To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Cewka zapłonowa

wester - 16-10-2014, 19:08

Byłby ktoś tak miły i napisał co trzeba zrobić żeby wymienić cewkę w v6?
bartnikj - 06-11-2014, 21:37

Dołączam się do prośby kolegi z poprzedniego postu, a przy okazji chciałem zapytać się o mój stary problem. Przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach nie pali na kilka cylindrów - strasznie trzęsie silnikiem. Prawdopodobnie uszkodzony jest aparat zapłonowy (świece, kable, kopułkę i palec rozdzielacza wymieniłem). Z tego co wyczytałem na forum można wymienić samą cewkę zapłonową - czy ta będzie pasować - http://www.ebay.co.uk/itm...2-/280651901894 jest ona tania i posiada takie same oznaczenia jak ta - http://allegro.pl/cewka-z...4739684311.html
dzięki za wskazówki

KsiadzRobak - 06-11-2014, 21:42

ta z linku e-bay wygląda bardzo podobnie do oryginału
link do alle nie działa

bartnikj - 08-11-2014, 23:01

przyjrzałem się starej kopułce i ma inny kształt, czy na to przychodzi jakaś pokrywa? I porównując to do całego aparatu zapłonowego (zdjęcia z allegro) coś mi nie pasuje... Najlepiej będzie jak wyciągnę aparat i porównam.
KsiadzRobak - 09-11-2014, 22:33

tak - :) pokrywa w postaci kawałka plastiku z tranzystorem mocy i czujnikiem wałka rozrządu
dopiero na to palec i kopułka

sebek76 - 30-11-2014, 13:02

kokoksik napisał/a:
Tomas79 napisał/a:
jeśli auto jest na LPG to wystarczy jechać ok 20 km/h wrzucić 4 bieg i nacisnąc gaz do dechy. Auto powinno powolutku przyspieczać, jak będą szarpnięcia to prawdopodobnie cewka do wymiany


Ja tak właśnie miałem - były szarpnięcia
Zajrzałem pod maskę w nocy i nic ciekawego nie widziałem dopiero po podaniu gazu zauważyłem małe iskrzenie w obu cewkach ( miejsce zaznaczone na zdjęciu)


Obrazek

cewka jest tylko poglądowa i nie pochodzi z 2.0


zrobiłem coś takiego

Members only napisał/a:
Owinąłem dokładnie fajki dobrą taśmą izolacyjną a na to położyłem silikon wysokotemperaturowy

i o dziwo pomogło nie szarpie - na jak długo kto wie :?:
Zastanawia mnie jedno - mianowicie to przebicie na cewkach czy tak musi być :?:
czy po prostu cewki sie kończą i należy nowe kupić - u japaneza 120zł sama cewka


W moje cari jest identycznie obie cewki iskrzą po dodaniu gazu w tym samym miejscu co na foto zmieniłem cewki na inne i jest tak samo czy tak ma być proszę o info ?

artufcb - 05-12-2014, 18:44

czy jeśli po spryskaniu kropelkami wody cewek, na każdej z nich jest taka pojedyncza, świecące ciągłym światłem kropka/iskra to kwalifikują się one do wymiany? Delikatnie kopią. Silnik chodzi równo.
EA2A.

sebek76 - 05-12-2014, 18:56

Nie ma żadnej kropki tylko jak dodam gazu to na obuch cewkach coś miga w środku
artufcb - 05-12-2014, 19:54

obuchem to ty się w łeb stuknij xD
pytałem o swój problem, choć widzę, że mamy podobny.

