To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI

Bonifacy93 - 20-11-2017, 13:23

mechanicy terminow nie maja na wymiane u mnie eh,a moge dolewke zrobic jakiegos z tych co ma najwiecej glosow ? czy cos sie stanie i jaki to ma byc,półsyntetyk ?
karcio246 - 15-06-2018, 16:38
Temat postu: Olej
Witam, mam pytanie czy jeżeli przejechałem 8 tyś km i nie ubyło mi ani trochę oleju czy to jest dobra oznaka czy jednak powinienem zacząć się martwić? Przebieg samochodu 99 tyś km.
Bizi78 - 15-06-2018, 17:28

Powinieneś się cieszyć :) .
tom.f - 15-06-2018, 20:26

Dziwna sprawa,przewaznie ubywa :D :D :D
plecho1 - 15-06-2018, 22:43

A o jaki silnik chodzi? Może wtryski przeciekają i uzupełniają stan :)
karcio246 - 16-06-2018, 23:17

Silnik 1.8 GDI :) mam go rok nie był jeszcze u mechanika i boję się z nim jechać :D tzn przy zakupie znajomy mechanik go oglądał i mówił że niby wszystko ok. Mam już to rok samdochód nie był jeszcze nigdy w warsztacie na przeglądach i zostały tylko wymienione filtry, oleje i płyny. Poza tym nie zmieniło się w nim nic i nie wiem czy to nie był duży błąd. Żeby się nie okazało że za naprawę muszę dać 2x tyle co samochód :(
apg2312 - 17-06-2018, 00:20

Ale nie rozumiem, o co Ci chodzi. Że nie ubywa oleju ? Tylko się ciesz.
Gorzej by było, gdyby oleju ubywało w szybkim tempie.
Tak na marginesie - u mnie tez nie ubywa oleju, i nie robię z tego jakiejś afery ;)
Lej jakiś porządny pełny syntetyk, co najwyżej zmniejsz limit km pomiędzy wymianą do 10 tyś km, i nie martw się na zapas.
karcio246 napisał/a:
Poza tym nie zmieniło się w nim nic i nie wiem czy to nie był duży błąd

A co jeszcze chcesz zmieniać ?
To znaczy owszem, wymienić można wszystko po kolei, tylko pytanie po co ?

Juiceman - 22-06-2018, 10:24

Do GDI polecam Olej Motorex PROFILE GDI 10W/30 :)
adrian98 - 15-12-2018, 19:39
Temat postu: (Carisma 1.8 GDI) Jaki wlać olej ?
Witam forumowiczów, jestem tutaj nowy. Mam dosyć specyficzną sytuację, na którą pomimo przeczytania wielu tutaj tematów dotyczących olei, nie mogę znaleźć. Otrzymałem, uznajmy w "prezencie" Carisme z 98r z silnikiem 1.8 GDI, będe przy nim robił kilka napraw. Niestety, trudno mi określić, jak powinien zostać zalany olej, od 2006r, kiedy to samochod byl jeszcze w niemczech, w tamtejszym serwisie został zalany olej Motula 10W-40, olej był wymieniany rowno co poltora roku, i zawsze było lane wlasnie 10w-40 od motula. Auto ma teraz 155k przebiegu, idzie czas wymiany oleju. Czytałem że ten olej właśnie najlepszym rozwiązaniem nie jest, z silnika nic nie cieknie, oleju ubywa praktycznie nic. Proszę doradźcie mi, co w takim momencie zrobić, będe ściał pokrywe zaworów ponieważ będe chciał wymienić uszczelke pod pokrywą, mam sprawdzić wtedy jak wygląda sytuacja, czy silnik ma duży nagar albo czy jest bardzo brudny i wtedy podjąc decyzję odnośnie oleju ? Będe chciał sprawdzić także kompresję na cylindrach, wziąc pod uwagę wartości z cylindrów, wybierając olej ? Samochód będzie mi służył bardzo długo, dlatego chcę się zająć takimi sprawami. Z góry dziękuje.
Bizi78 - 15-12-2018, 19:50

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554&postdays=0&postorder=asc&start=0
adrian98 - 15-12-2018, 23:38

Czytałem ten temat, zresztą zaznaczyłem na początku że pomimo przeczytania wielu tematów tutaj nadal nie potrafię znaleźć odpowiedzi na to pytanie dlatego postanowiłem założyć temat i opisać swoją indywidualną sytuacje.
plecho1 - 16-12-2018, 07:55

Temat nie jest zamknięty więc zawsze mogłeś się dopisać. Mi osobiście z obecnie dostępnych najbardziej pasuje 0w40.
adrian98 - 16-12-2018, 13:24

Okej rozumiem, przepraszam za zamieszanie związane z tym. Odnośnie samego oleju, od ASO mitsubishi otrzymałem odpowiedź, że lepiej nie kombinować i lać dalej 10W-40, w Tarnobrzegu dwa mechaniki mi powiedziały że nie widzą przeciwwskazań abym przeszedł na syntetyk i wlał Liqui Moly, natomiast kolejny powiedział że wlanie oleju o jakichkolwiek innych parametrach może doprowadzić do problemu z panewkami albo samymi tłokami. Jestem totalnie w kropce, z każdej strony słyszę co innego, każdy mówi co innego.
apg2312 - 16-12-2018, 14:05

adrian98-
Wlej porządny syntetyk (polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, sam go zresztą używam) i nie przejmuj się bredzeniem pożal się Boże "mechanikóff", który swoją wiedzę samochodową zakończyli na Warszawie czy Syrence ;)
adrian98 napisał/a:
od ASO mitsubishi otrzymałem odpowiedź, że lepiej nie kombinować i lać dalej 10W-40

Ja bym się zapytał, dlaczego ? I odpowiedź proszę na piśmie.
adrian98 napisał/a:
kolejny powiedział że wlanie oleju o jakichkolwiek innych parametrach może doprowadzić do problemu z panewkami albo samymi tłokami

Owszem. Oraz z hamulcami, światłami, bieżnikiem w oponach i blacharką :P
Fajny debil, dawno takich bredni nie czytałem. Obśmiałem się jak norka, aż monitor poplułem :D

adrian98 - 17-12-2018, 16:03

Cytując emaila od ASO z Rzeszowa "Proszę pozostać przy oleju 10w-40 półsyntetycznym. Zastosowanie oleju syntetycznego np. OW- lub 5W-, może niekorzystnie wpłynąć na uszczelnienia silnika oraz na zużycie oleju.
Pozdrawiam

Wiesław Mieszkowicz "



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group