To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

radek79 - 20-10-2011, 06:06

ssemek85 napisał/a:
co do texaco mtf 94 to zdaje sie ze to olej do automatu a ja mam manuala.. po próbuje i napisze jakie efekty.. DZIEKI :D

to jest olej do manuala

ssemek85 - 20-10-2011, 06:45

Hej. mozesz ja u myć normalnie ropą jeśli nie masz innych środków.. ja tak myłem a pózniej spłukałem zmywaczem firmy WURTH. i spreżonym powietrzem dmuchnełem :) . przy składaniu po takim myciu łożyska odrazu polej troszkę olejem i rusz je żeby sie już smarowały....

[ Dodano: 20-10-2011, 06:53 ]
konkretnie jest to zmywacz do tarcz i zacisków hamulcowych

Krzyzak - 20-10-2011, 07:12

ssemek85 napisał/a:
75w 90. wczesniej przed rpzebraniem tego nie było.. olej jest własnie nowy.. MOBIL
bardzo dobry olej - nie zmieniaj go na shell
pytanie jeszcze jakie GL? - 4 czy 5?
wg mnie synchronizatory są OK, a błąd był w montażu - jakie podkładki dawałeś pod łożysko? ile wyniósł zgniot drutu z cyny przy wstępnym skręceniu?

bobik247 - 20-10-2011, 07:35

Krzyżak o co chodzi z tym drutem, bo właśnie wczoraj też to znalazłem w manualu od skrzyni. Mógłbyś nieco bardziej rozwinąć ideę tego zabiegu.
Krzyzak - 20-10-2011, 07:46

wszystko jest w manualu - nie ma sensu, bym go powtarzał, bo niespecjalnie mam na to czas :) - w każdym razie bez tej operacji luzy łożysk są nieodpowiednie i skrzynia chodzi zazwyczaj gorzej
sampler - 20-10-2011, 07:53

To jest metoda na dobór podkładki ustalającej luz na lozyskach dyfra. Ale nie ma on zadnego wplywu na plynnosc zmiany biegów. Zle ustawiony luz spowoduje za duze opory na lozyskach dyfra lub za duzy luz co spowoduje nadmierny halas i przedwczesne zuzycie walka zdawczego/talerza dyfra
bobik247 - 20-10-2011, 11:02

sampler napisał/a:
To jest metoda na dobór podkładki ustalającej luz na lozyskach dyfra. Ale nie ma on zadnego wplywu na plynnosc zmiany biegów. Zle ustawiony luz spowoduje za duze opory na lozyskach dyfra lub za duzy luz co spowoduje nadmierny halas i przedwczesne zuzycie walka zdawczego/talerza dyfra


skoro nie ruszałem łożysk dyferencjału to muszę się w to bawić. Zmieniam tylko łożysko na wałku pośrednim od strony piątego biegu, reszta jest ok.

Krzyzak - 20-10-2011, 11:54

sampler napisał/a:
To jest metoda na dobór podkładki ustalającej luz na lozyskach dyfra. Ale nie ma on zadnego wplywu na plynnosc zmiany biegów.

mylisz się
pod łożysko tylne wałka sprzęgłowego też daje się podkładki - różnokolorowe w zależności id grubości; Mitsubishi je tak oznacza
użycie też zależy od rodzaju skrzyni
są też skrzynie, że cyną sprawdza się luzy innych łożysk - np. w F5M21, F5M22

ssemek85 - 20-10-2011, 12:40

no ok.. ale jaśli to wina montażu. to skrzynia i drązek chodziły by źle cały czas.. a tak jest tylko rano. pózniej wszystko chodzi perfekcyjnie.. moge redukowac na dwójke przy 4000 obrotów. a rano i przy 2000 nie da rady. wejdzie za 3-4 razem

[ Dodano: 20-10-2011, 12:43 ]
i o co hodzi z tym GL 4 czy 5? bo nie bardzo łapie
:P

carbon11 - 20-10-2011, 15:29

Krzyzak napisał/a:
pod łożysko tylne wałka sprzęgłowego też daje się podkładki - różnokolorowe w zależności id grubości; Mitsubishi je tak oznacza
użycie też zależy od rodzaju skrzyni
są też skrzynie, że cyną sprawdza się luzy innych łożysk - np. w F5M21, F5M22


niby tak,ale jak wymieniał tylko na wałku sprzęgłowym to wałek wyciągnął z dolną bieżnią a reszta łożyska została mu w skrzyni więc nie powinno się nic zmienić :P

Tomii - 20-10-2011, 17:26

radek79 napisał/a:
ostatnio robiłem skrzynię w galu u brejdaka i zalałem TEXACO MTF 94 auto stoi na dworze i lewarek pracuje tak samo na zimnym i rozgrzanym oleju bez oporów


potwierdzam, bardzo dobry olej.

ssemek85 - 20-10-2011, 20:07

no ok. ale tak tu sobie patrze ze texaco mtf 94 to 75w 80, a mitsubishi zaleca 75w90...
radek79 - 20-10-2011, 21:03

ssemek85 napisał/a:
no ok. ale tak tu sobie patrze ze texaco mtf 94 to 75w 80, a mitsubishi zaleca 75w90...

masz rację ale sprawdza się idealnie

Krzyzak - 21-10-2011, 06:50

ssemek85 napisał/a:
ale jaśli to wina montażu. to skrzynia i drązek chodziły by źle cały czas.

nie, ponieważ ze wzrostem temp. zachodzi normalna rozszerzalność cieplna i są inne luzy - zobacz, że niektóre łożyska w tej skrzyni mają luz C3

carbon11 napisał/a:
jak wymieniał tylko na wałku sprzęgłowym to wałek wyciągnął z dolną bieżnią a reszta łożyska została mu w skrzyni

ze względu na konstrukcję skrzyni trzeba całkowicie rozmontować 5 bieg i łożysko tylne wałka sprzęgłowego - nie pamiętam, jakie jest w EA, ale u mnie np. było w poliamidowym koszu i to pod nie wstawiało się specjalne kolorowe podkładki z luzami regulowanymi co 0.05 mm
temat jest złożony i musiałbym zbyt wiele tu pisać, na co nie mam zbytnio czasu

[ Dodano: 21-10-2011, 06:52 ]
ssemek85 napisał/a:
i o co hodzi z tym GL 4 czy 5?

GL5 niszczy synchronizatory z brązu - a takie są w skrzyniach MMC

sampler - 21-10-2011, 07:42

W EA jest inaczej luzy lozysk na walku sprzeglowym ustala sie poprzez pierscienie rozprezne blokujace lozysko i mierzy sie to szczelinomierzem. W EA przy 5 biegu sa tez te podkladki ale nie sa kolorowane lecz numerowane. Przy wymianie lozyska nie trzeba ruszac 5 biegu.

Jak sie to wszystko montuje jest opisane i pokazane w manualu 22B

I jeszcze uwaga lozysko, ktore "pozostawia dolna bieznie" jest na walku zdawczym a nie sprzeglowym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group