To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Black DEVIL...

deejay - 19-10-2012, 00:05

Owczar napisał/a:
Kolegi tata ma mi dorobić koła pasowe oraz ewentualnie wałek alternatora. Jeśli się okaże, że za altkiem jest miejsce to jako dawca obudowy posłuży altek, który był dawcą wnętrzności z diesla


Może rysunek techniczny dla zobrazowania montażu ? :wink:

Owczar - 19-10-2012, 00:39

Jak będzie miejsce to będzie i rysunek :) Póki co mam teoretyczne rozważania, bo w dalszym ciągu nie mam u siebie auta :/
robertdg - 19-10-2012, 08:04

Owczar napisał/a:
Tak łatwo można załatwić kolektor? Co się z nim dzieje podczas spawania bez formy?
Amelinium się bardzo rozgrzewa podczas spawania i w wyniku jego właściwości fizycznych przechodzą przez nie duże naprężenia, czego efektem zazwyczaj jest jego pokrzywienie, albo peknięcie po przejściu naprężeń
SPIDER-ek - 19-10-2012, 16:17

Powiadasz że rakietuuuuuuu robisz :) Ciekawy jestem tego projektu, ale znając Ciebie to wszystko doprowadzasz do końca.
Więc czekam też na rysunki, fotki, prace i efekty końcowe oraz koszta jakie poniosłeś ;)

Owczar - 19-10-2012, 17:06

SPIDER-ek napisał/a:
Ciekawy jestem tego projektu, ale znając Ciebie to wszystko doprowadzasz do końca.


Jeśli nakład pracy nie będzie przekraczał wartości dodanej to dokończę :) Ale jeśli będzie za dużo zabawy z tym to nie będę się kopał z koniem ;)

Póki co widzę, że napęd z alternatora chyba nie wyjdzie. Jest mało miejsca między altkiem a kolektorem wydechowym :/




Czy dałbyś ktoś radę sprawdzić organoleptycznie w v6 przedliftowym czy da radę wsunąć koło między altek a kolektory wydechowy? Trochę da na pewno radę wygiąć osłonę, ale i tak chyba będzie za ciasno :/

wyderka - 19-10-2012, 17:28

a czasem pasek nie będzie miał za ciepło od kolektora?
Owczar - 19-10-2012, 17:39

Będzie się kręcił więc powinien dać radę :)
rosomak1983 - 19-10-2012, 20:17

Ewentualnie dodatkowa osłona termiczna.
robertdg - 20-10-2012, 07:36

Na upartego zawsze moźna zamontować dodatkowy silnik do napędu :P

Tak na poważnie to można zrobić napoęd kompresora z tego samego apska z alternator, tyle, że trzeba się pozbyć fabrycznej rolki napinającej i w jej miejsce zastosować inną/e

Marcino - 20-10-2012, 08:30

Owczar napisał/a:
Czy dałbyś ktoś radę sprawdzić organoleptycznie w v6 przedliftowym czy da radę wsunąć koło między altek a kolektory wydechowy? Trochę da na pewno radę wygiąć osłonę, ale i tak chyba będzie za ciasno

Jest tak na oko około 1.5-2cm, ale to tak w osi alternatora, jak dasz koło średnicy np 8cm to się ne zmiesci bo bedzie osłona tarła.

A moze zdublowac koło paska alternatora i napedzić to z wałka alternatora krótkim paskiem, tylko czy łożyska wytrzymają?

Owczar - 20-10-2012, 15:17

Kółko napędzające będzie małe. Napęd z koła alternatora lub jego napinacza wymusza użycie koła pośredniego i dwóch napinaczy :/

Jeśli wygnę osłonę kolektora to może wejdzie tam kółko, a pasek napinaczem i rolką prowadzącą odsunę w stronę grodzi...

sveno - 20-10-2012, 16:12

Owczar, jakiej szerokości jest koło pasowe w kompresorze? Pytam, bo chyba będziesz musiał założyć tam węższe jeżeli chcesz poprowadzić naped tak jak piszesz. Patrzyłem do siebie i szczerze to wydaje mi się, że Ci Belgowie czy tam Holendrzy też pewnie chcieli uniknąć rozwiązania z dwoma paskami i wałkiem pośredniczącym ale po mojemu zwyczajnie nie da się tak zrobić jak planujesz :(
Po pierwsze cholernie ciasno, pod drugie obciążysz i to znacznie łożyska alternatora, po trzecie to (jeżeli nie da się przesuwać koła pasowego wzdłuż piasty wałka od kompresora) będziesz miał duży problem z ustawieniem w linii kół pasowych, czytaj będziesz musiał spawać kompresor nie na środku koloktora, ale bliżej prawego kielicha tak żeby koła były w linii. Nie muszę Ci chyba mówić, że minimalne przesunięcie, czy też brak równoległości osi kół pasowych będzie skutkował spadaniem paska lub też w najlepszym wypadku bardzo szybkim jego zużywaniem??

Owczar - 20-10-2012, 17:42

Koło byłoby węższe, a ustawienie w jednej osi możliwe :) w holandii przesunęli go dość mocno lewo. Wyśrodkowany by trafiał mniej więcej w to miejsce. Dodatkowo tam dali koło z innym odsadzeniem. Łożyska nie lubią obciążeń osiowych ale poprzeczne znoszą dużo lepiej. Dodatkowo wałek sprężarki ma luz wzdłużny, więc dopasuje się do koła pasowego na altku. A czy się da to zobaczę pewnie niedługo. Uszkodzony altek już czeka :)
sveno - 20-10-2012, 19:07

Owczar napisał/a:
Łożyska nie lubią obciążeń osiowych ale poprzeczne znoszą dużo lepiej
jeżeli mowa o łożyskach kulkowych prostych to tak, ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę jak dużo dołożysz obciążeń poprzecznych??? Jaką moc pobiera maksymalnie kompresor? Znając to i średnice kół pasowych dokładnie da się policzyć te obciążenia, dodatkowo pasek napędzający sam alternator przeniesie dużo więcej, więc trzeba będzie zwiększyć jego napięcie, co obciąży znowu łożyska altka.
Marcino - 20-10-2012, 21:40

Bedzie zmieniał czesciej paski... ale łozyska wytrzymają, ten kompresor chyba nie obciąza tak dużo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group