To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jakie paliwo lejecie do swojego lancera ?

gzesiolek - 10-04-2011, 21:43

RalfPi, zlituj sie nad tym silnikiem i pozwol MIVECowi popracowac bo jak widze wg Twojego opisu to u Ciebie jeszcze zmiany faz nie bylo ;)

krzychu, patrzac na moc z cm3 to 1,8 jest dosc wysilonym silnikiem, przynajmniej w stosunku do Twojego...
Nawet w moje kosiarce jest mniej konikow z cm3 ;)

Co do paliwa wg mnie 95/98/Racing Orlen/Shell itd. to jeden pieron dla 1,5...
wazniejsza jest jakosc paliwa na danej stacji... :roll:

RalfPi - 10-04-2011, 21:53

Powiem szczerze, że zdarza się przekraczać i 5 krpm, ale to już na rozgrzanym silniku..
Parę razy było i powyżej 6, ale to w awaryjnych sytuacjach.. Więc zdarza się, że MIVEC popracuje jak należy..
Nie jestem jakimś bogaczem, żeby co dwa, trzy lata kupować nowy samochód i mam nadzieję, że ten pojeździ co najmniej 10 dla mnie, a kolejne 5 dla obecnej Narzeczonej:)
Co do żywotności silnika, to z wysokimi obrotami to się trochę nie zgodzę.. Przy wyższych obrotach rośnie dynamika, a co za tym idzie naprężenia powstające na wale, tłokach i całej reszcie napędu.. Więc myślę, że skraca to żywotność silnika..
Faktycznie.. może pytanie brzmi czy komuś zależy żeby silnik przejeździł >300'000 km:)
Mi zależy:)

Ja tam leję zawsze 95 bo jest tańsza, a 98 od czasu do czasu- ale specjalnych pomiarów nie robiłem.
Co do mocy.. Wydaje mi się, że im więcej oktanów tym paliwo po prostu lepiej się spala, czyli daje z jednostki objętości więcej mocy(bo więcej się go spala, a mniej "ucieka")... Ale nie jestem w tym temacie biegły.. Może się wypowie jakiś inż. mechanik w temacie?

Pozdrawiam i udanego tygodnia Wszystkim życzę.

krzychu - 10-04-2011, 21:54

gzesiolek napisał/a:

krzychu, patrzac na moc z cm3 to 1,8 jest dosc wysilonym silnikiem, przynajmniej w stosunku do Twojego...


Eeeee tam tylko trochę. Ma co prawda 0,2l mniej. Mocą ani momentem nie szpanuje bo 4G63 przed ekologami miał 150KM. Nm tyle samo ma teraz, a i tak dużo lepszy dół.

[ Dodano: 10-04-2011, 21:58 ]
RalfPi napisał/a:
Może się wypowie jakiś inż. mechanik w temacie?



Co prawda z wydziału budowy maszyn, ale nie po mechanice... Nie trzeba być inż. żeby dowiedzieć się że dodatki które podwyższają liczbę oktanową są mniej kaloryczne. Czyli dostajesz benzynę która gorzej się spala (potrzeba jej więcej), ale za to później ulegnie samozapłonowi (niepożądane w benzynie) co jest ważne w silnikach z dużą kompresją albo turbiną/kompresorem.

Czasem paliwa premium pomimo że są 98-99 to i tak są lepsze bo mają lepszą kontrole jakości a dodatki są droższe i nie obniżają kaloryczności... Zwykła 98 z Auchana czy Tesco nie da dobrego rezultatu.

gzesiolek - 10-04-2011, 22:33

RalfPi, nie wiem jak to bedzie w Mitsu, ale w Hondzie mialem 1,4 90KM, nigdy oszczedzany nie byl... jak trzeba bylo to redukcja i obroty do 6k...
po 260k km nie stwierdzono zadnych niepokojacych objawow... regualrnie byl serwisowany co do oleju, chlodzenia i regulacji i jak to sie mowi cala Honda ktora ma juz 15latek sie rozpadnie, ale silnik nadal bedzie sie krecil pod czerwone...
co do zas teorii to niby wyzsze obroty to wiecej sie dzieje i wytrzymalosc zmeczeniowa kiedys da znac... ale z drugiej strony przy wyzszym biegu ,masz mniej bezposrednie przelozenie, a co za tym idzie przy tej samej predkosci sily dzialajace na poszczegolne elementy sa wyzsze niz przy wysokich obrotach... zwlaszcza przy rozpedzaniu sie czy jedzie pod gorke... (najlatwiej zaobserwowac na rowerze...)
co bardziej skroci zywotnosc? nie mam pojecia wg mnie to drugie... jesli oczywiscie nie zatrzesz czy wykonczysz termicznie silnika przy wysokich obrotach...

RalfPi - 10-04-2011, 22:50

Dzięki Chłopaki za opinie w sprawie oktanów i wysokich obrotów!
Analogia z rowerem do mnie przemówiła.
Chyba Narzeczone nie będzie zadowolona z kręcenia do 5 , 6 krpm.. A może będzie:)
Mam jeszcze jedno pytanie.. A czy kręcenie do 5 k.. po przejechaniu powiedzmy 5 km w 10 min, będzie szkodliwe? Chodzi mi o doświadczenie z innych samochodów, np. Honda 1.4 90KM:)
Wiem, że pytania mogą wydawać się głupie.. Ale chyba Forum właśnie od tego jest, by wymieniać się tą praktyczną wiedzą.. i teoretyczną też!

