[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Riva - 14-05-2016, 22:53 Temat postu: Regulacja luzu zaworowego Witam ponownie wszystkich.
Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów , dokonałem kontroli położenia naciągacza łańcucha, pomierzyłem luzy zaworowe . Wydechy mają +/- 0,31-0,32 a ssące 0,21-22.
Wszystko wygląda ładnie .
Jednak nie daje mi spokoju dziwny dźwięk , który pojawia się chwilowo na wolnych obrotach , jest taki sam jak dźwięk opisany przez kolegę na forum : https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be .
Wyjmując bagnet lub odkręcając korek wlewu oleju mogę wymusić ten dźwięk.
Czy ktoś może pomóc w określeniu co hałasuje.
Czy może to być zawór PVC .
Lipson-L1 - 29-07-2016, 16:13
Golotheman napisał/a: | 57 tys to strasznie krótki czas aż ciężko w to uwierzyć, że instalacja tak szybko zdewastowała silnik |
Jestem po regulacji (szlifie) szklanek zaworowych. Po 35 tys. km na gazie 14 szklanek poszło do szlifu. Teraz ustawione w górnym zakresie żeby zwiększyć przebieg do następnej regulacji. Ten zakład wykonuje od wielu lat szlify szklanek w różnych autach i szef powiedział, że z roku na rok ma coraz więcej silników do roboty, w autach zasilanych PB też luzy kasują się coraz częściej.
Przy okazji rozbórki silnika wymieniono łańcuch rozrządu na wzmocniony. Jeśli chodzi o koszty robocizny to wygląda to tak:
regulacja luzu zaworowego (szlif) 332 zł brutto
wymiana łańcucha rozrządu 516 zł brutto
Liczę, że teraz zrobię większy przebieg do następnego szlifu...
RalfPi - 30-07-2016, 11:49
4 miechy temu Lipson-L1 napisał/a: | Właśnie wróciłem z pomiaru luzu zaworowego i ...
(przebieg 80 tys km, w tym na LPG 30 tys km)
..
zawory ssące (norma 0,20 +-0,03)
1 - 0,10
2 - 0,13
3 - 0,15
4 - 0,18
5 - 0,18
6 - 0,15
7 - 0,18
8 - 0,18
zawory wydechowe (norma 0,3 +-0,03)
1 - 0,23
2 - 0,25
3 - 0,23
4 - 0,25
5 - 0,28
6 - 0,28
7 - 0,25
8 - 0,25
|
Powiedz Lipson, czy miałeś jakieś objawy przed szlifowaniem?
Mi ostatnio grają zaworki (chyba - przy niskich obrotach - rzędu 1500rpm). Może się odzwyczaiłem od jazdy na wysokich obrotach i zawsze miałem takie granie, a może zbliża się sprawdzenie + regulacja..
tomekrvf - 31-07-2016, 19:45
RalfPi napisał/a: | Mi ostatnio grają zaworki (chyba - przy niskich obrotach - rzędu 1500rpm). |
Zawory nie grają. Jak coś to spalanie stukowe ale to przy dużym obciążeniu tylko. Jeśli masz lubryfikację, to może w komorach spalania odłożyło się trochę tego i stąd może pojawiać się stukanie.
[ Dodano: 31-07-2016, 20:29 ]
Panowie, jedna uwaga do szlifowania szklanek. Niech szlifierz nie szlifuje jej na styku z krzywką tylko od wewnątrz. Chyba że ma twardościomierz i powie że po szlifie jest 52-56HRc i można na tym jeździć.
Lipson-L1 - 01-08-2016, 11:33
tomekrvf napisał/a: | Niech szlifierz nie szlifuje jej na styku z krzywką tylko od wewnątrz |
-jak "szlifierz" będzie chciał szlifować od zewnętrznej strony to należy zmienić zakład bo to oznacza że rzemieślnik nie ma o tym bladego pojęcia...
W sumie cenna uwaga bo podczas rozmowy ze szlifierzem można zadać pytanie czy zazwyczaj szlifuje od zewnątrz czy od środka i już będziemy znali jego wiedzę nt. szlifowania szklanek zaworowych.
