To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO

Owczar - 19-10-2013, 00:20

Ma swój interfejs. Przejrzyj temat wstecz. Było o tym pisane.
Owczar - 20-10-2013, 00:06

Po sporej dawce niecenzuralnych słów udało się zamontować piec na parkingu pod blokiem. Jak zwykle nie obyło się bez komplikacji ale siedzi na swoim miejscu.

Przy okazji czy ktoś spotkał się z thermo top w pozycji poziomej z pompką wody od dołu?? Niestety z braku odpowiedniej blachy musiałem tak zamocować. Z plusów jest to, że węże nie są poskręcane i są dużo krótsze niż w manualu od webasto do galanta. Nie widzę za bardzo przeciwskazań do tego typu montażu, ale może jest coś czego nie wiem...

pplmr012 - 20-10-2013, 22:03

Nie wolno montować pieca pompą do dołu!!!
Przecież miejsca nie brakuje skąd ten niedorzeczny pomysł?

cichy86, piszesz coś o braku grzania, jeżeli jesteś absolutnie pewien że pompa pracuje to znaczy że pękł albo uszkodził się jej wirnik i płynu nie tłoczy tylko hałasuje. Zaciśnij przewody na wejściu do pompy i na wyjściu z pieca i odkręć dół pompki sprawdzisz co i jak.

Owczar - 20-10-2013, 22:52

Można, doczytałem w manualu :) to montaż w pozycji poziomej na boku od strony pompy. Miejsca jest dużo, ale ta pozycja jest najlepsza, przewody krótkie i nie zakręcają.
nerus - 21-10-2013, 12:25

a ja mam takie krótkie pytanko :P
jest sens pchać się w zestaw "webasto" firmy Eberspacher model b5w :?:

Owczar - 21-10-2013, 12:31

To jest to samo co BBW46 firmy webasto. Nie polecam. Właśnie zamieniałem na TTC.

Kupiłem okazyjnie dwa piece do diesla i do PB. W dieslu zamontowane wyżej z dala od wody z jezdni działało bardzo dobrze, aczkolwiek zdarzały się czkawki i każda diagnostyka kończyła się na sprawdzeniu połowy podzespołów.

Kiedy zamontowałem benzynowe pod podłużnicą to niestety było słabo. Budowa modułowa, bardzo dużo kabli, a jak dużo kabli to dużo połączeń i większe prawdopodobieństwo niestyku. Inna sprawa, że to są bardzo stare konstrukcje, z lat 80tych. Moje piece były nieużywane więc warto było się pobawić.

Dodatkowo jeszcze połączenia przy piecu nie mają praktycznie żadnych zabezpieczeń przed wodą poza symboliczną obudową, która nawet nie przylega dobrze do pieca.

No i części do tego nie ma...

nerus - 21-10-2013, 12:51

Owczar napisał/a:
No i części do tego nie ma

no właśnie z tym się zastanawiałem :roll:

zastanawiałem się na eberspacher jedynie przez kuszącą cenę :P

artufcb - 21-10-2013, 13:04

witajcie, od kupna Galanta, tj. 2 miesiące, mam zamiar postawić garaż. Już coraz więcej przygotowań czynię ku temu, no ale dziś zainteresowałem się webasto i mam teraz dylemat. Garaż czy webasto? Garaż kosztowałby mnie ~1500zł i swoje zadanie spełniałby tylko przy domu. Webasto, na allegro widzę dedykowane do Galanta, ale chyba nie kompletne za 300-400zł, więc ostatecznie wyjdzie 2x taniej, ale o tym zaraz. Garaż dodatkowo chronił by auto od gradu, deszczu, śniegu, słońca itd itd, no ale podczas mrozów nie nagrzeje, albo inaczej, nie utrzyma temperatury na tyle, na ile pozwoli webasto, prawda?
Co do webasto. Czy sam dałbym radę zamontować to u siebie? Jeśli nie, to ile mniej więcej kosztowałaby taka przyjemność w warsztacie, gdzie takie rzeczy robią?
Wspomniane wyżej webasta do galanta, to:
http://allegro.pl/webasto...3571363120.html

http://allegro.pl/mitsubi...3573314123.html

jeszcze sprzedawców o nic nie pytałem, ale raczej nie są one kompletne i wiem, że nie koniecznie trzeba kupować z tego modelu.
Czy są uniwersalne? Jeśli nie, to z jakiego samochodu najlepiej podpasują? Wyczytałem, że optymalna moc do 4,5-5kW. Jak z awaryjnością takiego czegoś, jak z bezpieczeństwem, czy nie grozi jakiś samozapłon, pożar itd?
Co byście zrobili na moim miejscu, garaż czy webasto?
Teraz bardziej skłaniam się ku webasto, bo jest bardziej uniwersalne i wszędzie mogę tego użyć. Czy garaż naprawdę tak chroni auto przed warunkami atmosferycznymi, że jest to gra warta świeczki? Tysiące ludzi mieszka w miastach i trzyma samochody pod gołym niebem, tak samo jak i ja teraz i jest ok. Proszę o pomoc i jakieś, rady, wskazówki, pozdrawiam.

