To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - LPI VIALLE

turek61 - 23-08-2009, 09:33

pakuś, podstawowa zasada przy LPI to Nie wyjeżdżać gazu do zera !!!
Taka sytuacja bardzo szkodzi pompie.U mnie nie działa wskaźnik poziomu gazu w butli ale sobie z tym radzę.Po zatankowaniu do pełna zeruję licznik km i przejeżdżam dla bezpieczeństwa tylko 400 km.Raz chyba tylko przez trzy lata i to na początku wyjechałem gaz do zera.Nie zauważyłem tego ale pompa tak "świergotała" że się zorientowałem
Jeżeli naprawiałeś u kenoipa to jedź do niego jeszcze raz z reklamacja bo innego speca od LPI na forum nie ma.
Chyba że jakiś samozwaniec...

mi5iek - 23-08-2009, 10:24

Sikub napisał/a:
Sluchaj Mi5iek ja mialem podobnie problem prawie calkowicie ustal po zamontowaniu ponizszych swiec. nie gwarantuje ze u Ciebie bedzie podobnie poza tym wiesz mozesz jeszcze szukac na kablach lub cewkach przy swiecach. Tj takie cholerstwo ktore to mozesz miec i szukac i szukac ... ja to zniwelowalem do minimum i przestaje bo za np same kabelki do gala powedzieli mi cos ok 200-300 a pewnosci nie mam ze to to ... :)

Daj znac jakbys zdecydowal sie na wymianke czy pomoglo

Pozdro

Update z linkiem do swiec

http://www.allegro.pl/ite...owa_eyquem.html

Nie znam sprzedawcy mam tylko takie swiece zeby nie bylo ze pozniej cos nie tak :)


kable ,cewki byly kupowane nowe wiec do tego raczej bym sie nie mogll doczepic. Apropo tego co napisal pakus to mi gaz nie odbja i to co tankowalem to wyjezdzalem do konca zawsze

siwek - 23-08-2009, 10:28

mi5iek napisał/a:
ale jakie te swiece kupic,
ja na twoim miejscu bym nie kombinował ze świecami tylko kupił zwykłe NGK (ew. możesz z przerwą 0,9 ) i będzie najlepiej

dodatkowo możesz w nocy odpalić silnik i zajrzeć pod maskę (musi być ciemno) i na wszelki wypadek sprawdz czy nie ma żadnych przebić na kablach lub cewkach (że nowe nie znaczy że dobre - szczególnie kable)

pakuś - 31-08-2009, 22:18

Witam ponownie.
Udało się w końcu usunąć moje problemy z inst.vialle,ale po koleji.
Więc tak: to że przestała inst. wogóle jeżdzić -przyczyna zaśnieżała wtyczka,ta tuż prz bezpiecznikach-fachowo nie paniętam jak się zwie :wink:
Nastepnie objaw szarpania na owej instalacji-nie było to uszkodzenie pompy jak to zostało wcześniej zdiagnozowane-a wynikała z walniętego wtryskiwacza-po wymianie,jak ręką odjął :D
I teraz najważniejsze- z całym przekonaniem,bezinteresownie mogę polecić prawdziwego fachowca w tej inst. - mieszka w Koninie-Irysowa 9
Gość naprawdę wie o co kaman!
Przede wszystkim ma ogromną wiedzę i sprzęt i w większości części by móc zabierać się do naprawy.
Np; możliwość podpięcia pod kompa i ocena jak pracuje instalacja(pompa) bez jej wywlekania.Ja niestety na zasadzie przypuszczeń zostałem tak 'załatwiony' poprzednim razem-a okazało się że to nie ona była powodem tych szarpań-
A poprawa nastąpiła tylko dlatego że dziwnym sposobem poprzedni 'fachowiec' 'włożyl' rece coś pogrzebał,cos za moja malutką sugestia przedmuchał-a był to właśnie wtryskiwacz i bach coś drgneło :wink:
Tak czy owak-nie można bazować na przypuszczeniach!
Bo ja osobiście się na tym przewiozłem.
Cóż,wybór speców jest ograniczony i to mocno,ja już swego znalazłem w razie co :wink:

a i taka mała informacja
turek61 napisał
"pakuś, podstawowa zasada przy LPI to Nie wyjeżdżać gazu do zera !!! "
to nie do końca prawda-ta zasada obowiązuje niejako przy starszych generacjach,po 2000r. jest wręcz odwrotnie!!!!
pozdr.
myślę że może komuś te moje przygody i spostrzeżenia się przydadzą :p
Ps. proszę sobie wyobraźić że do Konina miałem 350 km,ale jak widać opłacało się.

turek61 - 01-09-2009, 11:05

pakuś napisał/a:
to nie do końca prawda-ta zasada obowiązuje niejako przy starszych generacjach,po 2000r. jest wręcz odwrotnie!!!!

no akurat ja mam z 99 r. wiec o to dbam.

pakuś napisał/a:
I teraz najważniejsze- z całym przekonaniem,bezinteresownie mogę polecić prawdziwego fachowca w tej inst. - mieszka w Koninie-Irysowa 9
Gość naprawdę wie o co kaman!

