To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 CVT

Maniek07 - 13-10-2010, 15:50

Ładnie, ładnie coraz bardziej mi się podoba:)

Ach żeby tak jeszcze diesel :) ale nie można mieć wszystkiego.

Zobaczymy jakie wyjdą wyliczenia kolegów. Dzisiaj sprawdzę jak to jest w mojej Cari. Porównamy różnice.

Pozdrawiam

olosoft - 13-10-2010, 15:56

Jak diesel to z klasycznym automatem a nie CVT. Przekładnie CVT są raczej dedykowane do relatywnie niedużej mocy i niewielkiego maksymalnego momentu obrotowego.
el_diablo - 13-10-2010, 22:39

Maniek07 napisał/a:
Witam
Przeczytałem cały wątek dotyczący CVT ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dotyczące elastyczności. Może ktoś powiedzieć jak zbiera się lacerek z tą skrzynią:
1. od 60 km/h do 100
2. od 80 do 120
Mniej więcej jakie czasy notujecie? Wystarczy zwykły pomiar stoperem, nie musi być super dokładny ale żeby pokazał rząd wielkości.
Przymierzam się do zakupu i planuję przesiadkę z manuala na automat.

Pozdrawiam


No więc tak... złapałem kilka czasów i wyszło mi, że:
60-100 w trybie manualnym (biegi II-III) - 5,5-6,0 s
60-100 w trybie automatycznym - ok. 6,5 s
80-120 w trybie manualnym (biegi III-IV) - 7-7,5 s
80-120 w trybie automatycznym - 8,5-9,0 s

Wiadomo, że precyzja pomiaru mocno umowna, ale ewidentnie w manualu jest odrobinę szybciej.

[ Dodano: 13-10-2010, 22:43 ]
Maniek07 napisał/a:
Wyczytałem że podczas jazdy na automacie nie ma problemu np z redukcją biegów za pomocą łopatek, jak to się sprawdza w praktyce? Czy redukcja biegu za pomocą łopatek zajmuje tyle samo czasu co w manualu? Jak szybko działa skrzynia?


Sprawdza się bardzo dobrze, redukcje są szybkie, myślę że nawet ciut szybsze niż da się zrobić w manualu.

macior - 14-10-2010, 06:54

Maniek07, redukcje łopatkami są zdecydowanie szybsze, a wbijanie w górę bez odjęcia gazu (cały czas ciągnie, bo biegi i sprzęgło są przecież wirtualne)
w trasie jeszcze lepiej niż w mieście, szczególnie na niemieckiej autostradzie z łatwością minimalnie przekracza 2 paki podane przez producenta
największy mankament to start od zera (obojętne auto czy łopatki), nie ma mowy o wyrywaniu z bloków startowych, co może być problemem przy włączaniu to gęstego potoku ruchu (jeśli nie ma do tego osobnego pasa ruchu)
przydałby się jakiś "asystent startu" :twisted: który podnisłby obroty do 3 tys. i "strzelił ze sprzęgła" (nie do zastosowania na śliskim ofkors)
olosoft napisał/a:
Przekładnie CVT są raczej dedykowane do relatywnie niedużej mocy i niewielkiego maksymalnego momentu obrotowego.
tak to było chyba dawniej, zresztą większość producentów i tak celuje w automaty dwusprzęgłowe w stylu dsg lub pdk

co do pomiarów elastyczności to od wczoraj miałem okazję próbować kilka razy 60-100 i z grubsza wyniki ok. 5-6s, więc mając powyżej podane przez el_diablo wyniki chyba odpuszczę zabawy ze stoperem

[ Dodano: 14-10-2010, 07:04 ]
el_diablo napisał/a:
60-100 w trybie manualnym (biegi II-III) - 5,5-6,0 s
60-100 w trybie automatycznym - ok. 6,5 s
80-120 w trybie manualnym (biegi III-IV) - 7-7,5 s
80-120 w trybie automatycznym - 8,5-9,0 s

różnica między auto a manual najprawdopodobniej z tego, że "łopatkując" szybciej uzyskujemy potrzebny w danej chwili poziom obrotów silnika

el_diablo - 14-10-2010, 07:29

macior napisał/a:
różnica między auto a manual najprawdopodobniej z tego, że "łopatkując" szybciej uzyskujemy potrzebny w danej chwili poziom obrotów silnika


Po pierwsze w trybie łopatkowym startujemy z obrotów powyżej 4 tys.
Po drugie w trybie automatycznym redukcja jest delikatniejsza - tak na oko trwa do sekundy.

Maniek07 - 14-10-2010, 09:59

Dzięki za czasy.

Coraz bardziej przekonuje się do tego, że lancerek ze skrzynią CVT wart jest grzechu :)
Nie dość, że wygoda bo automat to i osiągi nie są wcale takie złe. Powiedziałbym nawet, że bardzo zadowalające. Nie wspominając już o wyglądzie, który jest super.
Pozostaje tylko poczekać na jakąś promocję i łyknąć nowego lancerka.

Pamiętacie może jakie promocje były w tamtym roku podczas wyprzedaży rocznika? Nie wiem czy warto poczekać na wyprzedaż czy po prostu kupić w 2011 nowy model?