nerus - 21-10-2013, 13:26

artufcb napisał/a:
Co byście zrobili na moim miejscu, garaż czy webasto

to i to jest dobrą sprawą..garaż wiadomo przydatny jak się coś chce porobić przy swoim autku :wink:
ja osobiście mam garaż,ale nie garażuje w nim żadnym samochodem,nawet jak stał dłużej nie używany to pod chmurką...w garażu stoi tylko jak coś przy nim robię..

montaż webasto rozważam,bo to jednak dużo większy komfort przy użytkowaniu autka :wink:

Owczar - 21-10-2013, 14:00

artufcb napisał/a:
ale chyba nie kompletne za 300-400zł, więc ostatecznie wyjdzie 2x taniej


No niestety nie jest to aż tak tania zabawa...

artufcb napisał/a:
Co do webasto. Czy sam dałbym radę zamontować to u siebie? Jeśli nie, to ile mniej więcej kosztowałaby taka przyjemność w warsztacie, gdzie takie rzeczy robią?


To zależy jak dobrze znasz się na mechanice, bo nie jest to zadanie trywialne i potrzebna jest też troch więcej niż podstawowa wiedza z elektryki.

artufcb napisał/a:
Wspomniane wyżej webasta do galanta, to:
http://allegro.pl/webasto...3571363120.html


To jest BW50- nie polecam - konstrukcja już nie wspierana, awaryjna elektronika

Cytat:
http://allegro.pl/mitsubi...3573314123.html


To jeszcze starszy piec, nie montowany fabrycznie w galancie, chyba że w starych modelach.

artufcb napisał/a:
Czy są uniwersalne? Jeśli nie, to z jakiego samochodu najlepiej podpasują?


Każde analogowe webasto jest uniwersalne, ale często trzeba coś dopasować lub dorobić mocowanie.

Moc ok 5KW jest optymalna.

artufcb napisał/a:
Jak z awaryjnością takiego czegoś, jak z bezpieczeństwem, czy nie grozi jakiś samozapłon, pożar itd?


Urządzenia są w miarę bezawaryjne, ale ciężko o sprawne na rynku bo to urządzenie jak każde inne wymaga serwisu- regularnego. W zależności od warunków i intesywności użytkowania trzeba je czyścić i sprawdzać stan elektryki i podzespołów.
Jeśli wszystko jest założone jak należy to jest to urządzenie bezpieczne.

artufcb napisał/a:
Co byście zrobili na moim miejscu, garaż czy webasto?


Ja jedną zimę bez webasta ledwo zniosłem. Daje taki komfort użytkowania, że ciężko opisać słowami :) Wsiadanie do ciepłego auta, odmrożone szyby, bez problemów z zamarzaniem pary na szybie itd- to doświadczenia bezcenne. Koszty użytkowania to jedynie serwis, ze spalaniem wychodzi na jedno.

artufcb napisał/a:
Proszę o pomoc i jakieś, rady, wskazówki, pozdrawiam.


Moje doświadczenie z różnymi piecami sprowadza się do napisania, że powinieneś kupić webasto thermo top c- nie wiem czy masz pb czy diesla- ale po prostu zasilane paliwem jak Twój silnik.

Webasto thermo top c ANALOGOWE- to bardzo istotne, bo cyfrowego nie uruchomisz w galancie. Dostaniesz w dobrym stanie za ok 500-700zł.
Do tego kompletna wiązka - nowa dorabiana to 125zł.
Pompka paliwa- różnie 120-180zł
Wydech- często w cenie pieca inaczej dolicz ok 50-70 z rurą
Przewody wodne, paliwowe, cybanty itp 100-150zł.
Filtr paliwa i powietrza razem ok 70zł
Sterownik do uruchamia w zalezności od opcji od 80zł za zwykły do ok 200-250 za telestart lub gsm.

W cenach uwzględniłem także koszty wysyłki z allegro- oczywiście wszystko używane.

artufcb - 22-10-2013, 10:11

Cytat:
Urządzenia są w miarę bezawaryjne, ale ciężko o sprawne na rynku bo to urządzenie jak każde inne wymaga serwisu- regularnego.

czyli, że większość jest uszkodzonych?