PS Zawsze jak zadaje takie pytania Ojcu to mnie zbywa:) albo mówi, żebym się nie ścigał:):)

krzychu - 10-04-2011, 22:52

RalfPi napisał/a:
Chyba Narzeczone


Jak to robisz że masz kilka? Jakoś lepiej tak jest zadowolony? :twisted:

RalfPi napisał/a:

Mam jeszcze jedno pytanie.. A czy kręcenie do 5 k.. po przejechaniu powiedzmy 5 km w 10 min, będzie szkodliwe?


Znaczy chodzi Ci od startu zimnego? W lecie bez problemu, w zimie raczej też ważne żebyś miał temperaturę na zegarze w pozycji roboczej.

RalfPi - 10-04-2011, 22:59

godz. 23 + pół dnia w ogródku..
Zmęczenie robi swoje:)

A Narzeczona jest tylko jedna:)!

Dzięki za rady.

waldinio - 10-04-2011, 23:18

RalfPI, jak zaczniesz jeździc >4k obrotów to zobaczysz jaką frajdę Ci to sprawi :) często robię tak, jade na 3,5k na dwójce, po chwili but w podłoge i rura :) Fajnie :D - tak to mozna określic :P

edit:
hmm, słowo które użyłem od dawien dawna nie jest określane jako wylgaryzm :P

RalfPi - 11-04-2011, 08:24

Wiem, wiem Waldinio..
Też mi się czasami włącza tryb: "Paweł Dytko":)

mkm - 12-04-2011, 03:45

Mam prośbę, abyście skupili się na paliwach (jak do tej pory), a ceny wklejali tu:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

komar80 - 15-02-2013, 23:01

Niechcący trafiłem na ten temat wertując forum.

Niektórzy się burzą że te same cysterny dostarczają paliwo do różnych stacji, do tego z tej samej rafinerii i wnioskują po tym że nie ma różnicy miedzy paliwami.

Jakiś czas temu trafiłem na temat o paliwach na angielskim forum i była tam wypowiedź kierowcy cysterny.
Prawie cały Londyn zaopatruje sie w paliwo w terminalu petrochemicznym w West Thurrock.
Kierowca przychodzi do pracy, dostaje zlecenie i razem z papierami dostaje karte elektorniczna na ktorej zapisane są informacje o składzie paliwa. Nastepnie jedzie załadować cysterne, daje karte gostkowi z rozlewni i komputer automatycznie dozuje dodatki i wypełniacze w czasie tankowania cysterny. Żaden z nich nie wie co zostalo zatankowane dokładnie.
Łatwo mozna wywnioskowac że markaty kupuja paliwo tanio bo zamawiaja inne "dodatki", ale to nie oznacza że kilka godzin później ta sama cysterna nie moze zawieźć lepszego paliwa na inną stacje. Zresztą w UK cysterny jednych firm czesto dostaczaja paliwa do konkurencji, dzieki czemu firmy oszczedzają na dostawach paliw w rejonach gdzie siec stacji jest slabo rozwinięta.

krzycho81 - 16-02-2013, 17:33

Kilkukrotnie zatankowałem paliwa z klasy premium i w sumie nie zauważyłem żadnej różnicy. Tankuje teraz 95. Miałem nieprzyjemną sytuację z tankowaniem na Orlenie i Shellu. Jeżdżę na 95 Statoila. Ostatnio zrobiłem test z zatankowaniem 95 do odbicia na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze. Wyszła bardzo przyzwoita średnia 8.8l Chyba, że walnąłem gafę w tankowaniu lub obliczeniach.
April77 - 16-02-2013, 18:06

Ja od roku (przeszło 2500 litrów) jeżdżę na Vervie 98 z Orlenu. Zero problemów. Silnik chodzi cicho, zawsze pali od pierwszego przekręcenia kluczyka. Przetestowałem wszystkie możliwe paliwa i zostałem na tym. Różnic w spalaniu czy osiągach nie zauważam jedynie silnik chodzi ciszej i tak "jakoś" delikatniej. Cena przy różnych rabatach i promocjach wychodzi tylko kilka groszy drożej niż standardowe paliwo (kupony w gazetkach czy inne promocje- rabaty 15-20 groszy na litrze). Mam kartę klubu verva (dodatkowe punkty plus dodatki) i po roku wiozłem z nich paliwa za 240 zł. Podsumowując wyszedłem na zero. PLUS WIELKI BONUS - przejażdżka subaru sti, lancerem evo, ferrari f430, ktm diablo (wygrane w konkursie VERVY)

Jak ktoś się zna na paliwach (zawodowo się tym zajmuje) niech pisze - z chęcią dowiem się czegoś więcej niż tylko "marketingowe bzdety" które można przeczytać na stacjach czy w internecie.

tyku - 16-02-2013, 19:54

Tankuję zawsze na STATOIL.

Benzyna : STATOIL EuroSuper 95
Dodatki : Millers PETROL POWER EcoMax.

Lancerek śmiga jak rakieta, a nie jak jakiś peugeot :wink: jak to pisał nasz kolega sympatyczny "mjsystem" :D

Pawcho - 16-02-2013, 21:05

a ja od długiego czasu tankuję "marketową" 95 i wszystko póki co gra idealnie :) Zresztą przy moim stylu jazdy-ciężka noga to przy tankowaniu 98 poszedłbym z torbami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group