skoro dzień wcześniej były problemy ze zbyt niskim bolidem to jak można tego nie poprawic przed głównym wyścigiem?

mkm - 08-07-2008, 11:31

Nie ma co gdybac. Bylo minelo i oby sie nie powtorzylo. Patrzac na punkty w klasyfikacji generalnej emocje zapewnione.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group