Garaż, który bym postawił to i tak byłby zwykły blaszak, w którym wieeelki Galant mieściłby się prawie na styk. Do majsterkowania przy aucie mam kanał na zewnątrz, mam też co prawda garaż, ale zajęty przez rodziców. No właśnie, mieszkam jeszcze z rodzicami, postawię garaż, okaże się, że za kilka miesięcy będę się musiał wyprowadzić i garaż zostaje, wiadomo, można go przenieść, ale wątpię, żebym zamieszkał w domu wolno stojącym :) a webasto mogę zabrać ze sobą, czy nawet przełożyć do innego auta, bo z benzyny na diesla nie mam zamiaru się nigdy przesiadać.

jeszcze mam takie pytanie, jak z akumulatorem? czytałem, że jest jakieś zabezpieczenie, że poniżej danej wartości naładowania aku, webasto się nie załączy, aby nie unieruchomić auta. Czy podczas codziennych dojazdów do pracy (10km) aku doładuje mi się wystarczająco, żeby działał sprawnie?

Cytat:
Przewody wodne, paliwowe, cybanty itp 100-150zł.

to rozumiem, że tylko aby średnica się zgadzała?
Cytat:
Filtr paliwa i powietrza razem ok 70zł

filtry te są oddzielne do webasto? bo nie rozumiem i po co filtr powietrza?

[ Dodano: 22-10-2013, 10:23 ]
http://allegro.pl/uniwers...3637627426.html
co jeszcze prócz tych węży wodnych by mi brakowało?
jak odróżnić sterownik zwykły od telestartu czy ewentualnie można go w każdej chwili podmienić?

Owczar - 22-10-2013, 10:32

artufcb napisał/a:
czyli, że większość jest uszkodzonych?


Nie, ale jeśli kupujesz webasto nie po serwisie i z adnotacją, że nie było sprawdzane, tzn że na 90% nie zadziała bez serwisu. Czasem wystarczy przeczyścić, a czasem coś wymienić.

Są oferty z gwarancją rozruchową i tutaj masz mniejsze ryzyko. Rzadko się zdarza, że po zakupie używanego auta z webastem podchodzisz i odpalasz piec. Serwis webasto nie należy do tanich jeśli nie przeprowadzasz go sam, dlatego wiele osób odpuszcza i po prostu nie używa... Potem auto trafia na złom i części trafiają na rynek- w tym niesprawne piece.

artufcb napisał/a:
Garaż, który bym postawił to i tak byłby zwykły blaszak, w którym wieeelki Galant mieściłby się prawie na styk. Do majsterkowania przy aucie mam kanał na zewnątrz, mam też co prawda garaż, ale zajęty przez rodziców. No właśnie, mieszkam jeszcze z rodzicami, postawię garaż, okaże się, że za kilka miesięcy będę się musiał wyprowadzić i garaż zostaje, wiadomo, można go przenieść, ale wątpię, żebym zamieszkał w domu wolno stojącym :) a webasto mogę zabrać ze sobą, czy nawet przełożyć do innego auta, bo z benzyny na diesla nie mam zamiaru się nigdy przesiadać.


Garaż i webasto to zupełnie 2 różne sprawy. Jeśli masz garaż pod domem i jeździsz tylko do pracy to rzeczywiście sens załozenia ogrzewania jest mniej opłacalny.

artufcb napisał/a:
jeszcze mam takie pytanie, jak z akumulatorem? czytałem, że jest jakieś zabezpieczenie, że poniżej danej wartości naładowania aku, webasto się nie załączy, aby nie unieruchomić auta.


Z reguły są to niskie progi i jeśli webasto tak wyssie aku to już go nie odpalisz. Próg jest coś koło 10,5V, w zależności od urządzenia.

artufcb napisał/a:
Czy podczas codziennych dojazdów do pracy (10km) aku doładuje mi się wystarczająco, żeby działał sprawnie?


Zależy ile czasu Ci to zajmuje. Ale generalnie może być trochę mało. Zależy od akumulatora i stanu alternatora. Masz diesla czy PB?

artufcb napisał/a:
to rozumiem, że tylko aby średnica się zgadzała?


Tak.

Cytat:
filtry te są oddzielne do webasto? bo nie rozumiem i po co filtr powietrza?


Tak pompka paliwa jest wrażliwa na zanieczyszczenia. Używałem bez filtra i potem 2 godziny przywracałem ją do życia.
Filtr powietrza nie jest obligatoryjny, ale też jest zalecany, szczególnie pod podłużnicą w galancie.

[ Dodano: 22-10-2013, 10:36 ]
artufcb napisał/a:
http://allegro.pl/uniwers...3637627426.html
co jeszcze prócz tych węży wodnych by mi brakowało?


