To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Black DEVIL...

Owczar - 21-10-2012, 13:08

sveno napisał/a:
ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę jak dużo dołożysz obciążeń poprzecznych???


Nie znam takich danych, ale zdaję sobie sprawę, że dojdzie spore obciążenie i zdaje sobie też sprawę, że przy tych kątach opasania może nie być możliwości napędzania kompresora i alternatora jednocześnie. Niestety nie znając konkretnych danych muszę przeprowadzić doświadczenie.

sveno - 21-10-2012, 14:37

Owczar napisał/a:
Niestety nie znając konkretnych danych muszę przeprowadzić doświadczenie.
producent nie podaje mocy pobieranej przez kompresor? Resztę mogę Ci policzyć :)
Owczar - 21-10-2012, 14:40

Nie widziałem nigdzie w necie. Co więcej, akurat ten model jest bardzo mało popularny. Jedni piszą, że to to samo co M62 a inni, że M45.
sveno - 21-10-2012, 15:38

dobra a te m62 i m45 jakie moce pobierają? Skoro masz dorabiać wałek do altka, to można pobawić się jego średnicami tak żeby dobrać wytrzymalsze łożyska, także warto tego poszukać, a ja na Twoim projekcie zrobię prace inżynierską :)
Marcino - 21-10-2012, 22:22

Popytam jutro w pracy chłopaków o moce pobierane przez M62 i M64. Musze przegrzebać archiwum, moze coś znajde u siebie. Ewentualnie dyski sieciowe w pracy..:)
Owczar - 21-10-2012, 23:59

sveno napisał/a:
dobra a te m62 i m45 jakie moce pobierają? Skoro masz dorabiać wałek do altka, to można pobawić się jego średnicami tak żeby dobrać wytrzymalsze łożyska, także warto tego poszukać, a ja na Twoim projekcie zrobię prace inżynierską


Nie mam nic przeciwko :)

Tylko ważnym aspektem będzie samo przełożenie. Nie wiem jaki jest stosunek średnic koła pasowego i alternatora ale pewnie gdzieś 3:1. W omedze v6 przy stosunku średnic 175:90 uzyskano ciśnienie 0,5 bar. Ja chcę mniejsze więc muszę dać mniejsze przełożenie (uzględniając przełożenie na alternatorze). Oryginalne koło pasowe ma bardzo małą średnicę (jeszcze nie miałem tego w ręku więc nie wiem jaka konkretnie). Koło napędzające będzie musiało być maksymalnie małe, ale obawiam się, że będę musiał też dorobić koło pasowe sprężarki. Nie mam jeszcze żadnych konkretów. Do tego dojdzie węższe koło (na kompresorze jest chyba z 6 rowków). Trochę tych danych wsadowych pewnie będzie :)

Marcino napisał/a:
Popytam jutro w pracy chłopaków o moce pobierane przez M62 i M64. Musze przegrzebać archiwum, moze coś znajde u siebie. Ewentualnie dyski sieciowe w pracy..:)


A dałoby radę ustalić co to za kompresor ze zdjęcia?



Że o charakterystyce pracy nie wspomnę ;) Byłaby pewnie cenną wskazówką przy ustalaniu przełożenia/

robertdg - 22-10-2012, 08:24

Eaton M45 stosowany w silnikach merca 1.8 i 2.0 (w sumie to były 2 rodzaje tych kompresorów)
Marcino - 22-10-2012, 09:56

Owczar,
Może to cię zainteresuje:
http://www.capa.com.au/eaton_m45data.htm

http://www.capa.com.au/eaton.htm

Mozę coś chociaż na pocztake da obraz. Jak sie coś dowiem w pracy dam znać.
Pozdarawiam

Owczar - 22-10-2012, 10:03

Z tego co widzę, to nie jest to podobne ani do M45, ani M62, ani też M90. W stosunku do M45 jest większy otwór trójkątny i sam kompresor. M62 ma inny kształt. Potwierdzałoby się to, że M65 to kompilacja M62 i M90. Do tego kompresora był dołączany zawór zwrotny, stąd te dwa otwory z prawej.
D1VenO - 22-10-2012, 11:01

Ja mam kompresor w civicu. Rogal na twarzy jest kiedy stare auto daje popalić nadętym właścicielom nowych aut z salonu :) Jednak są minusy. Np to że dźwięk po miesiącu jest tak denerwujący że starasz się jeździć bez niego. Pamiętaj że taki układ musi być ciągle otwarty kiedy jest na podciśnieniu. Tak więc syczy to jak parowóz. Jak ucywilizujesz to jak w mercedesie , pewnie jakieś wycisza cze zaworki sroki i powrót do kompresora pewnie sprawi że on przestanie być tak wydajny. W hondach ewolucja tego ustrojstwa trwa, zakładają po 2 przepustnice , różne zawory Bov itd ale mimo to dźwięk nadal jest tylko trochę słabszy :P

kolejna sprawa to jak śmigasz po mieście 80-100km na godzinę to kompresor jest zbyteczny a nawet uciążliwy. tu liczy się Vmax bo wciskasz gaz i nie chcesz odpuszczać bo auto wciąż przyspiesza i przyspiesza.

tu link do mojej 1 jazdy po zabraniu auta od kolegi który modzi mi auto.
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu

Owczar - 22-10-2012, 11:15

D1VenO napisał/a:
Np to że dźwięk po miesiącu jest tak wqrw...j....cy że starasz się jeździć bez niego.


Galant jest nawet nieźle wyciszony :) Jak dźwięk diesla dało się przeżyć to i to się da :D

D1VenO napisał/a:
Pamiętaj że taki układ musi być ciągle otwarty kiedy jest na podciśnieniu.


Kompresor chcę dać za przepustnicą, więc nie będzie nic syczało :)

Ile masz doładowny silnik? Jakieś zmiany w samym silniku przed doładowaniem?

Owczar - 22-10-2012, 11:43

Dokładne oznaczenie tego kompresora to: 271 090 27 80

Podejrzewam, że będzie ciężko o jakieś dane bo był produkowany dla mercedesa...

D1VenO - 22-10-2012, 12:44

Ja mam stosunkowo słabe doładowanie. 0,4b przed vteciem i 0,3 po vtecu.

Silnik jest skręcony szpilkami APR dla pewności o uszczelkę pod głowica.
Co do twojego planu to hmm nie jestem pewny czy ta konstrukcja kompresora pozwala na taki myk. co będzie się działo przy zamkniętej przepustnicy ?

Owczar - 22-10-2012, 12:48

Czyli nie odprężałeś go? Jaki masz stosunek kół pasowych i jaki kompresor?

Po zamknięciu przepustnicy pojawi się podciśnienie między przepustnicą, a kompresorem.

D1VenO - 22-10-2012, 13:29

ja mam kompresor m62 z elektro sprzęgłem, wyłączam kiedy chcę pstryczkiem. Koło pasowe jest seryjne. Samo zwiększenie kola z wersji 2L sprawia że doładowanie wskakuje na 0,6-0,8b.

silnika nie odprężałem wręcz przeciwnie jest jeszcze doprzężony bo budowałem go pod NA. potem wpadł pomysł zrobienia kompresora. ale zdejmuje go bo jest mi niepotrzebny co zresztą pisałem wcześniej.

wracając do tematu GALA ;P to już dawno się przekonałem że to zupełnie inna bajka niż HONDA gdzie wszystko jest wymienne niczym klocki lego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group