To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Black DEVIL...

Owczar - 16-10-2012, 16:09

Marcino napisał/a:
pisałem nawet do gościa z holandii ale nikt mie nie odpisał, nie mam nawet tej strony teraz w ulubionych.


Ja tego szukałem i szukałem. Strona przestała istnieć i w ostatniej chwili zapisałem cache google na dysku. Tydzień później już nawet cache był wyczyszczony. Kontaktu do gościa nie mam :/

Marcino napisał/a:
http://www.superchargersw...-Superchargers/


Te kity to podobno chińszczyzna i szkoda zachodu.

Eaton robi kompresory, dlatego wolę porzeźbić :) Według informacji z racingforum M62 (M65 to M62 w innej obudowie) pompuje na stałym poziomie w dość dużym zakresie. Najwięcej zabawy będzie z napędem do tego, doborem kół itd.

W omedze 2,5V6 przy przełożeniu 175:91 pompuje 0,5 bar-a. Czyli muszę dać jednak trochę mniejsze koło. Dajmy na to 150:91. Potem trzeba to wystroić, ale Ecumaster już jest zainstalowany :)

tomek84 napisał/a:
Owczar, jak chcesz kolektor to mam gdzieś taki do V6


Odezwę się jak się deejay nie znajdzie swojego :)

Bartek, czy przy doładowaniu ma znaczenie kierunek nadmuchu? Chodzi o to, że przy customowym kolektorze chciałbym go skrócić, zrobić prostokątną puszkę i przykręcić do niej kompresor, ale patrząc od przodu auta umieścić go po lewej stronie tak by był bezpośrednio nad kołem pasowym. Nie wiem czy w ten sposób wszystkie cylindry dostaną taką samą ilość powietrza przy ciśnieniu doładowania rzędu 0,4 bar. No i czy przepływka ogarnie o 30% więcej powietrza niż w NA?

Bartek - 16-10-2012, 16:38

Jest parę patentów na seryjną przepływkę jak się "skończy"

Co do kolektora - budowałbym od podstaw przerabiając seryjnego Y wywalając całkowicie górną część, ale symetrycznie. Przeniesienie napędu załatwiasz wtedy dodatkową podporą np. przy poduszce silnika. Przy niesymetrycznym układzie bałbym się o wystrojenie.

Jakiej wielkości jest wyjście tego Eatona?

BeNeK - 16-10-2012, 17:06

Owczar, Jeśli chcesz mogę dać namiar do kolegi który jeździ odkurzaczem i pewnie udzieli informacji na temat kompresora :) Lub ziomeczka który prowadzi warsztat i głownie zakompresorowuje samochody najróżniejsze , jak co to pisz do mnie na PW :)
Gratki za pomysł !!
pzdr.

robertdg - 16-10-2012, 17:26

Bartek napisał/a:
Ja bym montował po amerykańsku, czyli na samej górze
Ja też, ale trzeba przerabiacv maske i przekombinować napęd który będzie kolidował z mocowaniem silnika
Owczar - 17-10-2012, 00:22

BeNeK napisał/a:
Owczar, Jeśli chcesz mogę dać namiar do kolegi który jeździ odkurzaczem i pewnie udzieli informacji na temat kompresora


Jak zacznę z tym działać to na pewno się przyda :) Będę miał parę pytań. Na RF coś słabo odpisują. Chyba rzadko się zdarza wpis dotyczący galanta. Z tego co widzę to królują hondy, ople, bmw itp.

Bartek napisał/a:
Jakiej wielkości jest wyjście tego Eatona?


Jak tylko dotrze to go zmierzę. Ale on generalnie nie jest mały i obawiam się, że:
robertdg napisał/a:
Ja też, ale trzeba przerabiacv maske


Kolektor jest dość cienki i przechodzi tuż nad pokrywą zaworów. Kompresor tam nie wejdzie. Obawiam się, że będzie musiało zostać miejsce takie jak na foto. Tylko myślę nad tym napędem. Jak zrobić żeby nie dawać rolki pośredniczącej.

