To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Tomashi - 21-08-2008, 13:49

siwek napisał/a:
poprostu musisz tylko ustawić drążek tak by pionowo stał i to cała sztuka ;)


Dokładnie - a pomoże Ci w tym np. playboy :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Sorki, taki humor dziś mam :P

dariolee - 22-08-2008, 21:10

Jakie 10 min wymiany ? Ja sie dzisiaj meczylem 3h 8) i jeszcze wymienilem tylko tulejki przy lewarku. Psikalem i spikalem wd40 na srube a ona w miejscu stala :/ az sie z nakretki kolo zrobilo. Jutro podjade do mechaniora moze cos na to poradzi, bo chcialem srube uciac ale nie mogelm znalezc takiej zeby ja zastapic pozniej. Wsteczny dalej nie wchodzi ale bedac w kanale zauwazylem ze wystarczy lekko palcem docisnac dzwignie przy skrzyni zeby wsteczny wskoczyl. :/ pol centymetra a jaka robi roznice :/ Jutro dalsza walka z tulejkami.
siwek - 22-08-2008, 21:18

he he czasami się trafi oporna nakrętka :D

trzebabyło dziś psikać i jutro z rana i pózniej odkręcić i już na pewno powinna puścić :wink:

dariolee - 22-08-2008, 22:21

Ale nie wiem o co chodzi z ta wajcha od zmiany biegow, tzn. z tym ze mozna ja zle ustawic. Jakbym nie ustawil i tak tylko w jednej pozycji da sie wszystko w kupe skrecic.

Bylem u znajomego mechaniora ucieli srube i wsadzili jakas swoja. Jeszcze przyspawali mi uchwyt trzymajacy rure wydechowa i skasowali 20zl :) A teraz biegi wchodza troche ciezej ale kazdy jest na swoim miejscu :)

Anonymous - 03-09-2008, 23:07

Powracam do nieśmiertelnego tematu z biegami w Carismie, chcę podzielić sie swoimi doswiadczeniami w tym temacie. Pierwszą wymiane tulejek miałem 2,5 roku temu. Wtedy robiłem to na warsztacie, gdyż jeszcze nie trafiłem na to forum. Ostatnio znowu zaczęły biegi szwankować, wstecznego to musiałem się nieźle naszukać :? . Wczoraj dzięki waszym poradom wymieniłem tulejki i to bez większych kłopotów, od razu inny samochód :D
Co mnie zaszokowało to cena jaką mi zaśpiewali za tulejki w serwisie Mitsubishi w Białymstoku, mam chyba rekord: 300 PLN!!!. W serwisie Volvo ten sam zestaw kosztował 93 PLN, a kupiłem w sklepie który sprowadza części do Volvo za 60 PLN :P .
Co mnie też zdziwiło to, że zestawy te różnią się trochę od siebie. W serwisie Volvo: 4 plastikowe grzybki, dwie metalowe tuleje, 4 oringi. Zestaw który kupiłem (szwedzki zamiennik prezentowany tu już na zdjęciach) zawierał dodatkowo dwie grube gumki (też potrzebne na łącze między lewarkiem a poprzecznym drążkiem) i dodatkowe plastikowe grzybki na trzeci punkt, nie zawierał naomiast metalowych tulej (dokupiłem w serwisie Volvo za 30 PLN, stare były trochę skorodowane).

mmechanik - 16-09-2008, 13:39

wymieniłem wszystkie tulejki i niby jest lepiej- tzn na drażku nie ma takich luzów jak były wcześniej i biegi wchodzą lepiej. Ale problem nadal pozostał :( czasami zdarza się, że nie moge wrzucić jedynki bo drązek się blokuje,a wystarczy że delikatnie podciagne blokade od wstecznego i wtedy wchodzi no i jeszcze to że 'gubi' wsteczny- po wrzuceniu załącza się jedynka.
sądze ze jest to kwestia regulacji, tylko że nie wiem dokładnie co trzeba wyregulować, które śruby popuścić, które dokręcić. widzialem wczesniejszy post że należy lekko skierować drązek w strone pasażera. dziś lekko przekręciłem ten plastik., który trzyma lewarek na luzie w prawo, skok lewarka w lewą strone( w kierunku 1 biegu) jest dłuższy, niby troche pomogło. jeżeli ktoś wie dokładniej jak to wyreglować t o niech da znać :D :D

Anonymous - 30-10-2008, 14:36

Witam, ja wlasnie zmienilem tulejki, zajelo mi to ok 20 min. Hmm tylko po zmianie tulejki zauwazylem ze przy zmianie z jedynki na dwojke delikatnie jakby zgrzytna.Sprzeglo??? Mam nadzieje ze nie? Poza tym o niebo lepiej biegi wchodzo
Anonymous - 30-10-2008, 15:17

maniak,
chyba obciera drążek o obudowę skrzyni
wsadz kogoś za kierownicę i powiedz mu zeby wrzucił "2" a Ty patrz pod skrzynia co sie dzieje

tylko nie odpalajcie fury w tym czasie :D

Anonymous - 30-10-2008, 17:14

To jednak byl lot. Jestem chyba przewrazliwiony na punkcie cari bo posmigalem troche i wszystko jest ok
mitring - 31-10-2008, 19:51

Ja miałem problem z jedynką i wstecznym. Zakupiłem na allegro komplet tulejek VOLVO a co się okazało :D mój mechanik (któremu tylko ufam ;) - pozdrawiam :D ) wyregulował mi i kaseta z biegami śmiga aż miło oby tak dalej ;) zestaw został nierozpakowany :P

pozdrawiam

pawel-krol - 02-11-2008, 23:48

witam
a jak biegi wchodzą dosyć ciężkawo(żonka narzeka)ale w miare precyzyjnie(tylko czasami zamiast 5 wchodzi 3) to wymiana tych tulejek coś pomoże?

Anonymous - 03-11-2008, 06:25

Pawel ja niedawno wymienilem tulejki i biegi same teraz wchodza, wymiana tulejek zlikwiduje twoj problem tylko jak sie nie myle to musisz wymienic te pod lewarkiem.A jak sie myle to koledzy mnie napewno poprawio
Matejko - 03-11-2008, 07:30

poprawią
tulejki wymieniamy w komplecie przod i tyl :!:

pawel-krol - 04-11-2008, 11:34

gdzie mizna kupić częsci albo ewentualnie dokonac wymiany.Że w volvo juz sie doczytalem ale może jest jakiś polecany warsztat w stolicy?
siwek - 04-11-2008, 17:54

polecane warsztaty masz w tym temacie

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1501



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group