To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

m6riano - 17-10-2011, 08:01

KamilR10 napisał/a:
kupilem lozysko, NSK made in Japan

Jedno kupiłeś?
To nie wiem czy jest sens zrzucania skrzyni..

Kamil_Ziomek - 17-10-2011, 21:06

kup lepiej 4 łożyska na dwa wałki. Te od mechanizmu różnicowego nie powinny być tragiczne.
sampler - 18-10-2011, 08:56

od dyfra akurat latwo namierzyc ze sa zuzyte. Jak wyje caly czas podczas jazdy to wlasnie one do wymiany :) . A jak rozpolawiasz skrzynie to wymien tak jak kolega podpowiada 4 szt na obu walkach albo przynajmniej je kup z mozliwoscia oddania
KamilR10 - 18-10-2011, 19:45

U mnie wcale lozysko nie wyje, tylko jest terkotanie jak puszcze sprzeglo, na rozgrzanym silniku, na zimnym nie slychac. , ja kupilem lozysko oporowe sprzegla, to jakie jeszcze warto dokupic?
radek79 - 18-10-2011, 19:55

KamilR10 napisał/a:
U mnie wcale lozysko nie wyje, tylko jest terkotanie jak puszcze sprzeglo, na rozgrzanym silniku, na zimnym nie slychac. , ja kupilem lozysko oporowe sprzegla, to jakie jeszcze warto dokupic?

identyczny objaw miał mój brejdak w galu ,po wyjęciu skrzyni okazało się winne było łożysko na wałku sprzęgłowym to pierwsze

sampler - 18-10-2011, 20:08

Najczesciej terkocze pierwsze od strony sprzegla na walku sprzeglowym NSK139. Ale moze sie okazac ze sa tez zuzyte lozysko tylne na walku sprzeglowym o dwa lozyska na walku zdawczym. Dlatego warto sie przygotowac na wymiane wszystkich 4 chyba ze auto moze stac tydzien w oczekiwaniu na czesci
KamilR10 - 18-10-2011, 20:33

Czyli potrzebuje jeszcze lozyska tylnego, oraz dwa ktore sa na walku zdawczym? Auto nie moze stac nawet jednego dnia :P
ssemek85 - 19-10-2011, 12:25

Witam.. co dołożyska i terkotania faktycznie jest to któres w skrzyni. napewno nie wyciskowe sprzegła!! raczej łozysko wałka sprzęgłowego czy pierwsze czy drugie sprawdzisz po wyjeciu.. bez sensu jest jednak kupowanie kompletu łozysk. nie robi sie tak.. niepotrzebny koszt a nie raz stare łozysko wytrzymuje dłużej niż nowe.. wymienia sie tylko zużyte.. robiłem skrzynie nie cały miesiąc temu.. ten sam objaw.. co do czesci nie bylo żadnego problemu z łożyskami i nie trzeba czekac tydzien jak tu kolega sugerował.. wystarczy zadzwonic i za pytac o dostepność :) niestety jesli mówisz ze samochód nie moze stac nawet dzien to możesz sie mylic.. wyjecie i wolożenie skrzyni w naszych autkach zajmuje sporo czasu a trzeba ją jeszcze rozebrac...

[ Dodano: 19-10-2011, 12:32 ]
Niestety teraz mam inny problem.. rano jak samochód stoi całą noc mam problem z redukowaniem biegów.. z4 n3 i 3na 2.. do góry ida dobrze ale redukcja to już problem.. najdziwniejsze jest to ze tak jest tylko rano :( w dzien jak sie już go ruszy jest ok.. wszystko działa perfekcyjnie... ktos może ma jakiś pomysł???? pozdrawiam

bobik247 - 19-10-2011, 13:03

Gęsty olej? większość skrzyni rano chodzi trochę oporniej ze względu na wysoką gęstość oleju w niskiej temperaturze, może synchronizatory już zajechane. Drążek chodzi ciężko czy słychać jakieś zgrzyty ze skrzyni? Może wymiana oleju na lepszy by pomogła.

A co do łożysk w skrzyni ja mam rozebraną F5M21 z colta, w tym tygodniu będę składać i wymieniam tylko zajechane łożysko, bo reszta wygląda bardzo dobrze, a co ważne są oryginalne więc nie warto wchodzić w koszty. Ale ja dopiero po rozebraniu skrzyni oceniłem stan łożysk więc mogłem sobie pozwolić na czekanie z zamówieniem. Jeśli ktoś nie ma czasu to musi się zastanowić czy warto jednak poczekać czy zamawiać cały komplet łożysk.

ssemek85 - 19-10-2011, 13:23

czy gesty olej? hmm.. 75w 90. wczesniej przed rpzebraniem tego nie było.. olej jest własnie nowy.. MOBIL. też własnie mysle o oleju i szukam jakichs wskazówek jaki powinien być.. skrtzynia nie zgrzyta chodzi płynnie... nie wyczuwam luzu na drązku nie lata on gdzie chce.. ma delikakne naprązenie powiedział bym takie jak powinno byc..
bobik247 - 19-10-2011, 19:14

Aha nie doczytałem że to po złożeniu zaczęła chodzić gorzej, to wina może leżeć po stronie złego montażu, ale co dokładnie to ci nie powiem, tam jest dużo rzeczy które można złożyć źle, chociażby jakaś podkładka na łożysku itp. Poczekajmy na opinie bardziej kumatych.
carbon11 - 19-10-2011, 20:51

ssemek85 napisał/a:
Niestety teraz mam inny problem.. rano jak samochód stoi całą noc mam problem z redukowaniem biegów.. z4 n3 i 3na 2.. do góry ida dobrze ale redukcja to już problem.. najdziwniejsze jest to ze tak jest tylko rano :( w dzien jak sie już go ruszy jest ok.. wszystko działa perfekcyjnie... ktos może ma jakiś pomysł???? pozdrawiam


Nie jestem bardziej kumaty ale też obstawiam Olej po pierwsze sprawdził bym jego stan bo skrzynię miałeś rozbieraną a co za tym idzie umytą (mam nadzieję) teraz olej się rozprowadził i może go troszkę brakować .
Druga rzecz to niestety temperatury mamy coraz niższe co będzie skutkowało takimi objawami niestety :| nie podejrzewam żebyś coś miał źle złożone skoro jak sam twierdzisz po rozgrzaniu skrzyni jest o.k

radek79 - 19-10-2011, 21:19

ostatnio robiłem skrzynię w galu u brejdaka i zalałem TEXACO MTF 94 auto stoi na dworze i lewarek pracuje tak samo na zimnym i rozgrzanym oleju bez oporów
ssemek85 - 19-10-2011, 22:11

no cóz chyba od czegos zaczac trzeba. sprawdze stan oleju a jesli jest ile byc powinno to poprostu spróbuje zmienic.. chyba kupie shella. te oleje nigdy mnie nie zawiodły.. ale akurat nie było.. skrzynia tak była myta bardzo dokładnie.. sam ja myłem... :) a dbam o moje cacko dośc starannie... co do texaco mtf 94 to zdaje sie ze to olej do automatu a ja mam manuala.. po próbuje i napisze jakie efekty.. DZIEKI :D
bobik247 - 19-10-2011, 23:07

ssemek85 tak a propo to czym myłeś skrzynie? ja też muszę swoją umyć przed złożeniem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group