To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Łysy88 - 07-08-2014, 23:51

sveno, dzięki :) A jakie masz spalanie na postoju?
sveno - 08-08-2014, 07:19

Na rozgrzanym silniku na Pb 1-1,2l/h, na LPG 1,3-1,6l/h
bialyjayz - 08-08-2014, 08:49

sveno napisał/a:
Na rozgrzanym silniku na Pb 1-1,2l/h, na LPG 1,3-1,6l/h

w gorące dni przy full klimie nie przekracza Ci 2 ? Dochodząc nawet do 2.5 ?

sveno - 08-08-2014, 09:50

dokładnie. Z klimą i na światłach bierze nawet 2,6l/h, ale w domyśle dałem nominalne wartości.
Łysy88 - 08-08-2014, 11:23

Czy;i dobrze mi coś nie pasowało... Miałem spalanie na UKP 16,2 litra i na postoju wychodził 1,4-1,6 l/h nie wiem skąd wziąlem parametr 0.00475 l/s - gdzieś na forum wyczytałem że od tego powinienem zacząć kalibracje..
tws - 14-08-2014, 10:29

Aktualizacja 2.5.9 jest już dostępna - zadziała z każdym modułem w wersji 2.5.x:
http://www.reveltronics.c...-9_Setup-PL.exe

2.5.9 historia zmian:
- dodano możliwość pomiaru RPM na podstawie osobnego sygnału (wejście współdzielone z LPG),
- dodano wskaźnik biegu (2 metody pomiaru: na podstawie czujnika analogowego lub na podstawie przełożeń, tzw. gear ratio RPM/VSS),
- dodano metromierz off-road (pomiar dystansu częściowego w [m], dystansu całkowitego w [km], tryby pracy forward/reverse/freeze),
- dodano pomiary drogi i czasu hamowania (możliwość zdefiniowania do 3 przedziałów, np. 50-0 km/h, 90-0 km/h, 120-0 km/h itd.) - uwaga: do dokładnych pomiarów wymagana stała drogi <0.2 [m/imp],
- dodano ekran z podsumowaniem trasy (wyświetlany automatycznie po zakończeniu podróży), a na nim statystyki od ostatniego uruchomienia silnika: czas podróży, przebyty dystans, zużyta ilość paliwa, średnie zużycie paliwa oraz koszt podróży. Możliwość ustawienia czasu wyświetlania podsumowania (0-180 sekund),
- rozbudowano system alertów (dodano ostrzeżenia dla wejść z czujników analogowych, tj. ciśnienia (boost/vacuum), afr oraz egt - możliwość konfiguracji podobnie jak w przypadku temperatur),
- rozbudowano system inspekcji (dodano pomiar motogodzin) - od teraz możliwość konfiguracji do 4 inspekcji na przebieg oraz do 2 inspekcji na czas pracy,
- dodano obsługę modułu CR-PWM dla silników diesla z common-rail (dokładny pomiar zużycia paliwa dla wtryskiwaczy elektromagnetycznych we wszystkich silnikach common-rail)

- licznik TRIP jest przechowywany w pamięci zewnętrznej (wartości są pamiętane po zaniku zasilania),
- alerty są aktywowane po 5 sekundach od uruchomienia silnika (opóźnienie wprowadzone w celu wyeliminowania fałszywych pomiarów - np. niższego napięcia akumulatora podczas rozruchu silnika),
- wydłużono czas uśredniania odczytu poziomu paliwa z czujnika,
- poprawiono wykrywanie włączonych świateł kiedy auto zostanie uruchomione już z włączonymi światłami lub kiedy auto zostanie zgaszone z włączonymi światłami
- usprawniono zarządzanie energią, tj. 53% niższy pobór prądu w stosunku do poprzedniej wersji w trybie czuwania. Ponadto wprowadzono tryb głębokiego uśpienia, który pozwala zaoszczędzić kolejne 29% energii (w trybie głębokiego uśpienia nie działa zegar).

WreX - 14-08-2014, 15:39

tws, wszystko działa ;p

A może w następnym updejcie dałoby się zrobić woltomierz z rozdzielczością do setnych ? np 12,53v ? taka pierdółka ale by cieszyła... a no i czy dałoby się zrobić żeby UKP wykrywał kiedy jest odpalony silnik i by czujnik VSS oraz stała wtrysku była nie aktywna np póki RPM>100 czy coś... bo znów przekręcając zapłon i gasząc go pojawia się jakaś losowa prędkość od 1-255 tak samo ze spalaniem chwilowym... i mówię jak się przy aucie grzebie i się sprawdza coś i kręci często zapłonem, albo głupie szyby opuszcza i reguluje na postoju to nagle z baku potrafi ubyć 0,5-1,5l w zależności od ilości kręcenia.

Nie wiem jak u reszty ale w kalibracji woltomierza najlepiej wpisać 4.4 a nie 4.3 bez offsetu pomiar wtedy względem miernika był najdokładniejszy.