My tu gadu-gadu a ja zapomniałem w ogóle zapytać blacharza na kiedy auto. Już całkiem o nim zapomniałem ;) Tak się do skody przyzwyczaiłem. Komfort pozostawiania jej na ulicy i parkin

robertdg - 17-10-2012, 08:13

Owczar napisał/a:
Kolektor jest dość cienki i przechodzi tuż nad pokrywą zaworów. Kompresor tam nie wejdzie. Obawiam się, że będzie musiało zostać miejsce takie jak na foto.
Tak byłoby dobrze, ale niestety nie to ułożenie silnika :P


Owczar - 17-10-2012, 09:19

Może ktoś zgłosić moje zdublowane posty do moderatora? ;>

Coś się wzięło i spsuło wczoraj :)

Póki co pozostaje tylko miejsce przy samej grodzi. Tylko muszę znaleźć kogoś kumatego do spawania aluminium :)

Krzyzak - 17-10-2012, 09:29

Owczar napisał/a:
spawania aluminium
amelinum - i tego się nie spawie :P
Marcino - 17-10-2012, 11:09

Krzyzak napisał/a:
Owczar napisał/a:
spawania aluminium
amelinum - i tego się nie spawie :P

Spawie spawie.... zawoziłem detale z fabryki do takiego jednego magika, normalnie cuda można zrobić:)

sveno - 17-10-2012, 11:27

Marcino napisał/a:
normalnie cuda można zrobić:)
żadne cuda tylko po prostu TIG i odpowiednie elektrody :)
Marcino - 17-10-2012, 11:34

Cuda w tym sensie ze jak piszesz odpowiednim sprzętrm wszytko idzie pospawać
areksz121 - 17-10-2012, 14:18

Marcino napisał/a:
Cuda w tym sensie ze jak piszesz odpowiednim sprzętrm wszytko idzie pospawać


I o to chodzi, amelinum spawa się tak samo MIGiem, tylko nie prądem stałym, ale pulsującym (nie mylić znów ze zmiennym) W zależności od natężenia prądu spawania zmienia się proporcjonalnie częstotliwość pulsowania, łatwo to po prostu usłyszeć.

Ale wiem z doświadczenia, że fajnie się tak mówi, jak można tego dotknąć samemu i spróbować w domu :wink:

Owczar, jak nie znajdziesz nic w okolicy, to może mój brat by to zobaczył :wink:

robertdg - 17-10-2012, 21:49

Owczar napisał/a:
Póki co pozostaje tylko miejsce przy samej grodzi. Tylko muszę znaleźć kogoś kumatego do spawania aluminium :)
Ano właśnie, jak już będziesz miał namiary to spytaj się czy będzie spawał luzem, czy na formie, bo jak będzie spawał luzem, to kolektor możesz sobie później na skup surowców wtórnych zawieźć, a co do samego spawania, to albo mig conajmniej ze zwykłym pulsem, albo tig, a no i nie można zapomnieć o teście szczelności :P
deejay - 17-10-2012, 22:05

Moze cos w ten deseń ?


http://imageshack.us/f/838/allmotorgalant12.jpg/

Owczar - 18-10-2012, 23:57

areksz121 napisał/a:
Owczar, jak nie znajdziesz nic w okolicy, to może mój brat by to zobaczył


Dzięki, będę pamiętał :)

robertdg napisał/a:
Ano właśnie, jak już będziesz miał namiary to spytaj się czy będzie spawał luzem, czy na formie, bo jak będzie spawał luzem, to kolektor możesz sobie później na skup surowców wtórnych zawieźć


Tak łatwo można załatwić kolektor? Co się z nim dzieje podczas spawania bez formy?

Naprawa tyłu przeciąga się :/ Tracę powoli cierpliwość...

Tymczasem odkurzacz dotarł do brata. Nie mam swoich fot, ale są te z aukcji.
Kompresor po małym przebiegu według sprzedawcy (według brata też wygląda bardzo dobrze). Ma jedynie mechaniczne uszkodzenia obudowy, ale to w przypadku tego projektu nie będzie miało większego znaczenia. Generalnie kompresor taki sam jak w projekcie z NL. Oryginalnie wyposażony w zawór zwrotny. Nadmiar powietrza wraca w obieg. U mnie nie będzie to wykorzystane, ale ten drugi element posłuży jako dawca mocowania, który chcę przyspawać do kolektora. Do niego będę przykręcał sam kompresor.




Kolegi tata ma mi dorobić koła pasowe oraz ewentualnie wałek alternatora. Jeśli się okaże, że za altkiem jest miejsce to jako dawca obudowy posłuży altek, który był dawcą wnętrzności z diesla :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group