Już od dawna wybieram się do niego na przegląd i jakoś nie mogę się wybrać.
Być może dlatego, że jeszcze nie miałem wiekszych problemów z LPI.

Sikub - 01-09-2009, 16:39

A tak przy okazji robil ktos z Was legalizacje zbiornika do tej instalacji ? Jakies szczegoly ? Trzeba to robic w zakladzie obslugujacym Vialle ? W jednym pytalem to sypnal mi cene ze glowa mala, a sama legalizacja to nawet 200 pln nie kosztuje ...

Pytam bo przeglad musze zrobic w tym miesiacu, a butla ma czas legalizacji do maja. Ciekaw jestem jak zachwoaja sie na przegladzie ... wbija rok czy tylko ze wzgledu na butle do maja ?

pakuś - 01-09-2009, 17:28

Sikub,ja robiłem,jak samochód sprowadziłem,podjechałem do gaziaża,powiedział że gość który legalizuje butle będzie w poniedziałek-a byłem w czwartek-poczekałem i w poniedziałek zajechałem i gość zrobił legalizację :mrgreen:
koszt,jak za 'narmalną'(czyt. montowaną u nas) instalację-250 zeta :roll:
zero problemu 8)

turek61 - 01-09-2009, 17:40

Sikub, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13314

P.S.
Znowu okazuje się, że LPG jest lepszej jakości niż PB czy ON.
http://biznes.gazetaprawn...a_klientow.html

Sikub - 01-09-2009, 19:23

mea culpa nie poszukalem, dzieks
adaśko - 15-09-2009, 20:39

mam takie dw kłopoty z instalacia vialle
1-wskaznik poziomu gazu pokazuje cały czas 3/4 poziomu gazu a jak przełączę na benzyne to dobrze pokauje wskazania benzyny.czyżby czujnik od poziomu gazu sei zepsul??
2-przy obrotach 1500-2000 podczas gwałtownego wcisniecia gazu na bez różnicy na jakim biegu jade czasmi zdarza sie ze autko poprostu szarpie jakby mocy niemiało na benzynie tak probowałem i rzadnych szarpnieć niebylo wszystko grało.

siwek - 15-09-2009, 21:46

1. normalka raczej ze wskaźnik żle pokazuje
2. taka sugestia ode mnie - sprawdź w nocy czy cewki gdzieś nie mają przebicia, choćby delikatnego

adaśko - 16-09-2009, 15:17

siwek, sprawdzałem cewki i rzewczywiscie jedna miała przebicie wiec ja wymieniłem ale problem nadal pozostał
Cargo - 27-09-2009, 20:07

Witam ma problem z moją Mitsubishi Carisma 1.6 !6V na gazie LPI . Instalacja jest chyba 4 generacji z elektroniką poza butlą . Odpalam na gęzynie świeci się czerwona lampka ale nie chce się przyłączyć automatyczne na gaz po pewnym czasie chodzenia na benzynie . Dopiero jak przełacze ręcznie to działa na LPI. Wiem że to dziwne ale czy jest zapalnie na LPI . Czy jak przełączę na LPI podczas zapalania mruga zielona dioda jest normalne w tych instalacjach.
Anonymous - 27-09-2009, 21:32

IV gen to lotny wtrysk
LPI to Vgen

czerwona - to sama benzyna
zielona miga - system jedzie na benzynie i czeka na możliwosc przełączenia sie na LPG co nastąpi automatycznie
zielona stale sie świeci jazda na LPG

nie da się wymusić przełączenia na LPG, następuje ono tylko automatycznie gdy odczyty z czujików sełniaja kryteria

Cargo - 29-09-2009, 21:54

leser napisał/a:
IV gen to lotny wtrysk
LPI to Vgen

czerwona - to sama benzyna
zielona miga - system jedzie na benzynie i czeka na możliwosc przełączenia sie na LPG co nastąpi automatycznie
zielona stale sie świeci jazda na LPG

nie da się wymusić przełączenia na LPG, następuje ono tylko automatycznie gdy odczyty z czujików sełniaja kryteria


Mam tą instalacje jeśli nie jest to 4 generacji to wyprowadźcie mnie z błędu




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group