To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Manualna skrzynia biegów szumi łożysko

komarsnk - 02-12-2012, 23:42

bakus_44 napisał/a:
Teraz czeka mnie jeszcze wymiana rozrzadu i nie wiem czy wymienic tez uszczelniacze czy nie?

Nie zrób tego błędu co ja - wymień :)
Teraz mam pięknie zakonserwowaną lewą stronę silnika z miską włącznie :/

bakus_44 - 03-12-2012, 12:24

komarsnk napisał/a:
bakus_44 napisał/a:
Teraz czeka mnie jeszcze wymiana rozrzadu i nie wiem czy wymienic tez uszczelniacze czy nie?

Nie zrób tego błędu co ja - wymień :)
Teraz mam pięknie zakonserwowaną lewą stronę silnika z miską włącznie :/


Mechanik, który bedzie mi to robil twierdzi, ze poki nie cieknie nie ma sensu tego wymieniac. Takie fabrycznie zalozone uszczelniacze sa ponoc lepiej spasowane i nawet nie wymieniane przy tym przebiegu powinny przetrwac dluzej, niz wsadzone nowe, nawet oryginalne.

major - 03-12-2012, 12:29

Jaki gwint (lewy, prawy) przy nakrętce półosi przy piaście :?:
Da się wyciągnąć półoś ze skrzyni nie ruszając tej nakrętki :?:

komarsnk - 03-12-2012, 12:43

bakus_44 napisał/a:
komarsnk napisał/a:
bakus_44 napisał/a:
Teraz czeka mnie jeszcze wymiana rozrzadu i nie wiem czy wymienic tez uszczelniacze czy nie?

Nie zrób tego błędu co ja - wymień :)
Teraz mam pięknie zakonserwowaną lewą stronę silnika z miską włącznie :/


Mechanik, który bedzie mi to robil twierdzi, ze poki nie cieknie nie ma sensu tego wymieniac. Takie fabrycznie zalozone uszczelniacze sa ponoc lepiej spasowane i nawet nie wymieniane przy tym przebiegu powinny przetrwac dluzej, niz wsadzone nowe, nawet oryginalne.

Tak tak - ja też miałem sucho :)
Ale już nie mam :p
I co? Rozpinać rozrząd? Nie - dolewam olej i nie jest mi z tym najlepiej :)

Hugo - 03-12-2012, 15:34

major napisał/a:
Jaki gwint (lewy, prawy) przy nakrętce półosi przy piaście
Normalny, prawy, po obu stronach, czyli odkręcasz w lewo :wink:
m6riano - 03-12-2012, 19:40

Cytat:
Da się wyciągnąć półoś ze skrzyni nie ruszając tej nakrętki :?:

jak rozepniesz prosty oraz zwrotnice na górze oraz zlejesz olej ze skrzyni to spoko..

major - 03-12-2012, 20:44

Hugo napisał/a:
Normalny, prawy, po obu stronach, czyli odkręcasz w lewo

Dzięki :)
Walczyłem trochę dziś z tą nakrętką ale jak na razie 1:0 dla niej :|

m6riano napisał/a:
jak rozepniesz prosty oraz zwrotnice na górze


Ok to w takim razie jutro sprawdzę ten sposób. Ale znając życie będą problemy z rozpięciem zawieszenia :evil:

Hugo - 03-12-2012, 21:49

major napisał/a:
Walczyłem trochę dziś z tą nakrętką ale jak na razie 1:0 dla niej
Jak dawno nie odkręcana to zrozumiałe. Trochę WD-40, dobra nasadka 32 mm, dobra przedłużka, rurka min. 50 cm, hamulec w podłogę i puści :wink:
m6riano - 04-12-2012, 18:11

major, najlepiej zapytaj nabassu bo wymieniał mi półośke w sobote..ja tylko podpatrywałem..;-)
major - 04-12-2012, 21:57

Dobra sprawa półosi rozwiązana:) Nakrętka poszła :D jednak nie dało się wybić półosi z piasty :(

Zrobiłem to tak że rozpiąłem dolny prosty i sworzeń górny i udało się wysunąć półoś ze skrzyni.
Dzięki Panowie za podpowiedzi :)

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie nie wiem jak odkręcić śrubę przy łapie tylnej poduszki(przykręcona do skrzyni). Jest tam mega mało miejsca :evil:

Macie jakiś patent na to albo specjalny klucz :?:

Hugo - 04-12-2012, 22:50

major napisał/a:
nie dało się wybić półosi z piasty
A to już standard w EA.
Michal4133 - 12-12-2012, 20:31

Witam, będę się przymierzał do wymiany łożysk w skrzyni, ponieważ gruchocze mi najbardziej słyszalne jest jadąc na pierwszym biegu, po wciśnięciu sprzęgła cisza, tylko proszę kogoś kto już to sam wymieniał żeby potwierdził mi dokładnie które to dokładnie łożyska trzeba wymienić



jeśli dobrze pamiętam to do wymiany jest łożysko "22008" i łożysko "22008W" plus do wymiany będzie podkładka pod łożysko oznaczona numerem 42 - Front bearing retainer?

Planuje to zrobić jeszcze przed nowym rokiem wiec wskazówki mile widziane.
Czym sklejaliście później skrzynie? silikonem na wysokie temperatury wystarczy? taki jak pod uszczelki dekla?

major - 12-12-2012, 21:51

22008, 22008W- obowiązkowo
22409, 22409W- zależnie od stanu(lepiej wymienić dla spokoju)

Ponadto skontrolować czy łożyska mechanizmu różnicowego(stożkowe) nie mają wżerów
element 42- podkowa wystarczy ją splanować nie trzeba wymieniać.
Dodatkowo do wymiany uszczelniacz wałka sprzęgłowego i 2 uszczelniacze półosi.

Co do silikonu to myślę że wysokotemperaturowy będzie ok ale nie wiem tego na 100%

Ja swoją skrzynie już rozebrałem ale z braku czasu składanie będzie dopiero w przyszłym tyg :)

Michal4133 - 12-12-2012, 22:28

Dzięki major jakieś problemy przy rozbieraniu tych wszystkich wałków, zwracać na coś uwagę? Trochę kurcze mnie zdziwiło że mi te łożyska w skrzyni padły ponieważ samochód ma przejechane tylko 60tyś mil :/ no ale w umie rocznik 2000
Owczar - 12-12-2012, 22:38

Michal4133 napisał/a:
że mi te łożyska w skrzyni padły ponieważ samochód ma przejechane tylko 60tyś mil :/ no ale w umie rocznik 2000


Rocznik nie ma znaczenia. Padają między 220-250kkm. 60tys mil pewnie ma tylko na liczniku....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group