Przemulek - 13-12-2014, 18:34

Witam, małe pytanie:

Czy fajkocewka firmy DENSO o oznaczeniu DIC-0107 będzie grała z moim silnikiem. Pytam bo niby w hurtowniach pokazują że nie jest do galantów ale np jest zamiennikiem do cewki NGK U4014 48225 która do naszych wozów pasuje. Może ktoś się coś orientuje? Miał z nimi styczność lub ma wiedzę w tym temacie.

blazejjjj - 14-12-2014, 22:41

sebek76 napisał/a:
kokoksik napisał/a:
Tomas79 napisał/a:
jeśli auto jest na LPG to wystarczy jechać ok 20 km/h wrzucić 4 bieg i nacisnąc gaz do dechy. Auto powinno powolutku przyspieczać, jak będą szarpnięcia to prawdopodobnie cewka do wymiany


Ja tak właśnie miałem - były szarpnięcia
Zajrzałem pod maskę w nocy i nic ciekawego nie widziałem dopiero po podaniu gazu zauważyłem małe iskrzenie w obu cewkach ( miejsce zaznaczone na zdjęciu)


Obrazek

cewka jest tylko poglądowa i nie pochodzi z 2.0


zrobiłem coś takiego

Members only napisał/a:
Owinąłem dokładnie fajki dobrą taśmą izolacyjną a na to położyłem silikon wysokotemperaturowy

i o dziwo pomogło nie szarpie - na jak długo kto wie :?:
Zastanawia mnie jedno - mianowicie to przebicie na cewkach czy tak musi być :?:
czy po prostu cewki sie kończą i należy nowe kupić - u japaneza 120zł sama cewka


W moje cari jest identycznie obie cewki iskrzą po dodaniu gazu w tym samym miejscu co na foto zmieniłem cewki na inne i jest tak samo czy tak ma być proszę o info ?


Wyrzuca ci zapłon?
Miałem identycznie. Kupiłem 2x nowe cewki i nadal ten sam problem- przeskakuje iskra. No to kupiłem nowe kable- dalej to samo. Oddałem cewki na gwarę i kupiłem lepsze- oyodo. Dalej silnik przerywal, ale zapaliła mi się CE, która wcześniej się nie paliła odczytałem błąd- wtrysk. Kupiłem używaną listwę i jak na razie prawie wszystko gra. CE nadal mi się swieci, ale tym razem pokazuje na lambde.

Marcino - 15-12-2014, 21:33

blazejjjj napisał/a:
CE nadal mi się swieci, ale tym razem pokazuje na lambde.
Może za ubogo ?
plecho1 - 15-12-2014, 21:50

Przebicia w cewce iskry do masy oczywiście nie powinno być. Aby zmniejszyć ryzyko takiego uszkodzenia cewki w autach z LPG warto zmniejszać przerwę po między elektrodami świec na około 0,8mm jeśli nominalnie jest 1mm lub więcej.
Błąd wtrysku czasem może się pojawić w autach z lpg, wynika on najczęściej z niedoskonałości emulatora wtrysków w sterowniku LPG.

francuz83 - 24-02-2015, 19:01

Odkopie temat.
Mam problem który wystąpił u paru osób i nie znalazłem żadnej odpowiedzi co może być przyczyną. Objawy są identyczne a więc to jakaś seryjna awaria.
Mianowicie: wymieniłem rozrząd i tego samego dnia jak wracałem od mechanika (znany Mitsumaniak) to zapaliła mi się kontrolka CE, silnik stracił moc i chodził na 2 gary. Po wyłączeniu/włączeniu auta objawy natychmiast ustają. I potem jest spokój czasem na 5 km a czasem nawet przez miesiąc objaw nie wraca. Usterka pojawia się głównie na gazie choć na benzynie też mi się raz trafiło. Zazwyczaj występuje przy wkręcaniu na wyższe obroty ale nie zawsze. Komp wyświetla błąd 44 (zapłon cylinder 1 i 4) ale jestem prawie pewien że cewki nie są przyczyną. Świece nowe, kable też. Wygląda tak jak by coś raz na jakiś czas nie stykało/zostało lekko trącone przy wymienia rozrządu. Mam takie przypuszczenie gdyż jeden raz kiedy usterka wystąpiła to wystarczyło poruszać przewodami przy cewce i objaw ustał (w czasie rzeczywistym, podczas pracy silnika wróciły brakujące dwa gary). Ale udało się to zrobić tylko raz.
Ponadto nie wyświetla mi się błąd 22 i 23 wiec te czujniki raczej nie są przyczyną. Zamieniłem w końcu cewki miejscami i na 2 miesiące była cisza ale wczoraj znowu błąd się pojawił. ECU też testowałem i raczej wykluczam go jako przyczynę.
Czy ktoś ma jakieś sugestie/podpowiedz/przypuszczenia/cokolwiek co mozę być przyczyną i co mógłbym jeszcze sprawdzić? Byłem już u 2 mechaników i rozkładają ręce :(
Poniżej cytuje posty innych ludzi co mieli ten sam problem:
Matik608 napisał/a:
witam
a ja mam taki problem, wymieniłem kompletny rozrzad świece i wszystkie inne pierdoly, i po tej wymianie w ogole nie ten samochod :( byl czas ze gasly dwa tloki i palila sie kontrolka silnika, po zgaszeniu i odpaleniu chodzil na 4, mechanik rozebral wszystko od nowa i twierdzi ze z rozrzadem wszystko jest ok, teraz niby jest dobrze bo te dwa tloki nie gasna, ale ciagle nie ma tej mocy co mial i trzesia buda, mechanik juz rece rozłożył a nie mam pomysłu gdzie innego mechanika szukać.... Wymrugałem mu błedy i wymrugał że cewka zapłonowa 1 i 4 cylindra, jest to możliwe że przy wymianie swiec popsuli ta cewke? silnik niby teraz chodzi równo ale trzesie buda i nie ma tej mocy co mial... jest to mozliwe ze cewka takie objawy powoduje? czy szukac innego mechanika i ten rozrzad jeszcze sprawdzac?? :?