Pozdrawiam

el_diablo - 14-10-2010, 10:25

A tak z ciekawości - jakie czasy masz w dieslu?
olosoft - 14-10-2010, 10:36

Salony raczej nie trzymają wersji z CVT na stanie. Na te auta zwykle się długo czeka. Ja akurat miałem szczęście bo dokładnie taki model jak chciałem (poza kolorem) był w Polsce w ilości 1 sztuki tylko dlatego, że Japończycy byli z wizytacją w Mitsubishi i potrzebne było coś na wystawkę.

Proponuję odwiedzić salon już teraz żeby nie dowiedzieć się potem, że auto będzie np. w marcu. Poza promocją można też dogadać się na bardzo dobry rabat i parę dodatków.

el_diablo napisał/a:
Po pierwsze w trybie łopatkowym startujemy z obrotów powyżej 4 tys.
Po drugie w trybie automatycznym redukcja jest delikatniejsza - tak na oko trwa do sekundy.


Zmiana stopnia przełożenia w przekładni CVT czyli opartej na zasadzie działania wariatora jest płynna. Wymuszenie redukcji za pomocą łopatki powoduje jak najszybszą płynną zmianę stopnia przełożenia do zadanego i nijak nie przekłada się na zmianę biegu w klasycznych automatach. Cyferki na wyświetlaczu są tylko dla przyjaznego zobrazowania co się dzieje z autem, równie dobrze mógłby być tam wyświetlany stosunek przełożenia. Dodatkowo brak klasycznego sprzęgła (w Lancerze jest przemiennik momentu obrotowego - ang. torque converter) powoduje zamulenie przy ruszaniu i próbie gwałtownego przyspieszenia z niskich obrotów. Trzeba się przyzwyczaić i można z tym żyć w symbiozie.

Maniek07 - 14-10-2010, 10:52

Sprawdzałem kiedyś jaki mam czas w przedziale 60-100 wyszło 6,5s na trójce.
Na jutro sprawdzę i napiszę jakie mam czasy w carismie 1,9 did 102km w pozostałych przedziałach prędkości.

A jak wygląda awaryjność tej skrzyni?

el_diablo - 14-10-2010, 10:58

Chyba nikomu z tego forum jeszcze się nie zepsuła, ale przebiegi narazie nieduże.
macior - 14-10-2010, 11:33

Maniek07 napisał/a:
A jak wygląda awaryjność tej skrzyni?
mam podobny patent w Mic'rze i do 96000, czyli do chwili obecnej nie ma problemów (2x, po 45 i 90 tys wymieniłem płyn w skrzyni)
olosoft napisał/a:
Salony raczej nie trzymają wersji z CVT na stanie. Na te auta zwykle się długo czeka.

potwierdzam, jak do mojego chciałem jasną tapicerkę to powierzieli, że będzie za 3 miechy i zapewne bez promocji, więc w końcu wziąłem co było, czyli "jedyny.ostatni taki w kraju" w grudniu ur. i jeszcze kombinowałem, żeby po niego do Gdańska nie gonić (wyrwałem z Margo)

Maniek07 - 14-10-2010, 11:35

Robię ok 30 tys rocznie i mam dość już wajchowania. Może trochę spokojniej będę jeździł dzięki tej skrzyni :) Obawiam się tylko dużych kosztów paliwa, ale po okresie gwarancyjnym przerobię pewnie na gaz żeby zminimalizować koszty eksploatacji. Ważne żeby samochód był trwały i bezawaryjny tak jak to jest z obecną carismą, świetny samochód ale już swoje przejechał i czas wymienić na coś nowego. Mam nadzieję, że pierwszym nowym samochodem będzie właśnie misiek.
macior - 14-10-2010, 11:49

Maniek07 napisał/a:
Obawiam się tylko dużych kosztów paliwa,
eee, co tam, popatrz na wyniki "zautomatyzowanych" na motostacie itp.
a w przypadku miśka w dieslu potrzebowałbyć pewnie ze 150 tys. km żeby zrównoważyć koszty z benzyniakiem (ropsko nadal drożeje szybciej od benzynki)

el_diablo - 14-10-2010, 11:53

Maniek07 napisał/a:
Obawiam się tylko dużych kosztów paliwa


W mieście na krótkich odcinkach fakt pali sporo. Ale w trasie już przyzwoicie.

Maniek07 - 14-10-2010, 13:13

Jak się przeliczy różnicę w cenie benzyniaka w stosunku do diesla to nie jest tak źle z ekonomicznego punktu widzenia.

Nowy lancerek z silnikiem 1.8 diesel będzie kosztować co najmniej 80 tys.(inform) a wersja invite 85 tys. ceny benzyniaka 1.8 manula 62 tys a cvt 66 tys (invite) różnica pozostaje na paliwko i to sporo paliwka. U mnie przeważnie traski lecą tak 80% reszta miasto więc spalanie może być bardzo przyzwoite.
A jak wyjdzie, że w trasie spali ok 7-8L to i nie ma co przerabiać na gaz. Ale wiadomo, że na gazie oszczędności nie do przeceniania i w kieszeni więcej się zostaje. Ale zawsze jakiś wybór jest.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group