I tak btw... jak obsługiwać pomiar hamowania? przerosło mnie to... ciągle się resetuje mierzy cały czas i za cholere nie wiem jak mieć jakiś adekwatny pomiar...

adaxo - 15-08-2014, 20:41

Mam dwa pytania, posiadam starsza wersje UKP jeszcze ze starym wyświetlaczem, z pierwszych group buy do UK w 2011r, co mam zrobić żeby to zaktualizować do najnowszej wersji i jaki jest koszt? chciałbym również ten nowy screen

Drugie pytanie to czy jest możliwość podłączenia dwóch screenów które by pokazywały inne info? jeden mam już zamontowany w zegarku a drugi chciałbym dołożyć w licznik.

tws - 15-08-2014, 21:49

Dwa ekrany podłączenie równolegle będą wyświetlać to samo (działa tylko w przypadku LCD), jak chcesz osobne to muszą być dwa moduły z wiązką wejściową podpiętą równolegle i osobnymi przyciskami. Chociaż widziałem jedna osoba zrobiła na tych samych przyciskach dwa wyświetlacze obok siebie, jeden moduł miał aktywne inne ekrany niż ten drugi, dzięki czemu ekran był jak gdyby 2x większy i wyświetlał jak gdyby 2 różne ekrany jednocześnie.

Jeżeli to jest 2.0 to można przerobić na 2.5 (koszt 100zł) - trzeba podesłać moduł na przeróbkę.

Kalibracja woltomierza u każdego będzie inaczej - wynika to z instalacji w aucie jak i samego modułu (tolerancja elementów).

Pomiar hamowania jest w pełni automatyczny, np. dla 100-0 wystarczy przekroczyć 100kmh a następnie zacząć hamować - sam zacznie zliczać. Zresetuje pomiar dopiero kiedy znów przekroczymy 100km/h. Jednak do pomiarów stała drogi powinna być nie większa niż 0.2 - chodzi o rozdzielczość pomiaru (ilość impulsów na obrót koła) - przy zbyt dużej będzie większe przekłamanie.

adaxo - 16-08-2014, 09:54

tws napisał/a:
dzięki czemu ekran był jak gdyby 2x większy i wyświetlał jak gdyby 2 różne ekrany jednocześnie.


Ooo własnie o takie coś mi chodzi, ekran w licznikach, wiadomo, licznik/spalanie/ile w baku ect a drugi ekran to afr/boost/temp wody/oliwy/egt ale wychodzi na to ze trzeba mieć 2x UKP?
tws napisał/a:
Jeżeli to jest 2.0 to można przerobić na 2.5 (koszt 100zł) - trzeba podesłać moduł na przeróbkę.


Rozumiem ze 100 za przeróbkę + 100 za nowy wyświetlacz?

tws - 16-08-2014, 21:50

adaxo napisał/a:
tws napisał/a:
dzięki czemu ekran był jak gdyby 2x większy i wyświetlał jak gdyby 2 różne ekrany jednocześnie.


Ooo własnie o takie coś mi chodzi, ekran w licznikach, wiadomo, licznik/spalanie/ile w baku ect a drugi ekran to afr/boost/temp wody/oliwy/egt ale wychodzi na to ze trzeba mieć 2x UKP?
tws napisał/a:
Jeżeli to jest 2.0 to można przerobić na 2.5 (koszt 100zł) - trzeba podesłać moduł na przeróbkę.


Rozumiem ze 100 za przeróbkę + 100 za nowy wyświetlacz?


2 ekrany (różne) = 2 moduły sterujące. Wiązka może być wspólna (z rozgałęzieniem na dwa wtyki), ale może też być osobna (wtedy masz 4 wejścia analogowe a nie 2). Wyświetlacze są różne - aktualne ceny są na stronie: http://www.reveltronics.c...utery-pokladowe

Sadek - 18-08-2014, 07:56

Witam
Nie aktualizowałem UKP od ponad roku i czytam ze zmienił się hardware. Czy wyszła okrojona wersja softu na starszy UKP ? Mam jeszcze pytanko jakie jest koszt upgradu sprzętu ?

Juiceman - 22-08-2014, 18:12

Powiedźcie mi proszę znajdę gdzieś tutorial montażu ukp w galu ? Ktoś coś takiego zrobił ?
robertdg - 22-08-2014, 18:30

Juiceman, a ten z poprzedniej strony nie pasuje http://forum.mitsumaniaki...1323601#1323601 :P
tresorex - 01-09-2014, 14:47

Czy przycisków UKP często się używa do przełączania czegokolwiek czy w większości po ustawieniu danych na wyświetlaczu się już nie grzebie? Pytam odnośnie tego czy zastąpienie oryginalnych przycisków zegarka jest wygodne czy lepiej montować je w innym miejscu w zasięgu rąk?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group