Tylko przewody wodne i diody prostownicze do podłączenia z elektryką auta tak, aby prąd się nie "cofał". Ale to już mały koszt.

Sam zestaw wygląda konkretnie, widać, że sprzedaje go ktoś, kto się zna.

artufcb napisał/a:
jak odróżnić sterownik zwykły od telestartu czy ewentualnie można go w każdej chwili podmienić?


To zwykły zegar. Telestart to centralka z pilotem. Można użyć centralki od alarmu lub innego urządzenia. Ja sam polecam sterownik GSM- odpalasz z każdego miejsca.

No i zapomniałem wspomnieć, warto zaopatrzeć się w trochę większe aku. Ja mam 75Ah.

artufcb - 22-10-2013, 10:43

i ciągle ktoś mnie odciąga od danego pomysłu. Myślałem, że webasto jest świetnym pomysłem. Oczywiście do pracy tylko nie jeżdżę, ale że pracuję prawie codziennie to najczęściej do pracy, co zajmuje mi ok 10 minut.
Mam benzynę, co pisałem wyżej.
Cytat:
Jeśli masz garaż pod domem i jeździsz tylko do pracy to rzeczywiście sens załozenia ogrzewania jest mniej opłacalny.

tego zdania nie rozumiem. Ten garaż, który obecnie mam jest zajęty i nie ma szans, żebym trzymał tam Galanta, nawet mógłby się nie zmieścić. I może istniałaby szansa, żebym na zimę wynajął garaż, co nie zmienia faktu, że webasto również bym chciał zamontować.

http://allegro.pl/uniwers...3637627426.html
co sądzisz o tym? czego by mi tam brakowało jeszcze? jak odróżnić sterownik zwykły od telestartu czy gsm?

Niby webasto wyssie aku, ale automatycznie podgrzeje silnik i będzie potrzebny mniejszy prąd na odpalenie go. Na akumulator i alternator nie narzekam, ale da się sprawdzić ich stan poprzez jakieś zmierzenie?

Cytat:
No i zapomniałem wspomnieć, warto zaopatrzeć się w trochę większe aku. Ja mam 75Ah.


czy taki akumulator nie będzie czasem niedoładowywany? szczególnie przy takich odcinkach jak mój? :(

Owczar - 22-10-2013, 10:52

artufcb, ja Cię nie odciągam :) O tym garażu pisałem pod kątem tego, że nawet gdybyś miał ten blaszak, to auta Ci nie ogrzeje.
Wręcz przeciwnie, to geinialne urządzenie i polecam każdemu.

To zdanie miało znaczenie ogólne i nie było skierowane do Ciebie, czytam ze zrozumieniem i wiem, że nie masz teraz garażu dla siebie pod domem :)

artufcb napisał/a:
http://allegro.pl/uniwers...3637627426.html
co sądzisz o tym?


Odpisałem wyżej, ale posty się skleiły. To jest zwykły sterownik.
Zestaw GSM dedydkowany do webasta kosztuje kupę kasy.
Można kupić tzw dorabiany: np taki:
http://allegro.pl/sterown...3635567449.html

Nie jest może idealny, ale gotowy do pracy. Ja kupiłem dawno temu NV33T i daje dużo większe możliwości- np dowolny czas pracy pieca.
W analgou można podłaczyć wszystko naprzemiennie. Możesz w ogóle nie mieć zegarka a odpalać tylko przez telefon.

artufcb napisał/a:
Niby webasto wyssie aku, ale automatycznie podgrzeje silnik i będzie potrzebny mniejszy prąd na odpalenie go


Dokładnie. Ciepły silnik odpala szybciej i lżej. Ładowanie możesz zmierzyć, ale w ostateczności zweryfikuje to późniejsza praca.

[ Dodano: 22-10-2013, 10:54 ]
Cytat:
czy taki akumulator nie będzie czasem niedoładowywany? szczególnie przy takich odcinkach jak mój? :(


A jaką masz teraz pojemność? Nie musisz od razu kupować większego aku- okaże się w praktyce czy ten jest ok. Ja miałem diesla i pod tego diesla dobierałem wszystko. A przecież od czasu do czasu jeździsz dalej więc aku się doładowuje...

artufcb - 22-10-2013, 11:06

2.0 16V
Czyli ten sterownik GSM wymaga oddzielnego, zmodyfikowanego telefonu? Trochę mało komfortowe, myślałem, że każdym można to uruchomić, a jeszcze jakby aplikacja na androida była... :D
czym więc jest sterownik telestart? działa to tak jak pilot do centralnego zamka? na jaką odległość?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group