To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Voltron - 19-08-2010, 11:19

m6riano napisał/a:
Czy po kodzie mógłby mi ktoś sprawdzić jakie to łożysko:
H15025B (zestaw łożysk koła-tylko którego?)


ŁOŻYSKA KOŁA {PRZÓD} MITSUBISHI GALANT
(E52/54/55/57/88) 92- ( piasta, bez flanszy)
producent: KANACO
W MAGAZYNIE: >9

LINK do strony IC:

http://sklep.intercars.co...wsk=&lang_id=PL

m6riano - 19-08-2010, 11:24

Czemu pytam...
okazało się że zaraz jak tylko kupiłem auto mechanik zaprzyjaźniony z kolegą pracującym w IC ponoć wymienił mi te łożysko.
teraz pytanie:
Czy to jest prawe czy lewe łożysko, tzn czy MI wymienił prawe czy lewe?
Bo jeśli prawe to już by było 3 w ciągu dwóch lat...
i jeśli tak, to odradzam.
Jeśli lewe..to narazie jest ok.
Spytam, napisze..;-)

lewe i prawe łożysko jest takie samo.
wiem...
tzn czy MI wymienił prawe czy lewe?
;-)
Voltron, thx

Sticker - 19-08-2010, 11:48

lewe i prawe łożysko jest takie samo.
marcinzam - 19-08-2010, 18:18

a czy słyszał ktoś o łożyskach Timken ?
robertdg - 19-08-2010, 18:38

marcinzam napisał/a:
a czy słyszał ktoś o łożyskach Timken ?
Tak, pierwszy montaż np w Mercedesie.
marcinzam - 19-08-2010, 19:00

a czy przypadkiem to nie jest chińczyk??
robertdg - 19-08-2010, 19:10

http://www.timken.com/pl-...es/Default.aspx
marcinzam - 19-08-2010, 19:32

właśnie się zastanawiam między skf a timken ,dziękuję za pomoc
kokoksik - 24-08-2010, 10:45

Jestem już po wymianie łożyska - zrobiło się nawet trochę ciszej ( ale i tak muszę wymieniać całą zwrotnice -urwałem czujnik ABSu)
Najciekawsze jest to że przed wymianą łożyska gdy ruszałem kołem w górę i w dół oraz na boki miało luzy (końcówka drążka nowa). Myślałem że to wina łożyska ale po wymianie ą jeszcze większe luzy samochód podczas szybszej jazdy stał się niestabilny ( pływanie)
Macie jakiś pomysł co to może być :?

PS Gdy będę kupował nową zwrotnice jak sprawdzić czujnik ABSu czy jest dobry ( może za pomocą multimetra?)

bieniak - 24-08-2010, 22:28

nom na multimetrze ustawiasz zakres na opór(Ohmy) i mierzysz między końcówkami powinno być 1,0-1,5KOhma wtedy jest sprawny:)
jafo2 - 24-08-2010, 23:17

Odświeżam kotleta.
Nadal mam problem z tylnym kołem dzisiaj znowu zaczęło ocierać.
Znowu przy skręcie w lewo ociera gdzieś w tylnym prawym kole. Po przyhamowaniu i bardzo delikatnym ruszaniu też słychać ocieranie. Ale jak już ruszę ostro to ocieranie ucicha.
Wymieniona piasta i nowiutkie tarcze ATE i klocki.
Nie wiem już co może być przyczyną.
Wygląda jakby pod obciążeniem piasta traciła osiowość i tarcza zaczyna trzeć o klocek.
Może jakieś pomysły co by sprawdzić? W piątek wyjazd na zlot a tu takie numery :(

marcinzam - 25-08-2010, 12:18

a może to okładziny w bębnie ?
jafo2 - 25-08-2010, 20:12

Niestety nie, sprawdziłem pojawił się luz na łożyskach i to dość spory. Będę pewnie reklamował te piasty zobaczymy jak pójdzie. Jak uda mi się skołować jakich uchwyt do czujnika zegarowego zmierzę bicie piast. Gdzieś czytałem że nie powinno przekraczać 0,02mm. Ale nie wiem jakie dokładnie dopuszczalne jest w galu.
robertdg - 25-08-2010, 21:42

jafo2, limit jest 0.05mm, mam pytanie odnośnie Twoich tylnych łożysk, kupowałeś je razem z piastami :?:
jafo2 - 25-08-2010, 23:10

Tak to była kompletna piasta z flaszą. Wystarczyło odkręcić cztery śruby wyjąć starą i przykręcić nową.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group