dawidoski13 napisał/a:
Ja też panowie podepnę się do tematu ale zacznę od samego początku mianowicie w tamtym tygodniu wymieniłem świece, przewody i fajeczki i po za tym,że zauważyłem iż ostatnia świeca lekko pływa w oleju(uszczelniacze oczywiście w najbliższym czasie wymienię). W czwartek oddałem samochód na kompletny rozrząd, po wymianie podczas powrotu do domu zapalił się check, wywaliło z gazu na benzynę i galuś tak jakby nie palił na dwa gary, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wracało do normy. Pojechałem z powrotem do mechanika, podpiął komputra i wyskoczył jakiś błąd powietrza i jak się później okazało błąd jednej cewki zapłonowej. Skasowaliśmy błędy samochód zaczął pracować normalnie więc pojechałem do domku, i zrobiłem ze 100 km i był spokój więc na drugi dzień tzn wczoraj stwierdziłem, że mogę śmiało jechać nim do Łodzi. Wszystko było ok do puki nie wjechałem w Krakowie na autostradę. Na początku check zapalał się tylko podczas jazdy na gazie to robiłem reset i jazda dalej ale potem zapalił się nawet na benzynie i trza było wracać do domku :roll: I teraz pytanko czy mogą to być objawy padającej cewki czy może coś innego :?: a i jeszcze jakby co to lepiej kupić nowy zamiennk czy oryginalną używkę :?:

[ Dodano: 23-08-2011, 19:53 ]
Widzę,że nikt nie zainteresował się moimi wypocinami więc coś dodam, mianowicie w moim przypadku to raczej na pewno cewka(dzisiaj zamówiłem), ponieważ wczoraj wieczorem podczas gazowania lukałem na nią i robi się na niej taki iskrzący pasek jak gdzieś na zdjęciu wcześniej...

[ Dodano: 24-08-2011, 21:58 ]
Wiem, że jest już późno ale poroszę Was o szybką pomoc, założyłem dzisiaj nową cewkę i widzę że też ma przebicie czy to możliwe,że nowa też jest padnięta czy to przez coś innego się może dziać :?:


Wspólne cechy:
-usterka pojawia się pierwszy raz tuż po wymianie rozrządu,
-komp wywala błąd nr 44,
-usterka występuje losowo,
-po wyłączeniu/włączeniu silnika problem natychmiast ustaje na jakiś czas.

sebek76 - 09-03-2015, 10:21

Witam co sądzicie o tej cewce czy warto ją kupić czy ktoś używa takiej cewki proszę o odp ?
http://allegro.pl/cewka-z...5068670071.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group