[ Dodano: 01-08-2016, 11:48 ]
RalfPi napisał/a: |
Powiedz Lipson, czy miałeś jakieś objawy przed szlifowaniem?
|
Destrukcja luzu zaworowego odbywa się bezobjawowo. Dopiero po szlifie zauważyłem lepszą elastyczność silnika pomiędzy 2 - 3 tys. rpm (nie poparte pomiarami). Dodatkowo mam wrażenie, że silnik pali na tzw. tyk, przed szlifem dłużej rozrusznik kręcił. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i należy robić pomiar luzu zaworowegoco 20 tys km żeby spać spokojnie.
tomekrvf - 01-08-2016, 23:35
Lipson-L1 napisał/a: | W sumie cenna uwaga bo podczas rozmowy ze szlifierzem można zadać pytanie czy zazwyczaj szlifuje od zewnątrz czy od środka i już będziemy znali jego wiedzę nt. szlifowania szklanek zaworowych. |
Dlatego o tym napisałem. Robiłem silnik po magiku który szlifował od zewnątrz i krzywki w końcu pracowały po trzonkach zaworów.
TomaxLancer - 26-09-2016, 19:16 Temat postu: Lancer X 1.8 LPG Gaśnie silnik Witam posiadaczy 3-ech diamentów. Mój problem trwa od zakupu auta w 2014r. z salonu Grafix w Białymstoku. Auto kupiłem jako drugi właściciel z salonu po leasingu, Lancer 1.8 sedan. Już w najbliższych dniach po zakupie auta zauważyłem, że rano po rozruchu auta, obroty falują. A po dojechaniu do skrzyżowania w chwili redukcji biegu, obroty spadają do zera i gaśnie silnik. Nie dzieje się tak cały czas, tylko co najgorsze w naj mniej spodziewającym się momencie. Była sytuacja, że rano wiozłem dziecko do szkoły i w trakcie redukcji biegu, silnik gasł na środku skrzyżowania. Zgłaszałem sprawę do Grafixu, ale poza czyszczeniem przepustnicy, nic więcej nie zrobili. Po dwóch latach użytkowania, problem wraca po lecie a ja rozkładam ręce. Proszę o pomoc, bo sytuacja w której gaśnie silnik na skrzyżowaniu z małym dzieckiem na siedzeniu obok, robi się straszna. ( Nagle brak hamulców, wspomagania, nie pisząc już o ewentualnym zjechaniu z drogi innego auta )
brylekVFR - 26-09-2016, 19:22
Ale po wyczyszczeniu przepustnicy problem znikł i wrócił teraz ponownie? Gaśnie na bp , na gazie czy obojętne?
TomaxLancer - 26-09-2016, 19:27
Po wyczyszczeniu przepustnicy problem znikł, do kolejnego dnia z nocnym przymrozkiem. Dodam, że według producenta winę za wszystko ponosi instalacja LPG. Więc oprócz zbiornika LPG, wymieniłem całą instalację na nową. I nadal to samo. Lato przejeździłem z może trzema takimi usterkami a teraz problem wraca.
Bizi78 - 26-09-2016, 20:47
Auto zachowuje się tak jakby potrzebowało przeprowadzić naukę obrotów po odpięciu aku .
Może by pomogła wymiana softu .
Najlepiej podpytaj tel. usera tokyo, on jest oblatany w mitsu .
http://forum.mitsumaniaki...profile&u=26592
TomaxLancer - 26-09-2016, 21:07
W tym kierunku, było już robione:
- Wymiana LPG na nowe.
- Wymiana świec
- Czyszczenie przepustnicy
- strojenie komputera
Bizi78 - 26-09-2016, 21:18
Poczytaj jeszcze ten temat może tam coś znajdziesz.
http://forum.mitsumaniaki...t=85444&start=0
pilocik - 26-09-2016, 22:42
jaki masz przebieg? Wersja przystosowana do LPG? Luzy na zaworach sprawdzone?
TomaxLancer - 27-09-2016, 15:19
Postawiłem samochód do speca na Podlasiu od Japończyków. Diagnoza, regulacja zaworów, jedenaście zaworów podwieszonych, do wymiany pięć szklanek. Auto w trakcie operacji, jak złożą i uruchomią silnik to dam znać.
[ Dodano: 27-09-2016, 18:59 ]
Autko odebrane, wystarczyło wymienić dziesięć szklanek i wyregulować zawory. Auto dostało drugie płuca, odzyskało utracone konie. Co prawda kopyta z pod maski nie wystają, ale odczuwalny jest powrót mocy, której wcześniej nie było. Teraz wiem, żeby regulację zaworów na LPG, robić co 50/60.000
Bizi78 - 27-09-2016, 19:56
TomaxLancer, pochwal się jak możesz ile cię to kosztowało.
|
|
|